wydzielanie obiektów z obrazu.pdf

(390 KB) Pobierz
6016141 UNPDF
wydzielanie obiektów
z obrazu
Jednym z lepszych zastosowań Photoshopa
dotyczących wycinania obiektów jest iltr Wydziel
(Extract) . Chcąc oddzielić postać z obrazu możemy
posłużyć się właśnie tym iltrem.
Otwieramy zdjęcie rzeźba .
Z menu wybieramy Filtr>Wydziel (Filter>Extract)
lub używamy skrótu klawiszowego Alt+Ctrl+X .
W wyświetlonym oknie dialogowym powiększamy
obraz za pomocą Lupki (Zoom Tool) i ustalamy
Wielkość pędzla (Brush Size) . W moim przykładzie
ustaliłem wielkość 8 .
Wybieramy narzędzie Podświetlacz krawędzi
( Edge Highlighter Tool) i obrysowujemy obiekt,
który chcemy wydzielić z obrazu. Krawędź postaci
powinna znajdować w środku obrysowanej zielonej
linii.
Aby w późniejszym etapie edycyjnym mieć jak
najlepszy wynik wydzielenia, podczas tej czynności
powinniśmy zadbać o jak najdokładniejszy obrys
narzędziem Podświetlacz krawędzi
( Edge Highlighter Tool) .
Jeżeli na obrazie znajdują się fragmenty takie jak
włosy można posłużyć się zwiększeniem końcówki
pędzla używając nawiasów kwadratowych na
klawiaturze [ ] .
cherub.pl
6016141.004.png 6016141.005.png 6016141.006.png 6016141.007.png
 
Po zaznaczeniu całej postaci wypełniamy ją
narzędziem Wypełnienie ( Fill Tool) . Akceptujemy
OK .
Na naszym obrazie pozostanie jedynie wydzielona
postać bez tła.
Aby poprawić krawędzie wydzielonej postaci, które
po takich czynnościach na ogół są postrzępione
dokonujemy kilkukrotnego powielenia warstwy.
Na palecie Warstwy (Layers) klikamy prawym
przyciskiem myszy nazwę warstwy i z menu wy-
bieramy Powiel warstwę (Duplicate Layer) lub
używamy skrótu klawiszowego Ctrl+J .
W moim przykładzie dokonałem powielenia do
ośmiu warstw. Zastosowanie takie pozwoli na
częściowe wypełnienie braków przy krawędziach
postaci.
Z menu wybieramy Warstwa>Złącz widoczne
(Layer>Merge Visible) .
Wybieramy narzędzie Stempel (Clone Stamp
Tool) . Ustalamy dla niego na pasku opcji u góry
ekranu małą, twardą końcówkę pędzla i Krycie
(Opacity) 100% .
Przytrzymując klawisz Alt klikamy myszką przy
krawędzi postaci pobierając próbkę obrazu i samą
myszką zamalowujemy widoczne ubytki.
Nie musimy się przejmować w przypadku doma-
lowania zbyt dużego fragmentu, ponieważ w dal-
szym etapie użyjemy gumki.
Po domalowaniu ubytków wybieramy narzędzie
Gumka (Eraser Tool) . Ustalamy dla niej niewielką
twardą końcówkę pędzla i wymazujemy niepotrze-
bne obszary przy krawędzi postaci.
Chcąc uzyskać miękkie krawędzie należy użyć gum-
ki z miękką końcówką pędzla lub wybrać narzędzie
Smużenie (Smudge Tool) i z miękką końcówką
pędzla obrysować krawędzie obiektu.
Po tej czynności mamy przygotowana warstwę
wydzielonego obiektu, którą możemy wykorzystać
w dalszej edycji obrazu.
cherub.pl
6016141.001.png 6016141.002.png 6016141.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin