KETRON X1 Instrukcja PL.doc

(778 KB) Pobierz
ketron x1

INSTRUKCJA BEZPIECZEŃSTWA.

 



UWAGA !!!

NIBEZPIECZEŃSTWO PORAŻENIA PRĄDEM

NIE OTWIERAĆ

 

UWAGA!

ABY ZMNIEJSZYĆ RYZYKO PORAŻENIA PRĄDEM

NIE OTWIERAĆ TEJ POKRYWY

 

 

 

ZNACZENIE SYMBOLI GRAFICZNYCH:

Świecąca strzałka wewnątrz trójkąta równoramiennego ostrzega o niebezpieczeństwie, nie odłączonym napięciu, które może spowodować porażenie elektryczne. Wykrzyknik umieszczony w trójkącie równoramiennym informuje o ważnych instrukcjach zawartych w podręczniku użytkownika.

 

 

INSTRUKCJE DOTYCZACE ZAGROŻENIA POŻAREM, PORAŻENIA ELEKTRYCZNEGO LUB USZKODZENIA CIAŁA

 

Ostrzeżenie: aby zmniejszyć ryzyko powstania pożaru lub porażenia elektrycznego nie należy wystawiać tego instrumentu na deszcz lub doprowadzać do jego zawilgocenia.

 

UZIEMIENIE - urządzenie musi być podłączone do uziemionego gniazda. W przypadku złego funkcjonowania, uziemienie zmniejszy ryzyko porażenia prądem. Do instrumentu jest dołączony uziemiony przewód zasilający i wtyczka, którą należy umieścić w uziemionym gnieździe.

 

ZAGROŻENIE – Niewłaściwie uziemione połączenia mogą być przyczyną porażenia elektrycznego. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości konieczne jest sprawdzenie instalacji elektrycznej przez wykwalifikowanego elektryka. Nie wolno modyfikować przewodu zasilającego dołączonego do instrumentu.

 

 

INSTRUKCJE BEZPIECZEŃSTWA I INSTALACJI

 

OSTRZEŻENIE – Podczas użytkowania sprzętu muzycznego należy przestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa, do których należą:

 

1.      Przed użyciem instrumentu należy uważnie zapoznać się z podręcznikiem użytkowania.

2.      Dzieci mogą grać na instrumencie jedynie w obecności osoby dorosłej.

3.      Nie należy używać instrumentu w pobliżu źródeł wody, np. umywalki, basenu kąpielowego lub ustawiać do na mokrej powierzchni, itd.

4.      Z instrumentu można korzystać po ustawieniu go jedynie na wspornikach zalecanych przez producenta.

5.      Nie należy grać na instrumencie przy wysokim ustawieniu głośności przez długi czas: zbyt głośna muzyka może być przyczyną utraty zdrowia u grającego.

6.      Instrument powinien być ustawiony w pozycji zapewniającej właściwą wentylację.

7.      Instrument powinien być ustawiony z dala od źródeł ciepła, takich jak kaloryfery, grzejniki, itp.

8.      Aby podłączyć instrument do sieci należy korzystać wyłącznie z dołączonego do niego

przewodu zasilającego. Oznaczenie i dane dotyczące zasilania znajdują się na dole

instrumentu.

9.      Jeśli instrument nie jest użytkowany przez dłuższy czas, należy odłączyć go z sieci.

10.  Nie wolno dopuścić by do wnętrza instrumentu dostała się ciecz lub inne przedmioty.

11.  Instrument należy zanieść do serwisu w następujących przypadkach:

a.                              Gdy nastąpiło uszkodzenie przewodu zasilającego lub wtyczki.

b.                              Gdy do wnętrza instrumentu dostała się ciecz lub inne przedmioty.

c.                               Gdy instrument był wystawiony na działanie promieni słonecznych.

d.                              Gdy instrument nie funkcjonuje właściwie lub zaobserwowano wyraźne obniżenie jakości brzmienia.

e.                               Gdy instrument spadł na ziemię lub obudowa została uszkodzona.

12.  Nie wolno nigdy dokonywać naprawy instrumentu samodzielnie. Wszelkiego rodzaju naprawy  muszą być przeprowadzone przez specjalistów.

 

INSTRUMENT NALEŻY PRZECHOWYWAĆ W BEZPIECZNYM MIEJSCU

 

 

SPOSOBY UNIKNIĘCIA ZAKŁÓCEŃ SPOWODOWANYCH PRZEZ RADIO LUB TELEWIZOR

 

Instrument działa na częstotliwościach radiowych, dlatego też w przypadku niewłaściwej instalacji, może spowodować zakłócenia w odbiorze radia i telewizji.

Mimo że instrument został zaprojektowany w zgodzie z obowiązującymi standardami i

z uwzględnieniem zabezpieczeń przed wywoływaniem zakłóceń w pewnych przypadkach może dojść do sytuacji w której wzajemne oddziałowywanie na siebie odbiorników radiowych lub telewizyjnych oraz instrumentu doprowadzi do wzajemnych zakłóceń. Aby sprawdzić, czy instrument wywołuje zakłócenia, należy go wyłączyć i sprawdzić, czy zakłócenia ustąpiły. Następnie należy go włączyć ponownie, sprawdzając jednocześnie, czy pojawiły się ponownie.

Po upewnieniu się, że zakłócenia są spowodowane przez instrument, należy zastosować jeden z następujących kroków:

1.                              Ustawić antenę telewizora lub radioodbiornika w innym kierunku.

2.                              Zmienić ustawienie instrumentu względem odbiorników.

3.                              Oddalić instrument od odbiorników.

4.                              Podłączyć instrument do innego gniazda zasilającego, aby upewnić się, że instrument i odbiornik nie są podłączone do tego samego obwodu prądu.

5.                              Jeśli to konieczne skontaktować się ze specjalistą.

 

 

OSTRZEŻENIA

 

Po przeczytaniu instrukcji bezpieczeństwa znajdującej się na poprzednich stronach, należy uważnie przeczytać i zastosować się do następujących zaleceń:

 

ZASILANIE

 

-                                  Przed podłączeniem instrumentu do innego sprzętu (wzmacniacz, mikser, inne instrumenty MIDI, itd.) należy upewnić się, czy wszystkie są wyłączone.

-                                  Przeczytać instrukcje dotyczące zakłóceń pracy radia i telewizora.

-                                   

SPOSÓB CZYSZCZENIA INSTRUMENTU

 

-                                  Czyszcząc zewnętrzną powierzchnię instrumentu należy stosować jedynie miękką i suchą szmatkę. Nie należy stosować benzyny lub innych rozpuszczalników.

 

INNE ŚRODKI OSTROŻNOŚCI

 

-                                  W przypadku używania instrumentu za granicą i wątpliwości dotyczących zasilania, należy skontaktować się ze specjalistą.

-                                  Nie należy poddawać instrumentu silnym drganiom.

-                                  Nie należy zbyt mocno naciskać na klawisze i przyciski.

-                                  Nie wolno ustawiać żadnych przedmiotów na wyświetlaczu. Mogłoby to spowodować pęknięcie lub uszkodzenie przezroczystego panelu, co utrudniłoby odczytywanie danych.

-                                  Pokrywa instrumentu może się lekko nagrzewać podczas grania. Jest to spowodowane rozchodzeniem się ciepła z wewnętrznych komponentów, co uznawane jest za normalne zjawisko. Niemniej jednak, jeśli to możliwe,   instrument powinien być ustawiony w wentylowanym pomieszczeniu.

 

 

ZACHOWYWANIE DANYCH

 

Należy pamiętać, że dane przechowywane w pamięci instrumentu mogą być w każdej chwili usunięte w przypadku jego złego funkcjonowania. Dlatego też radzimy zrobienie kopii zabezpieczających dane podczas różnych faz programowania.

 

 

PODŁĄCZENIA/WEJŚCIA-WYJŚCIA                                       .

 

PANEL TYLNY

 

Na tylnym panelu znajdują się następujące punkty podłączeń: (od strony lewej)

 

Speaker off / on: Włącznik głośników wewnętrznych.

 

Inputs: Istnieją dwa stereofoniczne wejścia audio (Prawe i Lewe/Mono), które mogą służyć do podłączenia urządzeń, takich jak ekspandery MIDI, odtwarzacz CD, MiniDisc, DAT, itp. Sygnał płynący z tych urządzeń zostanie wzmocniony poprzez to samo stereofoniczne wyjście instrumentu (Lewe/Prawe Wyjście), ale na stałym poziomie, albo niezależnie od ustawienia gałek głośności znajdujących się na instrumencie.

 

Outputs: Model X1 jest wyposażony w 4 wyjścia audio. Wyjścia Lewe/Mono 1 i Prawe 2 są dwoma głównymi wyjściami stereo i są stosowane do podłączenia instrumentu do zewnętrznego systemu wzmacniania (mikser stereo i wzmacniacz stereo).

Ważne jest sprawdzenie, czy basy, tony średnie i wysokie Miksera lub wzmacniacza są ustawione liniowo (centralnie), tak aby nie zmienić naturalnej równowagi w brzmieniu instrumentu.

Co więcej, aby zapewnić właściwe brzmienie audio na całym zakresie częstotliwości, nie powodując przesunięć ani w stronę pasma basów ani sopranów ważną sprawą jest jakość kolumn głośnikowych lub monitorów.

Model X1 można również podłączyć do zwykłej, domowej wieży stereo. W momencie podłączania potencjometr MASTER powinien być w pozycji minimum. Następnie należy stopniowo zwiększać poziom dźwięku tak aby wzmocnienie nie było zbyt wysokie lub zniekształcone. 

Wyjścia 3 i 4 są dwoma wyjściami Mono, których można użyć (oprócz dwóch głównych wyjść stereofonicznych) do oddzielnego zewnętrznego wzmocnienia pewnych konkretnych sekcji instrumentu. Aby dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania Wyjść 3 i 4, czytaj

w rozdziale OUT ASSIGN.

 

Footswitch: Jest wielobolcowe gniazdo służące do podłączenia dwóch pedałów FS 6 lub FS 13 (jako opcja). Pedały umożliwiają łatwą kontrolę wielu funkcji instrumentu (np. Fill In, Ending, itp.) bez konieczności odrywania rąk od klawiatury.

Lista programowanych funkcji na 2 kontrolkach pedałów znajduje się w rozdziale FOOT SWITCH.

 

Pedał sustain: Gniazdo dla sterownika pedału Sustain (opcja). Pedał Sustain jest konieczny w celu uzyskania właściwej obsługi brzmień takich jak Piano, E-piano, Harpischord, itd.

 

Pedał głośności: Gniazdo dla stereofonicznego pedału sterowniki głośności (opcja).

Ostrzeżenie: podłączając pedału głośności od instrumentów innych niż zalecane do stosowania z X1, można spowodować zakłócenia w pracy instrumentu, np. niewłaściwe ustawienie głośności lub, jeszcze gorzej, niebezpieczne krótkie spięcia.

 

Midi: Model X1 jest wyposażony w 4 gniazda midi:

 

Midi in 1 (GM): Wejście to służy do podłączenia komputera lub innych instrumentów

z przekazem w Standardzie General Midi (sekwencery, keyboardy, itp.). Jeśli  używane jest tylko wejście Midi In, nie działają przyciski panelu sterującego i klawiatura.

 

Midi in 2 (Klawiatura): Zastosowanie wejścia Midi In 2 jest konieczne, gdy X1 ma być podłączony do klawiatur Master, innych klawiatur, akordeonów Midi, fortepianów cyfrowych, itp. W tym przypadku instrument jest sterowany z klawiatury zewnętrznej

i zachowuje się dokładnie jak moduł Midi.

 

Midi Out: Główne wyjście Midi na klawiaturze. Konieczne przy transferze danych do zewnętrznego urządzenia Midi.

 

Midi Thru: Jest to kopia Midi In 1 (GM), która może służyć do podłączenia jednego lub więcej modułów ekspanderów tworząc serię z X1.

Gniazdo Thru działa wyłącznie w połączeniu z gniazdem Midi In 1 (GM) i z tego powodu nie działa w połączeniu z gniazdem Midi In 2 (Klawiatura).

 

Interfejs komputerowy: Wykorzystując gniazdo interfejsu komputera X1 może komunikować się z komputerami pozbawionymi interfejsu MIDI (PC lub MacIntosh). Można to wykorzystać, np. do otrzymywania/przekazywania informacji dotyczącej utworów lub różnego rodzaju sekwencji muzycznych. Do wykonania połączenia potrzebny jest specjalny przewód (opcja – dostępna na zamówienie), inny dla komputera PC, a inny dla komputera MacIntosh.

 

PANEL PRZEDNI

 

Panel przedni modelu X1 jest wyposażony w następujące punkty podłączeń:

 

Słuchawki: Gniazdo dla słuchawek stereo. Aby nie stracić na jakości dźwięku z instrumentu, szczególnie chodzi tu o najwyższe i najniższe częstotliwości, zalecamy stosowanie słuchawek HI-FI wysokiej jakości.

Głośność dźwięku może być ustawiona w słuchawkach bezpośrednio głównym potencjometrem. Po podłączeniu słuchawek wewnętrzne głośniki instrumentu zostają odłączone.

 

Micro Input: Wejście stereo dla mikrofonu z ustawieniem czułości. Do gniazda Micro można podłączyć dwa mikrofony dzięki właściwej wtyczce (która będzie działać w trybie Mono). Jeśli klawiatura jest również wyposażona w zestaw Vocalist (opcja), to jeden lub dwa mikrofony mogą sterować efektem harmonizera, podczas gdy pozostałe mogą działać normalnie, bez zakłócania funkcji Vocalist.

Wejście Micro może również służyć do podłączenia innych instrumentów, takich jak gitara elektryczna, inna klawiatura, itp. W tym przypadku należy upewnić się, że ustawienie Gain zostało wykonane prawidłowo.

Aby dowiedzieć się o wszystkich funkcjach mikrofonu czytaj część MICRO w rozdziale EFFECTS.

Uwaga

Poziom sygnału z mikrofonu może różnić się w zależności od jego typu.

Ustawiaj sterownik Gain na zero, za każdym razem gdy podłączasz lub odłączasz mikrofon

w celu uniknięcia niepożądanych dźwięków. Jeśli mikrofon jest ustawiony zbyt blisko głośników wewnętrznych (lub zewnętrznych w przypadku wzmocnienia zewnętrznego), to może wystąpić sprzężenie. Należy wtedy zmienić ustawienie mikrofonu a w razie potrzeby zmniejszyć poziom wzmocnienia lub czułość Gain mikrofonu.

Amplification: Instrument jest wyposażony w wewnętrzny system wzmocnienia o mocy 2 x 25 W RMS, oraz dwóch ośmiocalowych głośników niskotonowych i dwóch tweeterów.

 

BRZMIENIA / VOICES                                                             .                                                                

 

Cały system podstawowych brzmień zawartych w modelu X1 jest podzielony na różne Banki według poniższego schematu:

 

BANK  BARW 1 / 2

256 Barw (128 w 2 Bankach)

BANK RAM

112 Barw + 8 Zestawów perkusji + Grooves

BANK CARD

112 Barw + 8 Zestawów perkusji + Grooves

BANK BARW USER 2

16 Cyfrowych skal + Sample + Pliki Wave

 

Co więcej, dostępne są jeszcze inne Banki Dźwięków z możliwością sterowania, łączenia

i modyfikowania standardowych brzmień znajdujących się na powyższej liście:

 

2nd VOICE

Połączenie Banku Barw 1 i 2, Users i Drawbars

1 TOUCH

48 rozdzielonych na Bank 1 i 2

PROGRAMS

128

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin