info.txt

(3 KB) Pobierz
Msza więta w Altonie to wyprawa w nieznane. To improwizacja i cišgły, dwiękowy dialog. To trans i medytacja. To rytuał. To także zapis koncertu, który miał miejsce podczas odbywajšcego się w lubelskich Warsztatach Kultury, polsko-ukraińskiego festiwalu Jazz Bez (07.12.12). Koncertu w ramach którego po raz pierwszy na scenie spotkali się muzycy zespołów kIRk i Altona - Paweł Bartnik (komputer), Filip Kalinowski (gramofon), Olgierd Dokalski (tršbka) i Wojciech Kwapisiński (gitara).

O Altonie:
Koncepcja materiału, który Altona prezentuje na koncertach, odwołuje się do historii nieistniejšcego już miasta Altona. W 1674 roku w Altonie umarł chrzecijański mistyk Jean de Labadie, a w 1764 roku odbył się pogrzeb żydowskiego mistyka - Jonathana Eybeschutza. Na koncertach Altona odgrywa dziewięćdziesišt lat, które upłynęło między mierciami Jean'a de Labadie i Jonathana Eybeschutza.

O kIRku:
kIRk to zespół bezkompromisowy, chciałoby się wręcz powiedzieć z misjš. Tu nie ma oglšdania się na trendy, jest za to cišgła eksploracja gatunkowych obrzeży i sonicznej mocy. Rzecz rozgrywa się o sprawy wielkie, jakby niedzisiejsze. O głęboko pojęty rozwój.

Muzycy:

Olgierd Dokalski  tršbka
Trębacz i cybernetyk, urodzony w Warszawie. Obecnie prowadzi kwintet Daktari (ciepło przyjęta przez krytykę i słuchaczy płyta "This is the last song I wrote about Jews. Vol. 1"), współtworzy trio kIRk (który debiutował albumem "Msza więta w Bršswałdzie" LP&CD, Innergun 2011/12), antropologiczno-muzyczny duet Altona i trio Jan Czapla.
W 2012 roku założył kwartet Nor Cold (Pol/Isr/Be), z którym przygotował projekt Melas Chole na zamówienie festiwalu Nowa Muzyka Żydowska w Warszawie. Tworzy muzykę do spektakli i przedstawień teatralnych. Aktywna postać na warszawskiej scenie improwizowanej.

Wojciech Kwapisiński  gitara, tar
Muzyk, gitarzysta, kompozytor. Absolwent filologii polskiej, student filozofii. Jego działalnoć muzyczna oscyluje przede wszystkim wokół muzyki improwizowanej i muzyki klezmerskiej. W kręgu jego twórczych zainteresowań leży także free jazz i muzyka etniczna. Jest współtwórcš projektów Gamid Group, Altona, Gaamera, Wojtek Byczkowski i członkiem zespołu Zwichnięci Dandysi. Współpracował z Teatrem Mufmi, Annš Nowickš i Justinem Kennedym, tworzšc oprawę muzycznš do spektakli i performance'ów. Uczył się od Krzysztofa Knittla, Tadeusza Wieleckiego, Ryszarda Lateckiego, Patryka Zakrockiego, Rafała Sarneckiego. Jest członkiem nieformalnej grupy Antikonsjum.

Filip Kalinowski  gramofony, FX
Urodzony w Warszawie, a zamieszkały we Wrocławiu DJ, turntablista, dziennikarz, promotor i pasjonat. Co znalazł na - pochodzšcych głównie z najtańszych ródeł - winylowych płytach można usłyszeć w nagraniach zespołu kIRk, epce rapowego abstrakcjonisty Pana Bormana i muzyce powstałej do spektaklu dyplomowego PWST Testament psa. Wytłoczone na siedmio-, dziesięcio- i dwunastocalowych kršżkach dwięki, tony i partie traktuje jako materiał wyjciowy do budowy swoich własnych konstrukcji na których rozplanowanie wpływ ma wolno-jazzowa improwizacja, hip-hopowa narracyjnoć i surowoć dubu. Czego słucha na co dzień można dowiedzieć się z kartek Aktivista, strony The Quietus i fal radia Red Bull Music Academy.

Paweł Bartnik  instr. Elektroniczne
Płocczanin. Muzyk, kompozytor, sound designer. Współtworzy zespół kIRk. Ponadto remiksuje jako DJ Sajko. Prowadzi studio muzyczne Centrala. Miłonik techno, wolnej improwizacji oraz technik dubowych.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin