Obserwacja lekcji1.docx

(15 KB) Pobierz

Obserwacja zajęć

Data: 15.03.2012r.

Grupa:  klasa 2a

Prowadząca: Ewa Kościecha

Tematyka zajęć: Przeliczanie dziesiątkami.

Przebieg zajęć:

 

Lp.

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Metody

Formy

Kierunki aktywności

Środki dydaktyczne

1.

Podzielenie dzieci na grupy po 4 osoby. Rozdanie kopert  dla każdej grupy. Pomoc w przeliczaniu złotówek.

1)Dzieci siadają na dywanie w kole.  Przeliczanie  monet znajdujących się w kopercie. Każda grupa podaje wyniki. Przeliczanie pieniędzy w złotówkach: I grupa- 20 monet, II grupa- 30 monet, III grupa- 40, IV grupa- 50, V grupa- 60. Dzieci określają złotówki od najmniejszej do największej ilości.

Praktyczne, oglądowe

grupowe

matematyczna

Koperty z  monetami

 

 

2)Podzielenie złotówek na dziesiątki.  . I grupa- 3 dziesiątki, II- grupa- 4 dziesiątki itd.

Praktyczne, oglądowe

zespołowe

matematyczna

monety

2.

Pomoc i wytłumaczenie zadania z książki.

Dzieci siadają przy stolikach na swoich miejscach. Zapisywanie ilości wiązek patyczków.

słowne

indywidualne

matematyczna

Książka str. 64

3.

Zamienianie monet na banknoty. Sprawdzanie poprawności wymiany pieniędzy.

Dzieci wracają na dywan do swoich grup.  Ich zadaniem jest wymienić złotówki  na banknoty np. 20 złotówek= 2 banknoty.

Praktyczne, oglądowe

zespołowe

matematyczna

Monety, banknoty

4.

Zadanie w ćwiczeniach. Sprawdzanie poprawności wykonania ćwiczenia oraz wytłumaczenie dzieciom , które mają z nim problem.

Przeliczanie w ćwiczeniach ilość dziesiątek, które znajdują się w pudełkach. Porządkowanie dziesiątek od największej do najmniejszej liczby.

słowne

indywidualne

matematyczna

Ćwiczenie w książce

5.

Nauczycielka podaje polecenia, aby dzieci wybrały taka ilość banknotów, aby odpowiadały 100zł, 40 zł, 60 zł itp.

Dzieci siedzą na dywanie. Dzieci podnoszą w górę ilość  banknotów, które odpowiadają  na polecenia nauczycielki. Np.: mają ułożyć  50 zł- 10+20+20.

Słowne, praktyczne

zespołowe

matematyczna

banknoty

6.

Tłumaczenie  zadania dzieciom, które znajduje się w ćwiczeniach. Sprawdzanie poprawności wykonania ćwiczenia wg polecenia.

Dzieci odczytują wartości banknotów. I- 10 zł, II- 100zł, III- 50zł, IV- 20zł.  Zamieniają te kwoty na inne wartości np.: 100zł= 50 zł+50zł.

słowne

Indywidualne, grupowe

matematyczne

Ćwiczenia str.54, zad.3

7.

Podzielenie dzieci na grupy w rzędach. Rzędy odpowiadają na dane dziesiątki. I- 10, II- 20 itp.

Dzieci  są odpowiednikiem dziesiątek. Na  podane polecenie nauczycielki wstaje odpowiednia dziesiątka.   Dzieci o wywołanej dziesiątce wstają z krzeseł. Dzieci które maja mniejszą liczbę siadają.

Słowne, praktyczne

zespolowe

Ruchowa, matematyczna

 

8.

Wytłumaczenia zadania w ćwiczeniach. Sprawdzanie poprawności wykonania  ćwiczenia.

Dzieci wstawiają znaki <,>,=  między podanymi liczbami banknotów.

słowne

indywidualne

 

Str.54 zad. 4

9.

Pani nauczycielka czyta zadanie  z treścią na temat magnesów.

Uważne słuchanie zadania z treścią. Wykonanie poprawnego działania do jego treści. 50zł- 20 zł= 30 zł. Zapisanie poprawnego działania z odejmowaniem.

słowne

Indywidualne, grupowe

matematyczna

Zadanie z treścią

10.

Podanie przez nauczycielkę zadania domowego.

Zapisanie zadania domowego. Zad. 6 i 7 (malowanie banknotów)

słowne

grupowe

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin