porady do samochodu.odt

(22 KB) Pobierz











Regulacja hamulca ręcznego

na początek przejeżdżasz z 200m na lekko zaciągniętym ręcznym (powoli) następnie zdejmujesz mieszek od ręcznego i jeśli śruba regulacyjna od linki jest skręcona to odkręcasz ją do momentu kiedy będzie wkręcona na około 5 obrotów, później podnosisz tył , zdejmujesz obydwa koła, w tarczy masz normalne otwory na śruby i jeden większy to ten do regulacji musisz obracać tarczą dopóki nie zobaczysz śrubki samo-regulatora szczęk (jest bardzo słabo widoczna -weź latarkę ) jak już go jakoś dojrzysz to bierzesz długi płaski śrubokręt i przez tą dziurę przekręcasz śrubką dopóki tarcza się nie zablokuje (ręczny ma być spuszczony) później odkręcasz go tylko na tyle ,żeby tarcza odpuściła , to samo z drugim kołem , zaciągasz i spuszczasz ręczny , jeszcze raz zaciągasz i liczysz ząbki , przy 7 ząbku dźwignia powinna być już maksymalnie zaciągnięta , jeśli nie to dociągasz śrubę (tą pod mieszkiem) na tyle ,żeby dźwignia dochodziła tylko do tego 7 ząbka , sprawdzasz , czy masz zablokowane tarcze , jeśli tak to zakładasz koła, znów przejeżdżasz 200 metrów na 1-2ząbku ręcznego , spuszczasz zaciągasz i patrzysz czy wszystko jest ok, jeśli nie , to szczęki albo linka są do d..y...

 

Przyszło mi wymienić linki ręcznego - te długie.
Pomijam fakt, że był trochę problem z zakupem - wszyscy chcieli sprzedać jedną długą bo tak jest w ichnim katalogu

Potrzebne narzędzia:

       stojaki pod samochód lub cokolwiek żeby samochód dźwignąć i postawić na tym,

       klucz 10 (płaski)... przyda się też nasadowy,

       płaski wkrętak,

       płaski wkrętak typu impulsowego ,

       jakiś impulsownik kinetyczny,

       coś do cięcia linek, jakieś szczypce, kombinerki,

       WD40 oraz ktoś do 3 x p

No to zaczynamy:

1. Standard - luzujemy śruby na kołach, dźwigamy samochód, podpieramy, zdejmujemy koła. Odczepiamy linkę od łącznika:

 

 

Zdejmujemy wydech z haków aż do katalizatora i opuszczamy, nie obawiając się o resztę - za katalizatorem jest łącznik elastyczny, który powinien to znieść.

Demontujemy osłonę termiczną wydechu:

 

 

  1. Wyczepiamy linki z uchwytów, zapamiętujemy, że po lewej jest szara a po prawej czarna - jest to ważne, ponieważ w innych miejscach są uchwyty:

 

  1. Wyczepiamy krótką przednią linkę, zakładamy nowe linki, składamy wszystko razem w odwrotnej kolejności. Nie zakładamy kół, przeprowadzamy regulację. Reguluje się w dwóch miejscach: przy dźwigni hamulca ręcznego oraz przy kołach - w środku jest regulator.

    Przed wymianą linek regulator przy dźwigni wyglądał tak ->

 

 

natomiast po ->
 

5. Zakładamy koła, przeprowadzamy jazdę próbną, sprawdzamy działanie hamulca bądź co bądź awaryjnego - cokolwiek to znaczy

Zabieg przeprowadzony na Opel Vectra B 1,6 16V '98

Jeżeli komuś ma się przydać, to proszę o przypięcie i uwiecznienie gdzieś w widocznym miejscu.
 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin