Plan rozwoju zawodowego Marta Janeczek.pdf

(148 KB) Pobierz
Microsoft Word - Plan rozwoju zawodowego MJaneczek[1].doc
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
INFORMACJE O NAUCZYCIELU
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr Marta Anna Janeczek
Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 97
im. Leona Kruczkowskiego
Adres i telefon szkoły:
ul. Spiska 1
02-302 Warszawa
woj. mazowieckie
(022) 822-09-20
Opiekun stażu:
mgr Agnieszka Jare
Data rozpoczęcia stażu:
1 września 2009 roku
Data zakończenia stażu:
31 maja 2010 roku
CEL GŁÓWNY STAŻU ZAWODOWEGO:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela
kontraktowego
KIERUNKI ROZOJU ZAWODOWEGO W OKRESIE STAŻU ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MENIS Z 1 XII 2004 R. W SPRAWIE
UZYSKANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI [DZ. U. NR 260, POZ. 2593 Z 1 XII 2004 R.]
1.
ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA SZKOŁY (§ 6 ust. 2 pkt. 1)
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
Zapoznanie się z procedurą awansu
zawodowego nauczycieli
Analiza obowiązujących aktów prawnych dotyczących
awansu zawodowego nauczycieli
Śledzenie informacji w Internecie i prasie
Wrzesień 2009
Planu rozwoju zawodowego, rozpoczęcie
stażu wraz z rozpoczęciem roku
szkolnego 2009/2010
1
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
poświęconej oświacie
Opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela
stażysty i przedłożenie go do zatwierdzenia dyrekcji
szkoły
Nawiązanie współpracy z opiekunem
stażu
Rozmowy i konsultacje na temat sposobu realizacji
stażu, omówienie zasad współpracy
Wrzesień 2009
Potwierdzenie opiekuna stażu
Zapoznanie się z zasadami
funkcjonowania szkoły oraz
obowiązującą dokumentacją
Zapoznanie się:
ze statutem Szkoły Podstawowej nr 97
z programem dydaktyczno-wychowawczym szkoły
z programem profilaktycznym szkoły
z planem pracy na rok szkolny 2009/2010
z wewnątrzszkolnym systemem oceniania
z tygodniowym planem zajęć w szkole
z dokumentacją nauczania
Wrzesień /
październik 2009
Zapoznanie się ze sposobem
prowadzenia obowiązującej
dokumentacji
Prowadzenie dziennika zajęć
Konspekty i scenariusze zajęć
Wrzesień /
październik 2009
Wymienione dokumenty
Zapoznanie się z przepisami
dotyczącymi zasad bezpieczeństwa
nauki, zabawy, pracy w szkole i poza
nią podczas zajęć z uczniami
Szkolenie BHP i z przepisów przeciw pożarowych
Stosowanie zasad BHP podczas realizacji zajęć z
uczniami
Wrzesień 2009 /
Cały okres stażu
Zaświadczenie ze szkolenia
Uczestnictwo w pracach organów
szkoły wynikających z ich zadań i
związanych z realizacją podstawowych
funkcji szkoły
Udział w Radach pedagogicznych
Udział w pracach zespołu psychologiczno -
pedagogicznego w szkole
Konsultacje z wychowawcami klas i nauczycielami
Współpraca z logopedami z innych ochockich szkół
(m.in. Zespół Szkół nr 83)
Cały okres stażu
Listy obecności z zebrań i rad
pedagogicznych, notatki z konsultacji
2
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
Współpraca z rodzicami
Dokumentacja realizacji planu rozwoju
zawodowego
Gromadzenie i opis dokumentów z podejmowanych
działań, programów, scenariuszy, konspektów
Cały okres stażu
Wymienione dokumenty, teczka stażysty
Przygotowanie sprawozdania z
przebiegu stażu
Opis przebiegu realizacji niniejszego planu rozwoju w
trakcie stażu, uwzględniając zmiany i modyfikacje, oraz
przedłożenie dyrekcji szkoły do zatwierdzenia
Maj 2010
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju
Złożenie wniosku o podjęcie
postępowania kwalifikacyjnego na
stopień nauczyciela kontraktowego
wraz z dokumentacją
Sporządzenie wniosku i przygotowanie dokumentacji
Maj 2010
Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu
2.
UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ STATUTOWYCH ZADAŃ SZKOŁY
(§ 6 ust. 2 pkt. 2)
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
Opracowanie planu pracy logopedy na
rok szkolny 2009/2010 i samodzielne
prowadzenie dokumentacji pracy
Badania diagnostyczno-przesiewowe
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
Wrzesień – Listopad
2009
Wyniki badań, programy indywidualne,
dziennik zajęć
Obserwacja zajęć prowadzonych przez
opiekuna stażu oraz innych nauczycieli
Obecność na lekcjach nauczycieli, w tym opiekuna stażu,
i omówienie zajęć
Raz w miesiącu
Notatki
Ustalenie z opiekunem stażu terminów
zajęć hospitowanych oraz
przeprowadzanie zajęć w obecności
opiekuna stażu lub dyrektora szkoły
Opracowanie terminów z opiekunem stażu
Zajęcia logopedyczne z omówieniem
Analiza i ocena prowadzonych zajęć
Raz w miesiącu
Konspekty zajęć, własne wnioski i
refleksje, opinia osoby hospitującej na
temat pracy dydaktycznej
Doskonalenie własnego warsztatu
pracy, uczestnictwo w doskonaleniu
zawodowym wewnątrzszkolnym i
samokształceniu
Stosowanie i wzbogacanie metod aktywizacji w pracy
z uczniami
Udział posiedzeniach szkoleniowych, konferencjach
Udział w wybranym kursie, szkoleniu w miarę potrzeb
Według
harmonogramu
Konspekty, notatki, zaświadczenia,
certyfikaty, dyplomy
3
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
zgodnie z propozycjami Centralnego Ośrodka
Doskonalenia Nauczycieli i innych dostępnych
formach dokształcania
Lektura publikacji logopedycznych oraz o tematyce
pokrewnej
Doskonalenie multimedialnych technik
pracy
Tworzenie dokumentacji przy wykorzystaniu
programów komputerowych
Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego,
udostępnienie innym nauczycielom
Wrzesień 2009, Maj
2010
Teczka stażysty, płyta z zapisem
elektronicznym
3.
ZNAJOMOŚĆ ŚRODOWISKA UCZNIÓW I ICH RODZIN, ICH PROBLEMÓW ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁPRACY (§ 6 ust. 2 pkt. 3)
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
Zapoznanie się ze sposobami
gromadzenia informacji o środowisku
uczniów
Rozmowy i konsultacje z pedagogiem, psychologiem,
wychowawcami klas
Wrzesień 2009
Potwierdzenie pedagoga, psychologa,
opiekuna stażu
Poznawanie uczniów i ich środowiska
rodzinnego
Rozmowy z dziećmi
Obserwacje uczniów na lekcjach i w trakcie posiłków
Wywiady biologiczno-środowiskowe z rodzicami i
opiekunami
Konsultacje z pedagogiem, psychologiem i
wychowawcami klas
Cały okres stażu
Potwierdzenie pedagoga, psychologa,
opiekuna stażu, notatki z wywiadu
Pomoc uczniom mającym trudną
sytuację środowiskowo-socjalną
Poznanie pracy specjalistów: pedagoga, psychologa
szkolnego, reedukatora
Badanie i diagnozowanie sytuacji rodzinno-
środowiskowej uczniów
Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym
oraz rodzicami/opiekunami
Cały okres stażu
Rezultaty pracy z uczniami i ich
rodzinami mającymi trudną sytuację
środowiskowo-socjalną
4
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
Udzielanie pomocy i otoczenie szczególną opieką i
uwagą uczniów tego wymagających
Rozwijanie umiejętności
interpersonalnych
Współpraca z nauczycielami
Współpraca z rodzicami:
Wizyty rodziców w celu omówienia przebiegu terapii
Zajęcia otwarte o charakterze instruktażowym
Cały okres stażu
Kontakty interpersonalne z uczniami,
rodzicami i gronem pedagogicznym
4.
UMIEJĘTNOŚĆ OMAWIANIA I OBSERWOWANIA ZAJĘĆ (§ 6 ust. 2 pkt. 4)
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINARZ
DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA
Określenie dalszej drogi awansu
zawodowego, samoocena
Autorefleksja, analiza własnej pracy i możliwości
samorozwoju, wnioski
Maj 2010
Wdrażanie wniosków do planu rozwoju
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin