Analiza diagnozy wstępnej z matematyka w klasie IV.doc

(123 KB) Pobierz
Analiza diagnozy wstępnej z matematyka w klasie IV

Analiza diagnozy wstępnej z matematyki w klasie IV

przeprowadzonej we wrześniu 2009 roku

 

Materiały do diagnozy wstępnej pochodziły  z programu Sesje z plusem Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego przeprowadzanego w ramach projektu Lepsza Szkoła.

LEPSZA SZKOŁA to projekt edukacyjny, który w dotychczasowych edycjach zgromadził ponad 33 tys. nauczycieli i 2 mln uczniów.

Główne cele projektu

·         badanie efektywności nauczania

·         rozwijanie integracji międzyprzedmiotowej

·         kształcenie nauczycieli

Do programów LEPSZEJ SZKOŁY mogą przystąpić tylko nauczyciele, którzy wraz z uczniami korzystają z książek Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego.
 
Uczestnicy programów LEPSZEJ SZKOŁY

·         otrzymują specjalistyczne testy badające kompetencje uczniów

·         porównują wyniki klasy z wynikami uczniów z całej Polski

·         dobrze planują swoją pracę na cały rok szkolny

·         otrzymują zaświadczenie o udziale w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym.

Test sesji 1 składał się z 9 zadań otwartych oraz zadania dodatkowego dla chętnych uczniów, wykazujących ponadprzeciętne zdolności matematyczne.

Zadania oparte były na materiale zgodnym z podstawą programową dla klas I-III szkoły podstawowej, ale znalazły się tu też zagadnienia usunięte z podstawy w 2007 roku: porównywanie różnicowe i ilorazowe, kolejność działań. Nauczyciel miał więc możliwość pominięcia tych zagadnień w młodszych klasach, choć z tego nie skorzystał.

 

Opis testu


Wyniki uczniów:


Wnioski:

1. Uczniowie naszej szkoły uzyskali wynik testu  zbliżony do średniej ogólnopolskiej.

2. Wyraźnie poniżej średniej uzyskali wyniki w dwóch zadaniach: w obliczaniu wartości wyrażeń arytmetycznych dwudziałaniowych z uwzględnieniem kolejności działań oraz przy zapisaniu liczby o 1 większej i o 1 mniejszej od danej.

3. Lepsze wyniki od ogólnopolskich uzyskali w zadaniu dotyczącym rysowania odcinków oraz wielodziałaniowym zadaniu tekstowym z obliczeniami dotyczącymi pieniędzy.

4. Najwyższe wyniki uzyskali Toczek i Rosiński – 90% punktów, natomiast Urbanek uzyskała niski wynik 33%.

5. Uczniowie dobrze opanowali 5 umiejętności (wynik powyżej 70%), natomiast nie ma umiejętności słabo opanowanych (wynik poniżej 30%)

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin