grupa 5 1. Co łączy wodociąg mózgu? 2. Od czego odchodzi t. przednia rdzenia/mózgu(?)? 3. Jaki nerw wychodzi z kąta mostowo-móżdżkowego? 4. Co znajduje się po grzbietowej części mostu? 5. Gdzie biegnie w torebce droga korowo-rdzeniowa? 6. Coś o opuszce i jej nauronach (?) 7. Gdzie i jak (homo czy kontrlateralnie) biegnie czucie głębokie? 8. Co biegnie we wstędze przyśrodkowej? 9. Granice rdzenia kręgowego u dorosłych, dzieci i noworodków? 10. Jakie jądra są w moście? 11. Co znajduje się w sznurze tylnym? 12. Struktury - opony, przestrzenie (?) 13. Co znajduje się w ścianie i świetle zatoki jamistej? 14. Unerwienie gruczołu łzowego. 15. Co to jest dermatom? 16. Jakie drogi składają się na drogi piramidowe?
grupa 7 1. Cechy charakterystyczne dla wywiadu neurologicznego w chorobie naczyniowej. 2. Objawy rozciągowe i opisz najlepiej badający rwę kulszową. 3. Charakterystyka prawidłowego płynu mózgowo-rdzeniowego. 4. Narysuj schemat drogi czucia głębokiego (zaznacz neurony i miejsca skrzyżowania) 5. Wyjaśnij pojęcia: - parapareza - apraksja - fascykulacje - dyzartria - adiadochokineza 6. Czym jest i wymięń elementy zsp. Browna-Sequarda? 7. Jakie badanie najlepiej zobrazuje krwotok śródmózgowy? 8. Który nerw jest porażony gdy oczopląs jest obecny przy patrzeniu do lewego boku? 9. Narysuj pole widzenia w uszkodzeniu: - lewego nerwu wzrokowego - promienistości wzrokowej prawej. 10. Wymień cechy zespołu pląsawiczego.
grupa 14 1. Zestaw cechy zespołu piramidowego i wiotkiego 2. Wymień składowe drogi odruchu źrenic na światło. 3. Wyjaśnij pojęcia : afazja czuciowa, drżenie zamiarowe, hipomimia, dyzatria, parapareza 4. Narysuj schemat koła tętniczego Willisa i podpisz jego składowe 5. Jakie odchylenia w badaniu zauważysz u pacjenta z obwodowym porażeniem n VII ? 6. Jakie są przeciwwskazania do badania MRI? 7. Podaj cechy prawidłowego płynu mózgowo - rdzeniowego 8. Wymień w kolejności badania jakie wykonasz przy podejrzeniu krwawienia podpajęczynówkowego 9. Podaj jakie jądra nerwów czaszkowych leżą w moście
grupa 9 i 15 1. wyjasnij pojecia- afazja ruchowa, parapareza, hemiplegia, 2. odchylenia w badaniu neurologicznym pacjenta z uszkodzeniem kory mozdzku 3. poziomy odruchow glebokich 4. schemat kola tetniczego Willisa 5. co unaczynnia t. podstawna mozgu 6. odruch rogowkowy 7. schemat pola widzenia w przypadku uszkodzenia a) skrzyzowania wzrokowego 6) nerwu wzrokowego lewego 8. cechy zespolu wiotkiego 9. parametry plynu mozgowo-rdzeniowego 10. zalety TK
grupa 11 1. hemipareza, drżenie pęczkowe, afazja ruchowa, dyzartria - wyjaśnij 2. porównaj cechy zespołu piramidowego i wiotkiego. 3. jakie odchylenia w badaniu u pacjęta z uszkodzeniem lewej półkuli móżdżku 4. wymień składowe odruchu rogówkowego 5. zalety TK 6. wskazania do klasycznego badania rtg 7. jakie odchylenia w badaniu płynu m-r będą w bakteryjnym zap. opon 8. jądra jakich n. czaszkowych leżą w śródmózgowiu 9. zakres unaczynienia t. środkowej mózgu
grupa 8 1. Wymień jądra nn. czaszkowych znajdujące się w rdzeniu przedłużonym. 2. Wymień cechy zespołu móżdżkowego. 3. Jakie odchylenia stwierdzisz w badaniu neurologicznym w przebiegu uszkodzenia tylnej odnogi torebki wewnętrznej po stronie lewej? 4. Podaj poziomy rdzeniowe odruchów głębokich kończyny dolnej. 5. Podaj główne wskazania dow wykonania arteriografii naczyń mózgowych. 6. Wyjaśnij pojęcia: ruchy mimowolne, parapareza, zespół Hornera, dermatom. 7. Narysuj pole widzenia u chorego z lewostronnym uszkodzeniem kory wzrokowej pierwszorzędowej. 8. Wymień składowe odruchu rogówkowego. 9. Jakie elementy wywiadu sugerować mogą zachorowanie o etiologii naczyniowej - niedokrwiennej?
MMikulicz