Literatura przedmiotu KiPN R.A. 2011/2012
· Arends R., (1995), Uczymy się nauczać, Warszawa
· Baer U., (2000), Gry dyskusyjne. Materiały do pracy z grupą., Lublin
· Bąbel P., Wiśniak M., (2008), Jak uczyć żeby nauczyć, Warszawa
· Bereźnicki F., (2001), Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków
· E.Bernard, W. Andres, (2006), Tak się uczyć jest super, Białystok
· Brudnik E., (2003), Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie, Kielce
· Bruner J., (1974), W poszukiwaniu teorii nauczania, Warszawa
· Bruner J., (2006), Kultura edukacji, Kraków
· Denek K., (2005), Ku dobrej edukacji, Leszno
· Dryden G., Vos J., (2000), Rewolucja w uczeniu, Poznań
· Dzierzgowska I., (2007), Jak uczyć metodami aktywnymi, Warszawa
· Fernstermacher G.D., (2000), Style nauczania, Warszawa
· Gagne R.M., Briggs J.L., Wager W.W., (1994), Zasady projektowania dydaktycznego, Warszawa
· Kawecki I., (2003), Wprowadzenie do wiedzy o szkole i nauczaniu, Kraków
· Kędrecka-Feldman E., (1999), Aktywizować? Ależ to całkiem proste: wybrane metody i techniki aktywizacji uczniów, Warszawa
· Klus-Stańska D.,(2010), Dydaktyka, Warszawa
· Konarzewski K., Kruszewski K., (1995), Sztuka nauczania, Warszawa
· Kron F.W., Sofos A., (2003), Dydaktyka mediów, Gdańsk
· Kruszewski K., (red. )(1993), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa
· Krzyżewska J., (1998), Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej, cz.I, Suwałki
· Krzyżewska J., (2000), Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej, cz.II, Suwałki
· Kupisiewicz Cz., (2005), Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa
· Łukasik J.M., (2010/2011), Spoko lekcja, Kielce, cz.I / II
· Maksymowska E., Sobolewska Z., Werwicka M., (2006), Wychowywać ucząc, Warszawa (+ przewodnik dla realizatora programu)
· Mietzel G., (2003), Psychologia kształcenia, Gdańsk
· Nalaskowski S., (1993), O ideale wychowania i celach kształcenia, Toruń
· Nalaskowski S., (2002), Przestrzenie i miejsca szkoły, Kraków
· Napiórkowska Z.,(2002), Samorządna organizacja klasy, Kraków
· Niemierko B., (2008), Kształcenie szkolne, Warszawa
· Perrott E., (1995), Efektywne nauczanie, Warszawa
· Pearson A.T., (1994), Nauczyciel. Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli, Warszawa
· Petty G., (2010), Nowoczesne nauczanie, Sopot
· Philips D.C., Soltis J.F.,(2003), Podstawy wiedzy o nauczaniu, Gdańsk
· Półturzycki J., (1995), Lekcja w szkole współczesnej, Warszawa
· Półturzycki J., (2002), Dydaktyka dla nauczycieli, Płock
· Robertson J., (1998), Jak zapewnić dyscyplinę ład i uwagę w klasie, Warszawa
· Rogers B., (2007), Uczniowie w szkole. Rzecz o zachowaniu, Warszawa
· Sajdak A., (2008), Edukacja kreatywna, Kraków
· Siebert H., (2005), Metody pracy kształceniowej, Kraków
· Szmidt K.J., (2007), Pedagogika twórczości, Gdańsk
· Śnieżyński M., (2001), Dialog edukacyjny, Kraków
· Thomas J., (red.), (1993), Doskonalenie lekcji w drodze optymalizacji jej celów, Warszawa
· Tokarz A., (2005), Dynamika procesu twórczego, Kraków
· Tripp D., (2006), Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu, Warszawa
· Węglińska M., (1997), Jak przygotować się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych, Kraków
· Winkler M., Commichau A., (2008), Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji, Kraków
· Vopel W.K., (2002), Umiejętność współpracy w grupach, Kielce, cz.1 i 2.
Literatura uzupełniająca
· Gladwell M., (2009), Poza schematem, Kraków
· Schaeffer K., (2008), Nauczyciel w szkole, Gdańsk
· McCourt F., (2007), Nauczyciel, Warszawa
karolina.s1604