Jak_naprawde_zarobic_na_programach_partnerskich.pdf

(165 KB) Pobierz
Microsoft Word - zarabiaj_na_pp.doc
Jak naprawdħ zarobię na programach partnerskich, http://www.skutecznypartner.pl
Patrycja Kierzkowska
Jak naprawdħ zarobię
na
programach partnerskich
92099471.001.png 92099471.002.png
Jak naprawdħ zarobię na programach partnerskich, http://www.skutecznypartner.pl
Temat banalny. Na przykþadzie ksiĢŇek - wystarczy skopiowaę okþadki, teksty i czekaę
na zyski. áJa tylko poĻredniczħÑ. JeĻli tak wþaĻnie myĻlisz Î to jest artykuþ dla Ciebie.
SurfujĢc po cyberprzestrzeni odnoszħ wraŇenie, Ňe uczestnicy programw partnerskich
(w skrcie: PP) sĢ wyjĢtkowo konformistyczni i nie lubiĢ wychylaę siħ z szeregu.
Prawie kaŇda firma organizujĢca PP ostrzega, Ňe to nie jest zabawa i trzeba byę
niezwykle aktywnym. W praktyce niewielu partnerw w ogle przejmuje siħ tymi
sþowami. I nic nie zarabia. A moŇna to zmienię.
NajproĻciej rzecz ujmujĢc, PP polega na poĻredniczeniu w sprzedaŇy produktw lub
usþug innych firm. Mwimy tutaj o najpopularniejszej i najbardziej dochodowej
odmianie PP Î pþacenie za dokonanie zakupu (tzw. Pay-per-sale - PPS), a nie za
klikanie w linki partnerskie(tzw. Pay-per-click - PPC).
PP stajĢ siħ coraz bardziej popularnie. ProwadzĢ je wiħksze sklepy w internecie (od
ksiħgarni, po winiarnie), a takŇe firmy hostingowe, banki czy serwisy aukcyjne.
Jednym sþowem Î kaŇda branŇa. Nie ma siħ co dziwię, bo to bardzo korzystny ukþad
dla obu stron. Partner nie martwi siħ o caþĢ obsþugħ, posiadanie i dostarczanie towaru
oraz wszelkie rozliczenia (faktury itp.). WþaĻciciel PP jest zadowolony, bo Ty, jako
uczestnik programu, znajdujesz mu klientw i promujesz jego towar. Ten artykuþ
zostaþ oparty na przykþadzie ksiħgarni. Ale wszystko, co zostaþo tu zawarte, pasuje do
kaŇdej branŇy.
Jak naprawdħ zarobię na programach partnerskich, http://www.skutecznypartner.pl
PrzypadkowoĻę
Obecnie mechanizm zarabiania w PP jest prosty Î przypadek. UŇytkownik wszedþ
przez nasz link na stronħ firmy, ktrĢ promujemy. NajczħĻciej z ludzkiej ciekawoĻci,
zachħcony czħsto podstħpnym (acz starym sposobem): ánie klikaj tutajÑ. W tym
momencie na komputerze uŇytkownika pojawia siħ plik cookie (l.mn. cookies Î
ciasteczka). Wedþug http://www.ranking.pl/rank.php?stat=cookiePL ponad 98%
uŇytkownikw ma tak skonfigurowana przeglĢdarkħ, Ňe akceptuje takie pliki. JeĻli plik
nie zostanie usuniħty (formatowanie dysku albo celowe usuwanie) ani nadpisany przez
wejĻcie z innego linku, oznacza to, ze osoba jest caþy czas przypisana jako klient
polecony przez nas. Nawet, gdy po tygodniu wrci i coĻ zamwi (nie musi juŇ
wchodzię przez nasz link) - zyski sĢ przypisane nam.
Co w tym dziwnego? Nic. Tylko, Ňe Twj zarobek okazaþ siħ przypadkowy. DziaþajĢc
w taki sposb nie licz na zbyt wiele. Nie moŇesz siħ þudzię, Ňe polecony klient to
Twoja zasþuga i Ňe to jest droga do bogactwa. Twoja strona to strona-kopia Î tak
nazywam 95% stron uczestniczĢcych w PP. Ich autorzy nie wychodzĢ poza szablon
dziaþania i ograniczajĢ siħ do przekopiowania gotowych materiaþw.
Przykþad Î Zþote MyĻli
Serwis zlotemysli.pl ma ogromnĢ iloĻę partnerw. Przekona siħ o tym kaŇdy, kto
wpisze w google.pl hasþo áebookiÑ. Zwrę uwagħ, jak wyglĢdajĢ strony uczestnikw
PP Î wszystkie niemal identyczne. KaŇda zawiera okþadkħ, idealny opis produktu i
ramki, ktre do dyspozycji majĢ wszyscy partnerzy w swoim panelu. ņadnych
innowacji, Ňadnej indywidualnoĻci, Ňadnego sþowa od siebie i zapewne teŇ Ňadnych
zyskw z takiej dziaþalnoĻci. CŇ moŇe byę gorszego dla uczestnika PP?
92099471.003.png
Jak naprawdħ zarobię na programach partnerskich, http://www.skutecznypartner.pl
Dlaczego kopiowanie to przeŇytek?
PomyĻlisz : áCo zþego jest w kopiowaniu, przecieŇ nie jestem sprzedawca, tylko
partnerem. Nie muszħ (a nawet nie mogħ!) zmieniaę produktwÑ. Owszem, produktw
nie, ale sposb promocji tak. PrzecieŇ zarabiasz na promowaniu ich!. JeĻli wszystko
wyglĢda tak samo, to dlaczego akurat od Ciebie klient ma dokonaę zamwienia?
Z punku widzenia wþaĻciciela PP i partnera kopiowanie gotowych okþadek na pewno
jest korzystne Î fachowiec napisaþ odpowiednio brzmiĢce teksty, ktre trzeba powielię
w jak najwiħkszej iloĻci. Ale z punktu widzenia kupujĢcego wyglĢda to inaczej.
Owszem moŇna wykorzystaę gotowe wzory (okþadka, opis wydawnictwa), ale reszta
to juŇ Twoja wyobraŅnia.
Masz wolnĢ rħkħ przy budowaniu swojej polityki marketingowej (przeczytaj uwaŇnie
regulamin). I to moŇesz wykorzystaę, Ňeby wyrŇnię siħ, zostaę zapamiħtanym, byę
lepszym od innych partnerw. A wtedy Twoje dochody idĢ w grħ. PrzeŇytek polega
na tym, Ňe bezmyĻlnie odtwarzasz informacje, ktre posiadajĢ wszyscy. Moim
marzeniem jest, Ňeby znalazþ siħ taki partner, ktry zachħci mnie lepiej do zakupu
ksiĢŇki niŇ samo wydawnictwo. Czy jesteĻ gotw speþnię moje marzenia? :-)
Jak naprawdħ zarobię na programach partnerskich, http://www.skutecznypartner.pl
BranŇa
Wybr PP moŇe byę trudny. DuŇe prowizje przyciĢgajĢ wszystkich. W tym tych,
ktrzy o danej branŇy nie majĢ zielonego pojħcia. To jedna z przyczyn bezmyĻlnego
kopiowania i powielania schematw. Dlatego wybierz to, na czym siħ znasz.
Literatura, muzyka, sprzħt komputerowy, gry, biznes, ogrodnictwo, budownictwo,
modelarstwo, motoryzacja, sport, zdrowie... i wiele innych. MoŇliwoĻci jest wiele.
WaŇne jest to, Ňeby wiedzieę, co siħ promuje.
Grupa docelowa
Najpiħkniejsze jest to, Ňe jesteĻmy rŇni. SĢ miliony ludzi, potrzeb i usþug. Twoje
zadanie to znaleŅę grupħ, do ktrej kierujesz siħ z polecanymi produktami. NIGDY nie
trafisz do wszystkich. UsiĢdŅ i pomyĻl Î jakiej pþci jest klient, ile ma lat, gdzie
mieszka, czym siħ zajmuje na co dzieı, co go interesuje, ile zarabia. I najwaŇniejsze Î
jakie korzyĻci bħdzie miaþ z dokonania zakupu. Ludzie kupujĢ coĻ dla zysku Î wiedzy,
okazji, prestiŇu albo rozwoju duchowego.
Czħsto zdarza siħ, Ňe maþo trafnie ocenisz grupħ docelowĢ. Wtedy zrb ankietħ i
poproĻ o jej wypeþnienie. Twoi klienci nie majĢ z tego Ňadnej korzyĻci (ale teŇ Ňadnej
straty) wiħc zaproponuj im coĻ w podziħkowaniu za poĻwiħcony czas. MoŇe to byę
rozlosowanie drobnego upominku albo dla kaŇdego jakaĻ bezpþatna publikacja. Wierz
mi, to dziaþa.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin