Obserwacja zajęć
Data: 15.03.2012r.
Grupa: klasa 2a
Prowadząca: Ewa Kościecha
Tematyka zajęć: Przeliczanie dziesiątkami.
Przebieg zajęć:
Lp.
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Metody
Formy
Kierunki aktywności
Środki dydaktyczne
1.
Podzielenie dzieci na grupy po 4 osoby. Rozdanie kopert dla każdej grupy. Pomoc w przeliczaniu złotówek.
1)Dzieci siadają na dywanie w kole. Przeliczanie monet znajdujących się w kopercie. Każda grupa podaje wyniki. Przeliczanie pieniędzy w złotówkach: I grupa- 20 monet, II grupa- 30 monet, III grupa- 40, IV grupa- 50, V grupa- 60. Dzieci określają złotówki od najmniejszej do największej ilości.
Praktyczne, oglądowe
grupowe
matematyczna
Koperty z monetami
2)Podzielenie złotówek na dziesiątki. . I grupa- 3 dziesiątki, II- grupa- 4 dziesiątki itd.
zespołowe
monety
2.
Pomoc i wytłumaczenie zadania z książki.
Dzieci siadają przy stolikach na swoich miejscach. Zapisywanie ilości wiązek patyczków.
słowne
indywidualne
Książka str. 64
3.
Zamienianie monet na banknoty. Sprawdzanie poprawności wymiany pieniędzy.
Dzieci wracają na dywan do swoich grup. Ich zadaniem jest wymienić złotówki na banknoty np. 20 złotówek= 2 banknoty.
Monety, banknoty
4.
Zadanie w ćwiczeniach. Sprawdzanie poprawności wykonania ćwiczenia oraz wytłumaczenie dzieciom , które mają z nim problem.
Przeliczanie w ćwiczeniach ilość dziesiątek, które znajdują się w pudełkach. Porządkowanie dziesiątek od największej do najmniejszej liczby.
Ćwiczenie w książce
5.
Nauczycielka podaje polecenia, aby dzieci wybrały taka ilość banknotów, aby odpowiadały 100zł, 40 zł, 60 zł itp.
Dzieci siedzą na dywanie. Dzieci podnoszą w górę ilość banknotów, które odpowiadają na polecenia nauczycielki. Np.: mają ułożyć 50 zł- 10+20+20.
Słowne, praktyczne
banknoty
6.
Tłumaczenie zadania dzieciom, które znajduje się w ćwiczeniach. Sprawdzanie poprawności wykonania ćwiczenia wg polecenia.
Dzieci odczytują wartości banknotów. I- 10 zł, II- 100zł, III- 50zł, IV- 20zł. Zamieniają te kwoty na inne wartości np.: 100zł= 50 zł+50zł.
Indywidualne, grupowe
matematyczne
Ćwiczenia str.54, zad.3
7.
Podzielenie dzieci na grupy w rzędach. Rzędy odpowiadają na dane dziesiątki. I- 10, II- 20 itp.
Dzieci są odpowiednikiem dziesiątek. Na podane polecenie nauczycielki wstaje odpowiednia dziesiątka. Dzieci o wywołanej dziesiątce wstają z krzeseł. Dzieci które maja mniejszą liczbę siadają.
zespolowe
Ruchowa, matematyczna
8.
Wytłumaczenia zadania w ćwiczeniach. Sprawdzanie poprawności wykonania ćwiczenia.
Dzieci wstawiają znaki <,>,= między podanymi liczbami banknotów.
Str.54 zad. 4
9.
Pani nauczycielka czyta zadanie z treścią na temat magnesów.
Uważne słuchanie zadania z treścią. Wykonanie poprawnego działania do jego treści. 50zł- 20 zł= 30 zł. Zapisanie poprawnego działania z odejmowaniem.
Zadanie z treścią
10.
Podanie przez nauczycielkę zadania domowego.
Zapisanie zadania domowego. Zad. 6 i 7 (malowanie banknotów)
Madzi13915