Księga usmiechu część 4 strona 88.pdf

(196 KB) Pobierz
313378213 UNPDF
„Liœcie” – naklejamy na karton zasuszony liœæ, dzieci tworz¹ nowy obraz, do-
rysowuj¹c do niego jako elementu kompozycji plastycznej.
„Plamy” – wykonywanie barwnych plam: rozlanie gêstej farby na œrodku kar-
tonu, który nastêpnie sk³adamy, aby rozprowadziæ farbê. Po wyschniêciu dzieci
dorysowuj¹ w³asne elementy, tworz¹c now¹ kompozycjê.
3. Nadawanie nazw
Dzieci nazywaj¹ swoje „dzie³a” plastyczne, a nauczyciel podpisuje je.
4. Prezentacja prac
5. Wykonanie karty z zeszytu 4 s. 38
Dzieci wycinaj¹ czêœci z wycinanki, sk³adaj¹ i przyklejaj¹ na odpowiednich
kwadratach.
Uwaga: Odwzorowanie uk³adu figur geometrycznych zosta³o pokazane na foto-
grafii s. 111.
Scenariusz sytuacji edukacyjnych nr 5.2
Temat: W indiañskiej wiosce
Cele:
rozwijanie myœlenia twórczego
rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej i ruchowej
doskonalenie umiejêtnoœci poruszania siê w takt muzyki.
Œrodki dydaktyczne:
paski kartonu
du¿y karton
farby
farby do malowania twarzy
œlady stóp z kartonu
symbole piór z kartonu
rysunki zwierz¹t
Muzyka do tañca plemiennego Indian, CD2 WÊDRÓWKI DALEKIE I BLISKIE
flamastry, kredki
zeszyt z wycinankami s. 31
zeszyt 4 s. 39.
88
313378213.001.png 313378213.002.png 313378213.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin