stopień
data
podpis
do przeprowadzenia zajęć z taktyki
CEL : Zapoznać szkolonych z celem i warunkami przechodzenia do brony, jej prowadzenia oraz z zasadami wykorzystania ukształtowania terenu i przedmiotów terenowych, współdziałania z sąsiadami, wyborem, rozbudową i sposobami zajmowania stanowiska ogniowego. Doskonalić umiejętności z zakresu prowadzenia obserwacji przedpola i stawiania pojedynczych min przed przednim skrajem obrony.
CZAS : .................
MIEJSCE : PCT
METODA : Musztra bojowa
ZAGADNIENIA SZKOLENIOWE :
1. Cel i warunki przechodzenia do obrony.
2. Postawienie zadania do obrony przez d-cę plutonu.
3. Wybór stanowisk i ich inżynieryjna rozbudowa.
4. Prowadzenie rekonesansu z d-cami drużyn.
5. Stawianie zadań przez d-ców drużyn
6. Prowadzenie obserwacji i składanie meldunków.
7. Wykrycie p-ka i walka na poszczególnych rubieżach
8. Pokonywanie terenu różnymi sposobami:
9. Prowadzenie marszu ubezpieczonego
WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE :
· Trzy dni przed zajęciami przeprowadzić instruktaż do zajęć z dowódcami drużyn;
· Dzień przed zajęciami sprawdzić przygotowanie dowódców drużyn i zabezpieczenie materiałowe
· W czasie zajęć do pozoracji wykorzystać realizację zagadnień na drugim punkcie nauczania;
· Zwrócić szczególną uwagę na przestrzeganie warunków bezpieczeństwa, a zwłaszcza w kwestii posługiwania się środkami pozoracji pola walki;
· Na drugim punkcie nauczania zajęcia prowadzi dowódca drużyny aktualnie szkolącej się na tym punkcie nauczania;
· Po zajęciach sprawdzić ukompletowanie sprzętu i uzbrojenia oraz sprawdzić czy nikt nie zabrał z miejsca ćwiczeń jakichkolwiek środków pozoracji pola walki.
LITERATURA :
1. Regulamin działań taktycznych wojsk lądowych – ATP-35B.
2. Poradnik metodyczny do szkolenia taktycznego pododdziałów piechoty.
3. Zbiór norm szkoleniowych.
WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
· ZABRANIAM samowolnego oddalania się z miejsca ćwiczeń, wykonywania innych czynności niż nakazane przeze mnie lub dowódców drużyn, prowadzenia celowanego ognia na odległość mniejszą niż 50 m., podnoszenia, podchodzenia lub zabawy środkami pozoracji pola walki, podnoszenia i dotykania znalezionych środków pozoracji pola walki, niewybuchów lub niewypałów, odkładania broni i bawienia się nią
· NAKAZUJĘ szczególną uwagę zwrócić na ukształtowanie terenu i przedmioty terenowe mogące stanowić zagrożenie życia lub zdrowia, w przypadku znalezienia środków pozoracji pola walki, niewybuchów lub niewypałów natychmiast o tym meldować swoim przełożonym
ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWE :
· Wyposażenie etatowe niepełne - 100%
· 7,62 nb kb ślepy -
· 7,62 nb wz.43 ślepy -
· 26 mm pistolet sygnałowy - 1 szt
· 26 nb sygnałowy komplet - 1 kpl.
· Lornetka LP 7x45 Z - 2 szt
· Petardy -
· RGD 2 -
· Stoper - 1 szt
· Chorągiewki - 3 kpl
· Miny ppanc.
· Miny ppiech.
· blok meldunkowy
· ołówek
· radiostacja „Radmor”
SCHEMAT ORGANIZACYJNY ZAJĘĆ:
CZĘŚĆ WSTĘPNA
CZAS:
PN 1 ZAG 1,2,3,4,5,6,7
PROWADZI: d-ca plutonu
PN 2 ZAG 8
PROWADZI: d-ca drużyny
PN 3 ZAG. 9
CZĘŚĆ KOŃCOWA
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
· CZĘŚĆ WSTĘPNA
· Przyjęcie meldunku i rozpoczęcie zajęć;
· Sprawdzenie obecności;
· Podanie tematu i celu zajęć;
· Omówienie przebiegu zajęć i warunków bezpieczeństwa;
· Postawienie pytań kontrolnych;
· Rozprowadzenie drużyn na punkty nauczania.
· CZĘŚĆ ZASADNICZA
LP.
ZAGADNIENIE I CZAS
CZYNNOŚCI KIEROWNIKA
CZYNNOŚCI SZKOLONYCH
1.
Cel i warunki przechodzenia do obrony.
CZAS: ............
Omawia co to jest obrona, rodzaje obrony, a także przedstawia istotę, cel i cechy obrony. Omawia system obrony. W trakcie omawiania systemu ognia przedstawia sposób wykorzystania środków ogniowych drużyny, ich zasadn...
trzcianka