Pytania z testu Grabowski.doc

(44 KB) Pobierz
1

1.               "Wszystkie wartości, które wiążą się z fizyczną postacią i fizycznym funkcjonowaniem człowieka, zarówno w jego własnym odczuciu, jak też w obrazie społecznie zobiektywizowanym.” to fragment definicji:

2.               Co głównie przesądza o tym, że pracę nad ciałem można zaliczyć do wychowania?

3.               Co powinno stanowić główne kryterium doboru form rekreacji dla osób w wieku produkcyjnym?

4.               Człowiek jest zarazem podmiotem jak i przedmiotem doskonalenia podejmując działania w zakresie:

5.               Dążenie do podwyższenia tolerancji ustroju na działanie możliwie wszelkich bodźców generowanych przez środowisko zewnętrzne jest wyrazem oddziaływania funkcji

6.               Dążenie do wybicia się ponadprzeciętność lub przekroczenia samego siebie jest wyrazem

7.               Dbałość o ciało po zakończeniu edukacji jest uwarunkowana kompetencjami

8.               Do "celów nieswoistych" biotechnicznej wersji wychowania fizycznego możemy zaliczyć

9.               Do "celów swoistych" biotechnicznej wersji wychowania fizycznego możemy zaliczyć kształtowanie

10.           Do atrybutów nauczyciela (pożądanych jego cech) pozwalających stosować metody oddziaływania wychowawczego zaliczymy

11.           Do atrybutów nauczyciela (pożądanych jego cech) pozwalających stosować metody oddziaływania wychowawczego zaliczymy

12.           Do czynników zapewniających ciągłość kulturową należy zaliczyć:

13.           Do dyscyplin naukowych nadrzędnych względem teorii wychowania fizycznego zaliczamy

14.           Do form uczestnictwa w kulturze fizycznej można zaliczyć

15.           Do funkcji pełnionych przez aktywność fizyczną zaliczymy wg Gilewicza funkcję:

16.           Do funkcji pełnionych przez aktywność fizyczną zaliczymy wg Gilewicza funkcję:

17.           Do jakiej orientacji teoretyczno-metodologicznej można zaliczyć poglądy, według których sport jest formą rozładowania agresji nagromadzonej w wyniku niemożności zaspokojenia różnych pragnień?

18.           Do metod oddziaływania wychowawczego zaliczymy metodę:

19.           Do metod oddziaływania wychowawczego zaliczymy metodę:

20.           Do najwybitniejszych polskich przedstawicieli wychowania fizycznego rozumianego jako  "wychowania przez ćwiczenie ciała" należeli:

21.           Do najwybitniejszych polskich przedstawicieli wychowania fizycznego rozumianego jako "wychowania ciała" należeli:

22.           Do typów fizycznych obrazujących wg Znanieckiego wartości ciała ludzkiego zalicza się typ …

23.           Do typów fizycznych obrazujących wg Znanieckiego wartości ciała ludzkiego zalicza się typ …

24.           Do typów fizycznych obrazujących wg Znanieckiego wartości ciała ludzkiego zalicza się typ …

25.           Do uczestnictwa w kulturze fizycznej można zaliczyć…

26.           Do walorów definicji kultury sformułowanej przez A. Kłoskowską zaliczyć można:

27.           Dostrzeżony przez jednostkę zamiar ograniczenia jej swobody w wyborze poglądów i zachowań wywołuje odruchową niechęć do proponowanych rozwiązań. Takie sformułowanie ujęte jest w teorii

28.           Edukacja to:

29.           Fazą życia człowieka, wyróżnioną ze względu na wzajemne stosunki zachodzących w organizmie procesów tworzenia i rozpadu jest:

30.           Forma uczestnictwa w kulturze fizycznej ludzi głównie w wieku produkcyjnym  i poprodukcyjnym, której celem jest renowacja, podtrzymanie i pomnażanie zdrowia, sprawności fizycznej i urody ciała a podstawowym środkiem – aktywność fizyczna; to:

31.           Forma uczestnictwa w kulturze fizycznej ludzi o odpowiednich dyspozycjach somatyczno-motorycznych i aspiracjach agonistyczno-perfekcjonistycznych, której celem jest zaspokojenie potrzeby samorealizacji na drodze współzawodnictwa w dążeniu do celu… to

32.           Formalizm dydaktyczny to proces kształcenia głównie zmierzający do:

33.           Funkcje nauki: opisowa, wyjaśniająca, przewidywanie i przekształcanie to odpowiednio (kolejno) funkcje:

34.           Głębokość reakcji na bodźce kształtujące postawy może mieć charakter

35.           Hasło "przez osobowość do ciała" określające kierunek oddziaływań na wychowanka zostało zrealizowane w

36.           Istotą traktowania wychowania fizycznego jako "wychowania poprzez ćwiczenie ciała" było

37.           Jaką wersją teorii wychowania fizycznego jest oddziaływanie na niepodzielną osobowość, przygotowujące człowieka do funkcjonowania w obszarze rzeczywistości nazywanym kulturą fizyczną?

38.           Jakie główne dążenia zaspokaja sport jako wartość autoteliczna?

39.           Jakie pojęcie będzie dopełnieniem-przeciwstawieniem terminu: aktualizacja

40.           Jakie pojęcie będzie dopełnieniem-przeciwstawieniem terminu: dyspozycje instrumentalne

41.           Kłoskowska uważa, że "...kultura stanowi wieloaspektową całość, w której drogą analiz wyróżnić można ... "; właśnie co?

42.           Kompetencje aksjologiczne dotyczą:

43.           Kompetencje technologiczne to:

44.           Kryterium wartościowania kultury fizycznej jest:

45.           Która z definicji kultury fizycznej jest zakresowo najszersza - M. Demela, H. Grabowskiego czy Z. Krawczyka?

46.           Która z form uczestnictwa w kulturze fizycznej jest najliczniej w Polsce podejmowana

47.           Która z form uczestnictwa w kulturze fizycznej powinna być najliczniej w Polsce podejmowana

48.           Która z zasad zrodzonych na gruncie rywalizacji sportowej ma wartość uniwersalną?

49.           Który z podanych kierunków oddziaływań można uznać za nowoczesny?

50.           Lepsze przystosowanie otoczenia człowieka do jego potrzeb to rezultat aktywności w sferze kultury:

51.           Łaciński źródłosłów pojęcia kultury obejmuje rozumienie go w sensie:

52.           Manewr repedagogizacji wychowania fizycznego, wywiedziony został z przyjęcia założenia, że

53.           Materializm dydaktyczny to proces kształcenia głównie zmierzający do:

54.           Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez człowieka mogą być:

55.           Na fizjoterapię składa się:

56.           Najbardziej miarodajny wskaźnik kultury fizycznej stanowi …

57.           Najpełniejszej syntezy dorobku biotechnicznej wersji wychowania fizycznego dokonał:

58.           Nauka o nauczycielu to:

59.           Nauka o wartościach to:

60.           O tym, że wszyscy ludzie mają skłonność do usuwania przykrych napięć spowodowanych niezgodnością docierających do nich informacji z obrazem własnej osoby mówi:

61.           Ogół uznanych wartości i utrwalonych zachowań oraz ich rezultatów dotyczących przymiotów ciała to kultura:

62.           Ogół uznanych wartości i utrwalonych zachowań oraz ich rezultatów dotyczących przymiotów umysłu to kultura:

63.           Pod wpływem zmian chemicznych zachodzących u pracującego fizycznie człowieka obserwuje się w jego organizmie, w dłuższej perspektywie czasu, spadek zawartości w mięśniu

64.           Polski model wychowania fizycznego rozumianego jako "wychowanie ciała" odpowiada amerykańskiemu

65.           Polski model wychowania fizycznego rozumianego jako "wychowanie poprzez ćwiczenie ciała" odpowiada amerykańskiemu

66.           Proces edukacji fizycznej obejmuje:

67.           Proces edukacji fizycznej zgodnie z przyjętym przez H. Grabowskiego punktem widzenia oznacza w najpełniejszym znaczeniu

68.           Procesy odnowy biologicznej zachodzą w organizmie z pewną nadwyżką. Pozwala ona gromadzić rezerwy energetyczne i zaspokajać potrzeby budulcowe organizmu. Zasada ta nosi nazwę prawa

69.           Przedmiotem zainteresowania kultury fizycznej może być świat wokół człowieka oraz on sam. W tych przypadkach mamy do czynienia z kulturą rozumianą:

70.           Przywracanie lub kompensacja utraconych w następstwie choroby lub kalectwa funkcji psychomotorycznych i ubytków somatycznych za pomocą fizycznych środków,  a zwłaszcza ruchu to

71.           Przyznanie wiodącej roli fizycznym środkom oddziaływania na wychowanka, adresowanych wprost do do jego ciała realizowane jest w

72.           Rekreacja w życiu człowieka pozwala na:

73.           Rekreacja w życiu człowieka pozwala na:

74.           Rekreacja w życiu człowieka pozwala na:

75.           Różnica między teorią naukową a wiedzą teoretyczną jest

76.           Różnorodne dziedziny nauki, ich metody, założenia i teorie są integrowane w obszarze teorii wychowania fizycznego za przyczyną:

77.           Różnorodne zachowania człowieka względem ciała mogą służyć realizacji wartości

78.           Sport jest przede wszystkim wyrazem dążeń…

79.           Sport może być w świetle orientacji teoretyczno-metodologicznej rozumiany i interpretowany /wg. Grabowskiego/:

80.           Sport może być w świetle orientacji teoretyczno-metodologicznej rozumiany i interpretowany /wg. Grabowskiego/:

81.           Sport może być w świetle orientacji teoretyczno-metodologicznej rozumiany i interpretowany /wg. Grabowskiego/:

82.           Stosunek wychowawczy to relacje, jakie nawiązują się między

83.           Stworzenie struktury celów wychowania fizycznego obejmującej cele swoiste i nieswoiste zawdzięczamy:

84.           Teoria to w naukach empirycznych według definicji Wielkiej Encyklopedii Powszechnej:

85.           Teoria wychowania fizycznego tworzy sekwencję zagadnień - od ogólnych do coraz bardziej szczegółowych. Ogólne dotyczą:

86.           Teoria wychowania fizycznego tworzy sekwencję zagadnień - od ogólnych do coraz bardziej szczegółowych. Szczegółowe zmierzają min. do:

87.           Teorię wychowania fizycznego jako dziedzinę wiedzy można umiejscowić w systemie nauk pomiędzy:

88.           To co charakteryzuje teorie pedagogiczne to według Wincentego Okonia:

89.           W celach wychowania fizycznego można zawrzeć

90.           W myśl jakiej teorii człowiek utrzymuje harmonię między uznawanymi wartościami a postawą wobec zjawisk, rzeczy lub osób będących ich nośnikami?

91.           W nauczaniu ruchu należy przestrzegać zasady

92.           W nauczaniu ruchu należy przestrzegać zasady

93.           W nauczaniu ruchu należy przestrzegać zasady

94.           W obszarze kultury fizycznej własna kreacja jest w stosunku biernego uczestnictwa…

95.           W odniesieniu do młodych pokoleń edukacja fizyczna:

96.           W przypadku fizycznego kształcenia uwaga nauczyciela i wychowanka koncentruje się na

97.           W przypadku fizycznego wychowania uwaga nauczyciela i wychowanka koncentruje się na

98.           W układzie krwionośnym, w wyniku aktywności fizycznej /o odpowiedniej wielkości obciążenia/ obserwuje się:

99.           W układzie krwionośnym, w wyniku aktywności fizycznej /o odpowiedniej wielkości obciążenia/ obserwuje się:

100.       W życiu człowieka, przewaga procesów rozpadu nad procesami tworzenia charakteryzuje

101.       W życiu człowieka, przewaga procesów tworzenia nad procesami rozpadu charakteryzuje

102.       W życiu człowieka, równowaga procesów tworzenia i procesów rozpadu charakteryzuje

103.       Wśród wartości ciała stanowiących motywy jego doskonalenia są wartości:

104.       Wśród wartości ciała stanowiących motywy jego doskonalenia są wartości:

105.       Wychowanie fizyczne rozumiane jako "wychowanie ciała" kieruje swe oddziaływanie na

106.       Wychowanie fizyczne, rozumiane jako "wychowanie przez ćwiczenie ciała", przygotowujące człowieka do funkcjonowania w biospołecznym środowisku życia, kieruje swe oddziaływanie na

107.       Wydolność wysiłkową organizmu człowieka mogą zwiększać wysiłki

108.       Wyrażanie stosunku człowieka do spraw ciała, bez określania czy jest on pozytywny, obojętny czy negatywny, to właściwość definicji kultury fizycznej wg.

109.       Względnie trwała dyspozycja do zachowań względem czegoś, co jest znane i wywołuje pozytywne lub negatywne uczucia, to:

110.       Względnie zintegrowany i utrwalony system zachowań w dziedzinie dbałości o rozwój fizyczny, sprawność fizyczną i zdrowie człowieka, przebiegających według przyjętych w danej zbiorowości wzorów, a także rezultaty owych zachowań, to definicja

111.       Zasada mówiąca, że osłabieniu ulegają skojarzenia bodźca z reakcja, którym towarzyszy stan przykrości i niezadowolenia, zawiera się w prawie

112.       Zasada mówiąca, że utrwaleniu ulegają skojarzenia bodźca z reakcją, którym towarzyszy stan przyjemności, zadowolenia, zawiera się w prawie

113.       Zasada wyznaczająca sposób osądzania czegoś pod względem obecności, braku lub stopnia  posiadania pewnych cech, jakości to

114.       Zasada, że rozwijają się i doskonalą tylko te narządy i czynności, które są ćwiczone, których rozwój jest pobudzany ciągłym strumieniem bodźców, nosi nazwę prawa

115.       Zespół powiązanych ze sobą procesów morfologicznych, fizjologicznych, biochemicznych, psychologicznych kształtujących organizm i osobowość człowieka od chwili powstania zygoty do końca jego życia to:

116.       Zgodnie z powszechnymi w pedeutologii poglądami, efektywnie kształci się i wychowuje innych przede wszystkim przez to (wybierz jedno):

117.       Zjawisko naśladowania – imitacji, zachowań osobników dorosłych to:

118.       Zobiektywizowane społeczne potrzeby wskazujące na konieczność doskonalenia ciała człowieka to wg. Singera:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin