Poradnik The Suffering.pdf

(12223 KB) Pobierz
Microsoft Word - Poradnik The Suffering.doc
PORADNIK
167838059.005.png
2
Spis treści
Spis treści ............................................................................................... 2
Wstęp....................................................................................................... 4
Legenda................................................................................................... 5
Porady ogólne ........................................................................................ 6
Moralność ............................................................................................... 7
Tryb bestii ............................................................................................... 7
Ekwipunek............................................................................................... 8
Broń do walki wręcz – Kosa ................................................................................. 8
Broń do walki wręcz – Toporek strażacki ........................................................... 9
Broń dystansowa – Rewolwer / Dwa rewolwery ................................................. 9
Broń dystansowa – Strzelba ................................................................................ 9
Broń dystansowa – Pistolet maszynowy „Tommy” ......................................... 10
Broń dystansowa – Miotacz ognia..................................................................... 10
Broń miotana – Granat błyskowo-hukowy........................................................ 10
Broń miotana – Kostki trotylu ............................................................................ 11
Broń dystansowa – Koktajl mołotowa............................................................... 11
Broń dystansowa – Granat odłamkowy ............................................................ 11
Pozostałe przedmioty ......................................................................................... 12
Przeciwnicy ........................................................................................... 13
Rzeźnik................................................................................................................. 13
Strzelec ................................................................................................................ 13
Pielęgniarz ........................................................................................................... 13
Wisielec................................................................................................................ 14
Kopacz ................................................................................................................. 14
Gnilec ................................................................................................................... 14
Inferna .................................................................................................................. 14
167838059.006.png
3
Archiwa i notatki................................................................................... 15
Notatnik Clema .................................................................................................... 15
Dziennik Consueli ............................................................................................... 16
Notatki .................................................................................................................. 17
Opis przejścia gry ................................................................................ 18
Poziom 1 – Najgorsze miejsce na Ziemi............................................................ 18
Poziom 2 – Zejście .............................................................................................. 34
Poziom 3 – Sen umarłych ................................................................................... 46
Poziom 4 – Więzienny blues z Abbott ............................................................... 50
Poziom 5 – Żadnych więzień .............................................................................. 69
Poziom 6 – Kiedy jestem martwy, mogę spać .................................................. 74
Poziom 7 – Przepadło wszystko, co piękne ...................................................... 85
Poziom 8 – Najczarniejsza noc, wieczna plaga ................................................ 92
Poziom 9 – Niebyt odzyskany ............................................................................ 99
Poziom 10 – Mylicie mnie z kimś innym.......................................................... 109
Poziom 11 – Potępiaj grzech, nie grzesznika ................................................. 113
Poziom 12 – Miejsce samotnej śmierci ........................................................... 124
Poziom 13 – Taniec o świcie dnia apokalipsy ................................................ 134
Poziom 14 – Na powierzchnię .......................................................................... 142
Poziom 15 – Oko za oko sprawi, że cały świat oślepnie ................................ 151
Poziom 16 – Kto chce wiecznie zaprzeczać? ................................................. 157
Poziom 17 – Śmierć nie jest dumna ................................................................ 162
Poziom 18 – Teoria jednego pocisku .............................................................. 170
Poziom 19 – I poprowadzi ich dziecię ............................................................. 181
Poziom 20 – Ostatni oddech przed śmiercią .................................................. 190
4
Wstęp
Witamy w poradniku do gry The Suffering™ . Prócz porad ogólnych, od których polecamy rozpocząć
lekturę, zawarliśmy w nim wyczerpujący opis wszystkich aspektów rozgrywki – wyborów moralnych
i ich wpływu na zakończenie gry, przemiany w bestię, uzbrojenia, przeciwników i kompletowania
archiwów.
Główną część poradnika stanowi bogato ilustrowany opis przejścia gry z dokładnymi mapami,
wskazującymi położenie przeciwników, przedmiotów, ważniejszych miejsc i postaci. Warto zwrócić
uwagę na fakt, że aby odblokować wszystkie strony w archiwum oraz poznać wszystkie zakończenia
gry, należy ją przejść co najmniej trzy razy – jako dobra, zła lub neutralna postać.
Życzymy miłej lektury i przyjemnej zabawy.
167838059.007.png
5
Legenda
Zanim przystąpisz do lektury, zapoznaj się z oznaczeniami, jakich trzymaliśmy się w dziale
Opis przejścia gry ”. Zacznijmy od tekstu:
Tekst pogrubiony oznacza wszelkie punkty (numery i litery), które wskazują ważniejsze miejsca,
przedmioty lub – w przypadku, gdy poziom podzielony jest na górną i dolną część – przejścia
między nimi. Numery i litery odnoszą się do map.
Tekst pogrubiony i pochylony to wszelkie przedmioty, które znajdziesz – broń, zwykłe
przedmioty, mapy, notatki itp. Zazwyczaj rzeczy te mają swoje określone oznaczenia na mapie,
lecz nowe egzemplarze broni, notatki i mapy oznaczyliśmy na mapie numerami.
Prócz tego, w tekście można znaleźć cztery ikony mające za zadanie zwrócenie uwagi na określone
momenty w grze.
Ta ikona wskazuje, że po wykonaniu wyżej opisanych czynności odblokujemy
jedną stronę w Notatniku Clema. Po więcej informacji zajrzyj do działu „ Archiwa
i notatki ”.
Ta ikona wskazuje, że po wykonaniu wyżej opisanych czynności odblokujemy
jedną stronę w Dzienniku Consueli. Po więcej informacji zajrzyj do działu
Archiwa i notatki ”.
Ta ikona oznacza, że po wykonaniu opisanych wyżej czynności zdobędziemy
jedną z notatek – są to różne listy, dokumenty itp. W grze jest dziesięć notatek.
Po więcej informacji zajrzyj do działu „ Archiwa i notatki ”.
Ta ikona oznacza, że w tym miejscu możemy dokonać wyboru moralnego
pomiędzy dobrem, złem a neutralnością. Po więcej informacji zajrzyj do działu
Moralność ”.
Wreszcie, poniższe oznaczenia zobaczysz na wszystkich mapach.
Liczbami oznaczaliśmy wszelkie ważne rzeczy na mapie, głównie związane z rozwojem
fabuły lub walką w konkretnym miejscu (obiekty, postacie), ale nie tylko. Oznaczane tak są
również mapy, notatki i nowo spotykana broń.
Literami oznaczyliśmy drabiny i schody na mapach tych poziomów, które składają się
z górnej i dolnej części.
Ta litera oznacza zablokowane przejście lub zamknięte drzwi. Te przejścia nie zostaną
odblokowane do końca poziomu.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu jest lub pojawi się przeciwnik.
Czasami wrogowie ukazują się dopiero po wykonaniu jakiejś czynności itp.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu znajdziesz jedną lub więcej Buteleczek
xombium.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu znajdziesz jedną lub więcej Baterii do latarki.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu znajdziesz jedną lub więcej Flar.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu znajdziesz jakąś broń. Wszystkie rodzaje
broni oznaczane są tak samo, w opisie poziomu podaliśmy, jaką konkretnie broń
znajdziesz w tym miejscu.
167838059.008.png 167838059.001.png 167838059.002.png 167838059.003.png 167838059.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin