Literatura - koncepcje i praktyki nauczania.doc

(38 KB) Pobierz
Literatura przedmiotu KiPN R

Literatura przedmiotu  KiPN R.A. 2011/2012

 

·         Arends R., (1995), Uczymy się nauczać, Warszawa

·         Baer U., (2000), Gry dyskusyjne. Materiały do pracy z grupą., Lublin

·         Bąbel P., Wiśniak M., (2008), Jak uczyć żeby nauczyć, Warszawa

·         Bereźnicki F., (2001), Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków

·         E.Bernard, W. Andres, (2006), Tak się uczyć jest super, Białystok

·         Brudnik E., (2003), Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie, Kielce

·         Bruner J., (1974), W poszukiwaniu teorii nauczania, Warszawa

·         Bruner J., (2006), Kultura edukacji, Kraków

·         Denek K., (2005), Ku dobrej edukacji, Leszno

·         Dryden G., Vos J., (2000), Rewolucja w uczeniu, Poznań

·         Dzierzgowska I., (2007), Jak uczyć metodami aktywnymi, Warszawa

·         Fernstermacher G.D., (2000), Style nauczania, Warszawa

·         Gagne R.M., Briggs J.L., Wager W.W., (1994), Zasady projektowania dydaktycznego, Warszawa

·         Kawecki I., (2003), Wprowadzenie do  wiedzy o szkole i nauczaniu, Kraków

·         drecka-Feldman E., (1999), Aktywizować? Ależ to całkiem proste: wybrane metody i techniki aktywizacji uczniów, Warszawa

·         Klus-Stańska  D.,(2010), Dydaktyka, Warszawa

·         Konarzewski K., Kruszewski K., (1995), Sztuka nauczania, Warszawa

·         Kron F.W.,  Sofos A., (2003), Dydaktyka mediów, Gdańsk

·         Kruszewski K., (red. )(1993), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa

·         Krzyżewska J., (1998), Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej, cz.I, Suwałki

·         Krzyżewska J., (2000), Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej,  cz.II,  Suwałki

·         Kupisiewicz Cz., (2005), Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa

·         Łukasik J.M., (2010/2011), Spoko lekcja, Kielce, cz.I / II

·         Maksymowska E., Sobolewska Z., Werwicka M., (2006), Wychowywać ucząc, Warszawa (+ przewodnik dla realizatora programu)

·         Mietzel G., (2003), Psychologia kształcenia, Gdańsk

·         Nalaskowski S., (1993), O ideale wychowania i celach kształcenia, Toruń

·         Nalaskowski S., (2002), Przestrzenie i miejsca szkoły, Kraków

·         Napiórkowska Z.,(2002), Samorządna organizacja klasy, Kraków

·         Niemierko B., (2008), Kształcenie szkolne, Warszawa

·         Perrott E., (1995), Efektywne nauczanie, Warszawa

·         Pearson A.T., (1994), Nauczyciel. Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli,  Warszawa 

·         Petty G., (2010), Nowoczesne nauczanie, Sopot

·         Philips D.C., Soltis J.F.,(2003), Podstawy wiedzy o nauczaniu, Gdańsk

·         Półturzycki J., (1995), Lekcja w szkole współczesnej, Warszawa

·         Półturzycki J., (2002), Dydaktyka dla nauczycieli, Płock

·         Robertson J., (1998),  Jak zapewnić dyscyplinę ład i uwagę w klasie, Warszawa

·         Rogers B., (2007), Uczniowie w szkole. Rzecz o zachowaniu, Warszawa

·         Sajdak A., (2008), Edukacja kreatywna, Kraków

·         Siebert H., (2005), Metody pracy kształceniowej, Kraków

·         Szmidt K.J., (2007), Pedagogika twórczości, Gdańsk

·         Śnieżyński M., (2001), Dialog edukacyjny, Kraków

·         Thomas J., (red.), (1993), Doskonalenie lekcji w drodze optymalizacji jej celów, Warszawa

·         Tokarz A., (2005), Dynamika procesu twórczego, Kraków

·         Tripp D., (2006), Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu, Warszawa

·         Węglińska M., (1997), Jak przygotować się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych, Kraków

·         Winkler M., Commichau A., (2008), Sztuka prowadzenia wykładów i lekcji, Kraków

·         Vopel W.K., (2002), Umiejętność współpracy w grupach, Kielce, cz.1 i 2.

 

Literatura uzupełniająca

 

·         Gladwell M., (2009), Poza schematem, Kraków

·         Schaeffer K., (2008), Nauczyciel w szkole, Gdańsk

·         McCourt F., (2007), Nauczyciel, Warszawa

Zgłoś jeśli naruszono regulamin