full-version-adobe-premiere-pro-cs3-oficjalny-podrecznik_prcs3o.pdf
(
116942 KB
)
Pobierz
668138788 UNPDF
Adobe Premiere Pro CS3.
Oficjalny podrêcznik
Autor: Adobe Creative Team
T³umaczenie: Irmina Lubowiecka
ISBN: 978-83-246-1592-6
Tytu³ orygina³u:
Adobe Premiere Pro CS
3
Classroom in a Book
Zawiera CD-ROM
Podrêcznik zawiera:
•
19 lekcji, które pomog¹ Ci opanowaæ obs³ugê programu
•
ciekawe wskazówki i techniki
•
zestaw praktycznych æwiczeñ i rzeczywistych przyk³adów
•
p³ytê DVD dla Windows i Mac OS
Adobe® Premiere® Pro CS3 to skalowalne, bardzo wydajne i precyzyjne narzêdzie,
s³u¿¹ce do edycji materia³ów wideo. Niewa¿ne, czy jesteœ entuzjast¹, czy
profesjonalist¹, u¿ywasz formatu DV, HD, HDV czy dowolnego innego, korzystanie z tej
aplikacji umo¿liwi Ci szybsz¹ i bardziej kreatywn¹ pracê. Gdy tylko rozpoczniesz naukê
obs³ugi tego programu, przekonasz siê, ¿e to kompletny zestaw potê¿nych
i niepowtarzalnych instrumentów, niezast¹piony w sprawnym wykonywaniu pracy
edytorskiej i produkcyjnej.
Uk³ad lekcji w tym niezwyk³ym podrêczniku, napisanym przez autoryzowanych
trenerów Adobe, umo¿liwi Ci szybkie opanowanie mo¿liwoœci programu i maksymalne
ich wykorzystanie. Poznasz na nowo zaprojektowany i usprawniony interfejs
u¿ytkownika. Jeœli dopiero zaczynasz przygodê z Adobe Premiere, bêdziesz mia³ okazjê
zrozumieæ wszystkie niezbêdne pojêcia i opcje. Jeœli zaœ jesteœ bardziej doœwiadczonym
u¿ytkownikiem, mo¿esz od razu zag³êbiæ siê w niuanse zaawansowanych i ca³kiem
nowych narzêdzi programu. Ksi¹¿ka zawiera tak¿e praktyczne wskazówki i techniki,
u³atwiaj¹ce sprawne korzystanie z najnowszej wersji Premiere. Nale¿y do nich miêdzy
innymi u¿ywanie zwolnionego tempa z ponownym mapowaniem czasu, mo¿liwoœæ
bezpoœredniego zapisywania na dysk oraz publikacja projektów Adobe Encore® CS3
na noœnikach DVD, Blu-ray lub Flash.
•
Filmowanie i przechwytywanie doskona³ego materia³u wideo
•
Adobe OnLocation
•
Wybór ustawieñ, dostosowanie preferencji i zarz¹dzanie zasobami
•
Tworzenie wideo z ostrymi przejœciami i dodawanie przejœæ wideo
•
Tworzenie dynamicznych napisów
•
Dodawanie efektów wideo i wprawianie klipów w ruch
•
Nagrywanie i edycja dŸwiêku, ulepszanie i miksowanie
•
Techniki tworzenia kompozycji
Twój elementarz sprawnego i maksymalnego wykorzystywania
mo¿liwoœci Adobe Premiere!
Spis treści
Wstęp
O O cjalnym podręczniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Wymagania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Instalacja Adobe Premiere Pro CS3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Optymalizacja działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Kopiowanie plików lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Jak korzystać z lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Dodatkowe materiały. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Certy kacja Adobe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
1
Poznawanie Adobe Premiere Pro CS3
Nowe elementy Adobe Premiere Pro CS3. . . . . . . . . . . . . . . 19
Nieliniowa edycja w Adobe Premiere Pro CS3 . . . . . . . . . . 20
Przedstawienie standardowego postępu pracy
na cyfrowym wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Usprawnianie przebiegu pracy za pomocą
zaawansowanych elementów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Stosowanie w przebiegu pracy pakietu
Adobe Creative Suite 3 Production Premium . . . . . . . . . 22
Poznawanie przestrzeni roboczej Adobe Premiere Pro . . . 25
Dostosowanie przestrzeni roboczej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
6
SPIS TREŚCI
2
Filmowanie i przechwytywanie doskonałego materiału wideo
Dwadzieścia wskazówek jak nakręcić
doskonały materiał . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Przechwytywanie wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Przechwytywanie całej taśmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Korzystanie z przechwytywania seryjnego
i wykrywania scen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Ręczne przechwytywanie analogowego wideo . . . . . . . . . 58
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
3
Adobe OnLocation
Przygotowanie Adobe OnLocation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Kalibrowanie kamery za pomocą SureShot . . . . . . . . . . . . . 64
Nagrywanie wideo na żywo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Analiza wideo za pomocą mierników
Adobe OnLocation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Analiza dźwięku za pomocą mierników
Adobe OnLocation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
4
Wybór ustawień, dostosowanie preferencji i zarządzanie zasobami
Wybór ustawień projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Dostosowanie preferencji użytkownika . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Importowanie zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Zagadnienia obrazów i gra ki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Zarządzanie mediami w nowych folderach . . . . . . . . . . . . . 92
Nowe opcje folderów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Praca z zasobami w Adobe Bridge . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
ADOBE PREMIERE PRO CS3
Ofi cjalny podręcznik
7
5
Tworzenie wideo z ostrymi przejściami
Wykorzystanie scenopisu do stworzenia
montażu wstępnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Edycja klipów w panelu Timeline. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Przesuwanie klipów do, z i wewnątrz
panelu Timeline . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Praca z narzędziami edycji panelu Source Monitor . . . . . 127
Dostosowanie klipów w panelu Trim . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Użycie innych narzędzi edycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
6
Dodawanie przejść wideo
Stosowanie przejść z umiarem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Wypróbowanie kilku przejść . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Zmiana parametrów w panelu E ect Controls . . . . . . . . . 144
Udoskonalanie przejść w trybie A/B . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
7
Tworzenie dynamicznych napisów
Ulepszanie projektu za pomocą nałożonego tekstu . . . . 156
Zmiana parametrów tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Budowanie tekstu od podstaw. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
Umieszczanie tekstu na ścieżce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
Tworzenie kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
Wprawianie tekstu w ruch w pionie i poziomie . . . . . . . . 169
Efekty tekstowe: połysk, obramowanie,
cień i wypełnienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
8
SPIS TREŚCI
8
Stosowanie specjalistycznych narzędzi edycji
Narzędzia edycji pomagające zaoszczędzić czas . . . . . . . 181
Stosowanie gra ki z przejściami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
9
Dodawanie efektów wideo
Wypróbowanie kilku podstawowych
efektów wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
Manipulacja klatkami kluczowymi
i parametrami efektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205
Dodawanie interpolacji i prędkości
klatek kluczowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209
Jazda próbna z kilkoma fantastycznymi efektami . . . . . . 215
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
10
Wprawianie klipów w ruch
Stosowanie efektu Motion w klipach . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
Zmiana rozmiaru i obracanie klipu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
Praca z interpolacją klatki kluczowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
Tworzenie obrazów w obrazie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
Udoskonalanie ruchu za pomocą cienia
i ściętych krawędzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 236
Inne efekty ruchu: Transform i Basic 3D. . . . . . . . . . . . . . . . 240
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242
Plik z chomika:
Ketras
Inne pliki z tego folderu:
Adobe Lightroom 4.pdf
(3284 KB)
Adobe Photoshop Lightroom 3 Oficjalny podrecznik phl3op.pdf
(6281 KB)
Adobe Photoshop Lightroom 4 Podrecznik dla fotografow.pdf
(4300 KB)
Bill Hurter - Fotografia ślubna w praktyce.pdf
(1117 KB)
Canon EOS 40D - Instrukcja obsługi.pdf
(9115 KB)
Inne foldery tego chomika:
Angielski
ArchiCAD 18
Autocad
dla tomka
Fstoppers How To Become a Professional Wedding Photographer
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin