PRZEDSZKOLE NR 15 W KOSZALINIE
PLAN WYNIKOWY
DZIECI 5 LETNIE
OPRACOWANIE:
Schemat i umiejętności finalne: mgr Danuta Salacha
mgr Krystyna Golis
Umiejętności składowe i operacyjne: mgr Małgorzata Radomska
Grażyna Jasicka
Bogumiła Madejek
Bogumiła Wiśniewska
L.p.
Zakres umiejętności dzieci
Umiejętności finalne
Umiejętności składowe
Umiejętności operacyjne
Planowany czas realizacji
Ewaluacja
IX
X
Xi
XII
I
II
III
IV
V
VI
1
ROZWÓJ
MOWY
Dzieci 5 letnie
Słucha uważnie wypowiedzi innych
Słucha uważnie teksty czytane i opowiadane
Słucha uważnie nagrania z kaset, filmy wideo
Rozpoznaje różnorodne dźwięki z otoczenia
Potrafi wyodrębnić głoski w wyrazach zgodnie z narastającym stopniem trudności
Słucha uważnie wypowiedzi kolegów
Potrafi słuchać i rozumie teksty czytane i opowiadane
Potrafi słuchać w skupieniu
-umie wyodrębnić samogłoski w nagłosie wyrazów,
-wyodrębnia spółgłoski łatwo słyszalne i trudniejsze w naglosie, bez tych, po których występują samogłoski,
-wyodrębnia spółgłoski w wygłosie wyrazów, bez tych, w których spółgłoska traci dźwięczność na końcu wyrazu,
-potrafi wyodrębnić samogłoski i spółgłoski w śródgłosie wyrazów,
-wyodrębnia samogłoski z sylaby otwartej kończącej wyraz,
-liczy głoski w wyrazach,
-potrafi artykułować na wszystkich głoskach,
-umie dokonać analizy fonemowej sylab o budowie CV i wyrazów o prostej budowie fonemowej,
-potrafi skupić uwagę na wypowiedziach kolegów w czasie zajęć i zabaw,
-uważnie słucha dłuższych opowiadań i baśni, utworów literackich inscenizowanych przez personel przedszkola i zawodowych aktorów,
-słucha opowiadań i wierszy o problematyce regionalnej i ogólnopaństwowej,
-doskonali pamięć fonetyczną,
-słucha utworów nagranych na taśmach i płytach,
2
3
...
ula.f