Kornelia Witkowska
Protokół z zajęć z dnia 21.02.2006r.
TEMAT: Z wyprawą na Grenlandię.
Sprawdzian z matematyki, dodawanie i odejmowanie pod kreską w zakresie 10000.
Wyszukiwanie w lekturze „Anaruk chłopiec z Grenlandii” fragmentów opisujących Grenlandię.
Wszyscy siadają na dywanie- tworzą krąg i dzielą się swoją opinią na temat przeczytanej lektury.
Następuje określenie czasu akcji i jej miejsca. Pokazywanie Grenlandii na globusie padają pytania: Co oznacza biały kolor na globusie? Jaka temperatura jest na Grenlandii? Jakie jest ukształtowanie terenu? Co to jest góra lodowa?- dzieci mniej więcej znają na nie odpowiedzi, ponieważ dzień wcześniej robiły gazetkę na temat Grenlandii.
Pogadanka o zwierzętach mieszkających na Grenlandii, połączona z pokazem tych zwierząt w atlasie. Dyskusja na temat w jaki sposób zwierzęta przystosowały się do życia w takich warunkach? I co jest głównym źródłem pożywienia ludzi i zwierząt?
Zapisywanie w zeszycie wiadomości o książce: tytuł, autor, wydawnictwo, miejsce akcji.
Wspólne redagowanie notatki na temat Grenlandii. Pisanie z komentowaniem.
Ćwiczenie polegające na dopisywaniu celownika do nazw państw podanych na kartach pracy.
Układanie zdania z wyrazem Grenlandii. Czytanie ciekawostki i na jej podstawie uzupełnianie zdania.
Wyodrębnianie z tabelki wyrazów z „ó” niewymiennym , zamalowywanie tych pól na czerwono- całość tworzy flagę Danii- odpowiedz do uzupełnianki z poprzedniego ćwiczenia.
jarzab