Tematyka kompleksowa:
I. Książeczki z przedszkolnej półeczki
II. Rodzina motyli
III. Kocham moją mamę i mojego tatę
IV. Kocham moją mamę i mojego tatę cd.
I. KSIĄŻECZKI Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 03 maja`10
ŚWIĘTO 3 MAJA
WT 04 maja`10
I.Porządkowanie kącika książki, układanie książek na półce, naprawianie uszkodzonych. Wyeksponowanie literatury o tematyce wiosennej.
Zestaw zabaw porannych nr 20 wg Wlaźnik.
II.O żabkach w czerwonych czapkach – H. Bechlerowej. Zainteresowanie dzieci pięknym i ciekawym światem przyrody poprzez ciekawostki związane z rozwojem i życiem żaby, kształtowanie pozytywnego stosunku do żaby. Zabawa ruchowa: Bocian i żaby.
III. Kle, kle boćku – zabawa muzyczno – ruchowa na tle piosenki. Poruszanie się bez potrącania kolegów.
C+A
D+E
G+A
-wie, że należy szanować książki
-uważnie słucha książki
-bawi się wesoło
ŚR 05 maja`10
I.Kartka – ćwiczenia oddechowe, odwracanie kartek w książce przy pomocy dmuchania, rozwijanie pojemności płuc.
II.Zestaw ogólnorozwojowych zabaw na powietrzu wg własnego wyboru, poznanie nowej zabawy: Gąski, gąski do domu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na podwórku.
III.Kwadrat – utrwalenie figury geometrycznej, wyszukiwanie książek o w/w kształcie. Zabawa z elem. skłonu: Wiatr i drzewa.
D+A
A
F
-precyzyjnie dmucha na kartki
-bawi się bezpiecznie na podwórku
-wie, jak wygląda kwadrat
CZW 06 maja`10
I.Słuchanie bajek przyniesionych przez dzieci, czytanych przez nauczyciela- uważne śledzenie akcji.
II.Żabka- wypełnianie konturu żaby poprzez stemplowanie stemplami z gąbki. Użycie koloru zielonego. Zabawa: Bocian i żaby.
Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym.
III.Zabawy konstrukcyjne klockami różnego rodzaju. Zabawa: Wiatr i drzewa.
C
-uważnie słucha tekstu
-słucha poleceń nauczyciela
-zgodnie bawi się z kolegami
PT 07 maja`10
I.Jaka to bajka? – zgaduj- zgadula, rozpoznawanie znanych bajek po zobaczeniu ilustracji lub opisie słownym bohatera.
II.Słuchanie zjawisk akustycznych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych oraz pozytywki- spostrzeganie słuchem odległości, rozpoznawanie i określanie charakteru muzyki skocznej, wesołej, smutnej. Utrwalenie piosenek: Kle, kle boćku, Ogrodniczka.
III.Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Kultura głosu. Zabawa ruchowa: Bocian i żaby.
-zna różne bajki
-rozpoznaje dźwięk pozytywki
-bawi się zgodnie z kolegami
II. RODZINA MOTYLI
PN 10 maja`10
I.Zwierzęta na łące – zabawa ruchowo- artykulacyjna, naśladowanie ruchu i głosów zwierząt. Zestaw zabaw porannych nr 21 Wlaźnik.
II.Do biedronki przyszedł żuk – wiersz J. Brzechwy. Poznanie nazw owadów najczęściej spotykanych na łące, zwrócenie uwagi na ich wygląd oraz rolę jaką pełnią w świecie przyrody.
Zabawa ruchowa z el.równ.:Z kwiatka, na kwiatek.
Zabawy na placu przedszkolnym, poszukiwanie owadów, nie płoszenie ich.
III.Zabawy stolikowe, układanie puzzli, gry układanki. Zabawa: Kwiaty rosną, kwiaty więdną.
E+A
-zna różne zwierzęta
-wie, jakie owady mieszkają na łące
-odkłada zabawki na określone miejsce
WT 11 maja`10
I.Kle, kle boćku- zabawa inscenizowana ruchem na tle piosenki.
II.Ile jest kwiatów, a ile motyli- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 3 (3l) i 4 (4l), łączenie kwiatów i motyli w pary, określanie ilości: mniej, więcej, tyle samo.
Zabawa ruchowa z elem. czworakowania: Szukamy biedronek.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
III.Kolorowanie kwiatów – samodzielny dobór kolorów. Zabawa: Z kwiatka, na kwiatek.
myszaf