ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH nr 1.doc

(31 KB) Pobierz

                                           

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH  nr 1 : „Mali przedszkolacy”

                                            Opracowała w oparciu o literaturę Grażyna Burda

 

 

Dział programu: Obszar edukacji zdrowotnej. Zestaw zabaw ruchowych.

                 Temat: Przedszkolacy

        Cele ogólne: -rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,

                              -słuchanie i rozumienie poleceń, wyrabianie orientacji w otoczeniu.

Cele szczegółowe: dziecko potrafi:

                              -poruszać się po sali bez potrącania kolegów,

                              -właściwie zareagować na umowne sygnały,

                              -zachować równowagę ciała w czasie zabaw.

  Grupa ćwicząca: 3 -latki

                Miejsce: sala przedszkolna.

                     Czas: 15 –20 minut.

                Pomoce: misiu, nagranie piosenki, tamburyn.

 

1.      Marsz sygnalizujący rozpoczęcie zabawy przy piosence „Najlepiej razem”

sł. W.Chotomska

 

2.      Zabawa orientacyjno porządkowa „Idą dzieci do przedszkola”.

      Dzieci maszerują po sali w różnych kierunkach. Na hasło „deszczyk”

      chowają się w przedszkolu /wyznaczone miejsce/. Na hasło „do przedszkola”

       ponownie maszerują w różnych kierunkach.

 

      3.   Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Czy pokażesz”

      Dzieci maszerują po sali jedno za drugim w kole. Na zapowiedź „pokaż rękami stopy,

      głowę, kolana, barki, ziemię, chmury itd.” -dzieci wskazują to, o czym mówi

      nauczycielka.

 

4.   Zabawa z elementem czworakowania  „Szukamy misia”.

      Dzieci czworakują po sali szukając misia, który się zgubił. Na sygnał prostują się  

       podnosząc ręce wysoko –misiu znalazł się.

 

5.        Ćwiczenia tułowia –skłony „Zepsuty pajacyk”.

Dzieci stoją w lekkim rozkroku, ręce wyprostowane, uniesione nad głową. Na sygnał kolejno opuszczają ręce, głowę, wykonują skłony tułowia w przód /pogłębiają wolno\ -pajacyk zepsuł się. Odpoczynek w siadzie skrzyżnym. Nauczycielka chodzi między dziećmi i dotyka te, które mają wyprostowane plecy /prawidłowo wykonały siad skrzyżny/. Dotknięte dzieci wstają i ustawiają się w lekkim rozkroku.

 

6.        Bieg i ćwiczenia równowagi.                                                                                                                                                                                                                                                    

Dzieci stoją w luźnej gromadce na jednym końcu sali naprzeciwko nauczycielki. Na sygnał biegną ku niej. Na ponowny sygnał zatrzymują się natychmiast.

 

7.        Marsz uspokajający przy piosence „Najlepiej razem” sł. W.Chotomska

 

                                                                                                     Powrót

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin