Kornelia Witkowska
Protokół z zajęć z dnia 20.02.2006r.
TEMAT: Powtórzenie pisowni spółgłosek miękkich.
Sprawdzenie pracy domowej- czytanki z literką „dż”.
Powtórzenie spółgłosek miękkich, podanie przez uczniów po kilka wyrazów zawierających każdą spółgłoskę. Nauczyciel podaje wyrazy, a uczniowie muszą podzielić go na głoski i wskazać jaka spółgłoska miękka w nim występuje. Czym się różnią głoski w wyrazie siano i ślimak,. Wyjaśnienie kiedy zmiękczamy przez kreskę, a kiedy dopisując „i”.
Wspólne formułowanie reguły kiedy zmiękczamy przez kreskę, a kiedy dodając literkę „i” i zapisywanie jej w zeszycie z podaniem przykładów
Przypomnienie jakie mamy samogłoski, zapisanie ich na tablicy. Nauczyciel tłumaczy, że mamy dziewięć samogłosek i te należy zapamiętać, a reszta liter są to spółgłoski.
Rozwiązywanie przykładów na tablicy- uczeń najpierw zaznacza literę stojącą za spółgłoską miękką na kolorowo- samogłoskę na czerwono, spółgłoskę na niebiesko, a następnie zgodzie z definicją wpisuje w puste miejsce spółgłoskę miękką.
Rysowanie szlaczka pod zapisanymi przykładani w zeszycie. Śpiewanie piosenki pod tytułem „Czuję głód”
Praca samodzielna rozwiązywanie przykładów ze spółgłoskami miękkimi i kolorowanie odpowiednich pól na ilustracji.
jarzab