gimnastyka korekcyjna.doc

(40 KB) Pobierz
GIMNASTYKA

  GIMNASTYKA    

                 K O R E K C Y J N A

 

CELE:

-         skorygowanie istniejących zaburzeń statyki i doprowadzenie jej o ile       to możliwe, do stanu prawidłowego,

-         niedopuszczenie do powstania wad postawy, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstaniu,

-         doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu uznawanego         za prawidłowy.

 

ZADANIA:

-         wyrobienie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach życia codziennego,

-         wytworzenie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowej i więzadłowej kręgosłupa po uprzednim usunięciu dystonii mięśniowej,

-         wdrożenie do rekreacji ruchowej uwzględniającej elementy profilaktyki    i korekcji zaburzeń zagrażających lub istniejących u dziecka,

-         opanowanie przez dziecko i jego środowisko opiekuńcze wiedzy               i umiejętności dotyczących spraw jego zdrowia związanych z wadą.

 

DODATKOWE CELE:

-         uzyskanie ruchów celowych, skierowanych na określone przedmioty,

-         wyrabianie płynności i szybkości ruchów z uwzględnieniem spostrzegania wzrokowego, koncentracji uwagi i operacji umysłowych,

-         ćwiczenia płynności i precyzji ruchów ręki, usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i planowania ruchów,

-         wyrabianie wytrwałości i dokładności w pracy.

 

                                                                                 Opracowała

 

                                                                     mgr Agnieszka Malinowska

 

Piśmiennictwo:

1.       M. Kutzner-Kozińska – „Gimnastyka korekcyjna dla dzieci 6-10-letnich” WSiP, W-wa 1995,

2.       J. Jastrząb – „Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych” Wyd. Centrum metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, W-wa 1989r.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin