kody jajko.pdf

(39 KB) Pobierz
278519671 UNPDF
Rocznik 96-97
Odczyt
Kody błędów doczytujemy patrzac na mrugajaca lampke Check Engine
- W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
- Kody błędów doczytujemy patrzac na mrugajaca lampke Check Engine
Kody sa dwucyfrowe;
- Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 1 sekundę.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2 sekundy.
Resetowanie
Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować PCM.
Roczniki 98-00 (z wyswietlaczem LCD na konsoli zegarow)
Odczyt
1. Kluczyk w stacyjce w pozycji włączone. (pierwsze włączenie,wyświetlają się tylko kilometry i
położenie dzwigni biegów P RND3L)
2. Wciskamy na zegarach oba przyciski (TRIP i RESET)
3. Trzymamy przyciski przez 3-5 sekund
4. Puszczamy przyciski.
5.Przyciskamy i puszczamy przycisk TRIP .(licznik kilometrów zacznie migać wyświetlając
dwucyfrowe kody
kody wyświetlane są jako cyfry,nie liczymy mignięć)
Jeśli będą błędy na wyświetlaczu zostaną wyświetlone kody błędów
Jeśli nie będzie błędów zostanie wyświetlony kod 55
Przekręcenie kluczyka w pozycje OFF kasuje procedurę wyświetlania.
Kody błędów (DTC)
11 W czasie rozruchu nie wykryto sygnału synchronizacji zaplonu z czujnika w aparacie
zaplonowym.
12 W ciagu ostatnich 50 cykli rozruchu odłączono akumulator lub komputer, lub wystapilo zbyt
niskie napięcie z akumulatora.
13 Brak zmiany napiecia wyjsciowego czujnika MAP pomiedzy rozruchem a normalna praca
silnika.
14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
15 Brak sygnału czujnika prędkości podczas jazdy.
16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
17 Silnik zbyt długo pozostaje zimny. Termostat, czujnik temperatury plynu chlodzacego.
21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
22 Sygnał czujnika plynu chlodzacego poza normalnym zakresem.
23 Sygnał czujnika temperatury powietrza w dolocie poza normalnym zakresem.
24 TPS (czujnik położenia przepustnicy) poza normalnym zakresem.
25 Zwarty obwód w ukladzie silniczka regulacji biegu jalowego (AIS), lub nie osiągnięto
docelowego biegu jałowego.
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
32 Zwarcie lub przerwa w obwodzie wykonawczym ERG.
33 Obwód sterowania przekaźnika sprzęgła kompresora klimatyzacji zwarty lub przerwany.
34 Zwarcie lub przerwa w ukladzie wykonawczym (serwie) tempomatu.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego przerwany lub zwarty.
36 Przerwany lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód
cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
37 Zwarcie lub przerwa w obwodzie blokady konwertera lub napiecie z czujnika temperatury oleju
skrzynii automatycznej poza zakresem
41 Obwód regulacji pradu magnesowania alternatora otwarty lub zwarty (wykryto zbyt niskie
napiecie podczas pracy silnika; ponizej 11.75V)
42 Przerwany lub zwarty obwód przekaźnika ASD (główny przekaźnik zasilania PCM).
43 Zwarcie lub przerwa w obwodzie pierwotnego uzwojenia cewki zaplonowej.
44 Sygnal czujnika temperatury akumulatora poza normalnym zakresem.
45 Zwarcie lub przerwa w obwodzie elektromagnesu OD skrzynii automatycznej.
46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie pracy silnika.
47 Zbyt niskie napięcie w akumulatorze w czasie pracy silnika.
51 Uszkodzony czujnik tlenu, sygnal zwrotny wkazuje na zbyt uboga mieszanke (wzbogacanie
mieszanki przez PCM poza dopuszczalnym zakresem).
52 Uszkodzony czujnik tlenu, sygnal zwrotny wkazuje na zbyt bogata mieszanke (zubazanie
mieszanki przez PCM poza dopuszczalnym zakresem).
53 Wewnętrzne uszkodzenie PCM lub blad komunikacji PCM.
54 Brak sygnalu synchronizacji wtrysku paliwa z czujnika aparatu zaplonowego podczas rozruchu.
55 Koniec kodów.
61 Czujnik MAP otwarty lub zwarty.
62 Problem z przeprogramowaniem ilosci kilometrow do nastepnego serwisu (SRI) w PCM
(nieudany zapis do EEPROM)
63 Blad zapisu w EEPROM.
64 Niesprawny katalizator.
65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
71 Napiecie odniesienia 5V zbyt niskie (zwarcie w obwodzie).
72 Niesprawny katalizator
88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin