Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców: "Podróż do krainy kolorów"
Grupa: mieszanaCele ogólne: - rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,- rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, komunikowania się, - stwarzanie rodzicom możliwości obserwacji swojego dziecka podczas zajęć,Cele operacyjne:Dziecko:- potrafi odczytać obrazki – symbole,- ze zrozumieniem odczytuje wyrazy i zdania,- zna kolory: żółty, czerwony, niebieski, zielony,- uczy się zabawy z rodzicami, odczuwając radość, - potrafi rozwiązywać zagadki,- poprawnie przelicza w zakresie 10,- rozpoznaje figury geometryczne: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt,- potrafi segregować przedmioty wg koloru, wg kształtu,- koloruje obrazek używając różnych kolorów.Pomoce: napisy: „Kraina żółta”,„…czerwona”, „…niebieska”, „…zielona”; 2 obrazki:kolorowy i czarno – biały; obrazki – symbole (słońce, ser, rak, serce, truskawka, chmura, trawa, choinka, listek, żaba); zdania, wyrazy i obrazki do nich; obrazki do zagadek dla rodziców (mydło, buty, kredki, nożyczki, itp…); figury geometryczne; obrazki do kolorowania.Przebieg:1.Powitanie gości – „posyłamy całuski”, zabawaintegracyjna „dzieci – rodzice”: taniec w parach przy muzyce, w przerwie wszyscy się witają poprzez podanie ręki.2.Oglądanie i porównywanie dwóch obrazków: kolorowego i czarno – białego, wypowiedzi dzieci nt „jaki byłby świat bez kolorów?”3.„Pociągiem do krainy kolorów…” – dzieciotrzymują szarfy w 4 kolorach, ustawiają się każde do swojego (wg koloru szarfy) „wagonu”.4.W krainie żółtej:•Wyszukiwanie obrazka – symbolu do danego koloru (np. słońce,ser…), przypinanie go na tablicy,•Zabawa ruchowa „czarowanie bajbajanie – niech się każdy żółtą pszczółką stanie…”•Dobieranie zdania(6-l.), wyrazu (5-l.) do odpowiedniego obrazka,wymienianie elementów obrazka (3-4-l.).5.W krainie czerwonej:•Wyszukiwanie obrazka – symbolu, •Zabawa ruchowa „czarowanie… niech się każdy czerwonym rakiem stanie” •Zabawy z rodzicami: „zagadki”- rodzice otrzymują obrazki i układają zagadki, dzieci odgadują co jest na obrazku; zabawa w parach „ile kropek na twoich plecach?” – liczenie w zakresie 10; zabawa „prawda czy fałsz” – rodzice układają zdania– dzieci odgadują czy są prawdziwe (nagradzając brawami), czy fałszywe(podnosząc czerwony kartonik);6.W krainie niebieskiej:•Wyszukiwanie obrazka – symbolu,•Zabawa ruchowa „czarowanie… niech się każdy niebieskąpiłką stanie”•Zabawy figurami geometrycznymi: każda grupa segreguje figury wg koloru swojej szarfy, potem wg kształtu.7.W krainie zielonej:•Wyszukiwanie obrazka – symbolu,•Zabawa ruchowa „czarowanie… niech się każdy zieloną żabką stanie”•Kolorowanie obrazka kredkami świecowymi, malowanie tła farbami,•Wspólne oglądanie wykonanych prac.8.„Powrót pociągiem do przedszkola” – pożegnanie rodziców.
anna_z