Zagadnienia egzaminacyjne.doc

(24 KB) Pobierz
Zagadnienia egzaminacyjne

Zagadnienia z pedagogiki społecznej

 

1.       Pojęcie pedagogiki społecznej w ujęciu H. Radlińskiej, R. Wroczyńskiego i A. Kamińskiego

2.       Główni prekursorzy pedagogiki społecznej

3.       Przedmiot i zadania pedagogiki społecznej

4.       Miejsce pedagogiki społecznej wśród innych nauk oraz jej interdyscyplinarne aspekty

5.       Pojęcie środowiska wychowawczego wg. H. Radlińskiej, R. Wroczyńskiego, A. Kamińskiego

6.       Nowe rysy współczesnego środowiska wychowawczego

7.       Typologie środowiska wychowawczego

8.       Charakterystyka środowiska naturalnego, społecznego i kulturowego

9.       Środowisko jako kompleks warunków dla naturalnego wzrostu

10.    Środowisko jako źródło bodźców stymulujących rozwój jednostki

11.    Środowisko jako układ społecznych interakcji świadomych podmiotów społecznych

12.    Strategie badawcze pedagogiki społecznej

13.    Problemy badawcze w pedagogice społecznej

14.    Pojęcie, rodzaje i typy diagnoz

15.    Podstawowe składniki i kryteria wyrażania ocen pedagogicznych

16.    Konsekwencje diagnozy pedagogicznej środowiska

17.    Metody i techniki badania środowiska

18.    Typy zbiorowości środowiska lokalnego – stowarzyszenia i wspólnoty

19.    Charakterystyka środowiska lokalnego

20.    Więzi międzyludzkie w środowisku lokalnym

21.    Cechy charakterystyczne społeczności miejskiej

22.    Cechy charakterystyczne społeczności wiejskiej

23.    Siły społeczne

24.    Rodzina jako instytucja społeczna

25.    Rodzina jako grupa społeczna

26.    Funkcje spełniane przez rodzinę

27.    Siły wewnętrzne i zewnętrzne spójności małżeństwa

28.    Charakterystyka rodziny funkcjonalnej

29.    Charakterystyka rodziny dysfunkcjonalnej

30.    Charakterystyka grupy rówieśniczej

31.    Mechanizmy oddziaływania grupy rówieśniczej

32.    Subkultury młodzieżowe

33.    Charakterystyka środowiska wychowawczego zakładu pracy

34.    Dwupodmiotowość w procesie dydaktyczno – wychowawczym szkoły

35.    Charakterystyka wychowania i edukacji równoległej

36.    Metody i media w nauczaniu na odległość

37.    Pojęcie i funkcje czasu wolnego

38.    Sposoby spędzania czasu wolnego

39.    Rola pracy socjalnej w zapewnieniu rozwoju jednostki

40.    Charakterystyka form pracy socjalnej

41.    Założenia i zasady pracy socjalnej

42.    Służby społeczne

43.    Charakterystyka zawodu pracownika socjalnego

44.    Metoda indywidualnych przypadków

45.    Metoda pracy grupowej

46.    Aktywizacja społeczności lokalnej (metoda organizowania środowiska)

47.    Istota konfliktu społecznego

48.    Pojęcie i źródła nietolerancji w życiu społecznym

49.    Kształtowanie tolerancji jako zadanie wychowawcze

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin