115_117_407-pol-ed02-2005.pdf

(177 KB) Pobierz
407-pol-ed02-2005
Informacje praktyczne -
115
WYMIANA KOŁA
F Unieruchomić pojazd na podłożu
poziomym, stabilnym i nie śliskim.
F Zaciągnąć hamulec postojowy, wy-
łączyć zapłon i włączyć pierwszy
bieg lub bieg wsteczny (położenie P
dla automatycznej skrzyni biegów).
F Nigdy nie wchodzić pod samochód
uniesiony za pomocą podnośnika.
Narzędzia
Niżej wymienione narzędzia są do
Państwa dyspozycji i znajdują się we
wsporniku, w kole zapasowym :
1 - Klucz do demontażu kół.
2 - Przedłużacz do klucza.
3 - Podnośnik.
4 - Zdejmowany hak holowniczy.
5 - Narzędzie do zdejmowania
zaślepek z felg ze stopu
aluminium.
Demontaż koła
F W przypadku pojazdu wyposażo-
nego w felgi stalowe, należy zdjąć
kołpak za pomocą przedłużacza
2 ciągnąć na poziomie zaworu.
F W przypadku pojazdu wyposażo-
nego w felgi aluminiowe, należy
odpiąć zaślepki za pomocą na-
rzędzia 5 .
F Odblokować śruby koła.
F Wyjąc podnośnik.
F Ustawić podnośnik 3 , w jednym z
czterech miejsc przewidzianych
do podnoszenia pojazdu (najbliżej
wymienianego koła).
F Rozsunąć podnośnik przy pomocy
klucza do kół 1 i przedłużacza 2 .
F Odkręcić śruby i zdjąć koło.
Dostęp do koła zapasowego i do
podnośnika przez bagażnik
F Unieść wykładzinę podłogi ciągnąc
za uchwyt. Zablokować uchwyt za
uszczelką bagażnika.
01-07-2005
632175661.006.png 632175661.007.png 632175661.008.png
116 -
Informacje praktyczne
Montaż koła
F Założyć na miejsce koło.
F Dokręcić śruby ręcznie.
F Dokręcić śruby kluczem.
F Złożyć podnośnik i wyjąć go spod
samochodu.
F Dokręcić śruby kluczem.
F W przypadku samochodów wypo-
sażonych w felgi stalowe, należy
założyć kołpak, zaczynając od
otworu na zawór, a następnie naci-
skając wewnętrzną częścią dłoni.
F W przypadku samochodów wy-
posażonych w felgi aluminiowe,
założyć zaślepki.
F Włożyć na miejsce wspornik,
gdyż służy on do podtrzymywania
podłogi bagażnika i zapobiega
deformacji podłogi przy obciążo-
nym bagażniku.
F Zacisnąć pas mocujący koło za-
pasowe, w celu uniknięcia wibra-
cji i dla Państwa bezpieczeństwa.
Uwaga: Dla Waszego bezpieczeń-
stwa, wymianę koła należy przepro-
wadzać zawsze :
- na podłożu poziomym, stabilnym i
nie śliskim,
- przy zaciągniętym hamulcu posto-
jowym,
- przy włączonym pierwszym biegu
lub biegu wstecznym (dla automa-
tycznej skrzyni biegów dzwignia
selektora w pozycji P ),
- nigdy nie wchodzić pod pojazd
podniesiony przy pomocy zwykłe-
go podnośnika.
Informacja w zestawie
wskaźników deski rozdzielczej:
Kontrolka przebitej opony
Kontrolka systemu
wykrywania niskiego
ciśnienia w oponach
Koła wyposażone w system wy-
krywania nie dopompowania opon
(patrz rozdział "Wykrywanie niskiego
ciśnienia w oponach"). Alarm, wykry-
wający brak koła wyposażonego w
czujnik, sygnalizuje usterkę. Należy
je naprawiać lub sprawdzić w ASO
PEUGEOT.
Po wymianie koła:
- jak najszybciej przeprowadzić kon-
trolę dokręcenia koła i ciśnienia
powietrza w ASO PEUGEOT.
- jak najszybciej naprawić przebitą
oponę i założyć ją z powrotem na
samochód.
- sprawdzić oponę zapasową i umie-
ścić ją w skrzyni bagażnika.
01-07-2005
632175661.009.png 632175661.001.png
Informacje praktyczne -
117
Cechy szczególne związane z
felgami aluminiowymi
Montaż koła zapasowego
Jeżeli Wasz pojazd wyposażony jest
w stalowe koło zapasowe, w trakcie
jego montażu normalne jest , pod-
czas dokręcania śrub, iż podkładki
nie stykają się z felgą stalową. Moco-
wanie felgi zapewnione jest poprzez
stożkowy docisk każdej śruby.
ZDEJMOWALNA OSŁONA
CHŁODNICY*
Zdejmowaną osłonę chłodnicy moż-
na zamontować na wlocie powietrza,
aby uniknąć nagromadzania się
śniegu wpadającego bezpośrednio
do środka.
Montaż opon zimowych
Jeżeli zamierzacie Państwo zam-
montować opony zimowe w Waszym
samochodzie, to należy to zrobić
na felgach stalowych, posługując
się przy tym koniecznie specjal-
nymi śrubami, dostępnymi w sieci
PEUGEOT.
Zamontowaną osłonę na wlocie, na-
leży zdemontować, jak tylko tempera-
tura powietrza na zewnątrz wzrośnie
powyżej 10°C.
Skontaktować się z ASO PEUGEOT.
Nakładki na śruby
Śruby mocujące felgi aluminiowe po-
siadają chromowane nakładki.
Aby odkręcić śruby, należy najpierw
zdjąć nakładki przy pomocy żółtego
narzędzia 6.
Śruby antykradzieżowe
Państwa koła zabezpieczone są śru-
bami antykradzieżowymi (po jednej
na każde koło), ukryte pod chro-
mowanymi nakładkami, które de-
montuje się przy pomocy narzędzia
6 , następnie odkręcić śrubę przy
pomocy jednej ze specjalistycznych
tulei i klucza do odkręcania śrub 1.
Uwaga: tuleje zostały Państwu
przekazane wraz z drugim komple-
tem kluczy i poufną kartą kodową.
Należy starannie zapisać numer
kodu, widniejący na główce tulei.
Kod ten umożliwi Państwu nabycie w
sieci PEUGEOT zapasowej tulei do
odkręcania śrub antykradzieżowych.
To samo dotyczy kompletu kluczy
oraz poufnej karty kodowej, której nie
należy pozostawiać w samochodzie.
Na opony o wymiarach 215/
55 R17 nie można założyć
standardowych łańcuchów
śniegowych, skontaktować
się z ASO PEUGEOT.
* Zależnie od kraju przeznaczenia.
01-07-2005
632175661.002.png 632175661.003.png 632175661.004.png 632175661.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin