Scenariusz zajęć z dziećmi 4-5 letnimi
Temat: Nadchodzi wiosna
Cele ogólne:
· Zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny;
· Nauka piosenki pt. „Wiosna w błękitnej sukience”;
Cele operacyjne:
· Dziecko potrafi rozpoznać wiosnę na obrazkach
· Wie co oznacza słowo zwiastun;
· Umie śpiewać piosenki o wiośnie;
Metody pracy:
· Słowna: rozmowa, objaśnienie
· Oglądowa: pokaz
· Aktywizujące
· Czynna
Formy pracy:
· indywidualna;
· grupowa.
Środki dydaktyczne:
· ilustracje przedstawiające wiosnę,
· płyta z nagraniem piosenki Pt. „Wiosna w błękitnej sukience”;
· obrazki przedstawiające: kwiaty wiosenne, bazie, bociana, jaskółkę, drzewa z zielonymi liśćmi, biedronki i motyle na łące, duże słońce, kolorową tęczę.
Przebieg zajęć:
Wiosna w błękitnej sukience
Wiosna w błękitnej sukience bierze krokusy na ręce. Wykąpie je w rosie świeżej i w nowe płatki ubierze. ref: Wiosna buja w obłokach, wiosna płynie wysoko, wiosna chodzi po drzewach, wiosna piosenki śpiewa. (x2)Nocą się skrada z kotami, chodzi własnymi drogami. A teraz śpi już na sośnie i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach...
1
Frytusia