TECHNIKA POKER KRYTERIALNY II.doc

(30 KB) Pobierz
TECHNIKA POKER KRYTERIALNY II

TECHNIKA POKER KRYTERIALNY II

(klasa III)

·         To gra planszowa uznawana za bardzo atrakcyjną z uwagi na to, że stwarza warunki do poczucia przyjemności, przeżycia sukcesu.

·         Rozwija umiejętności:
dyskutowania, uzasadniania swojego wyboru, podejmowania decyzji poprzez negocjacje i kompromis, porządkowania informacji.
                                                          

TEMAT Nasze prawa

Materiały

·         Karteczki - paski papieru

·         Plansze z grą

·         Pisaki

Przebieg

  1. Rozmowa z uczniami prowadząca do udzielenia odpowiedzi na następujące pytania:

Co to jest prawo?
Czy tylko dorośli mają prawa?

  1. Po stwierdzeniu, iż dzieci też mają swoje prawa, następuje podział klasy na zespoły poprzez głoskowanie słowa p-r-a-w-o przez poszczególnych uczniów. Powstało pięć zespołów (w wyniku połączenia się w zespoły dzieci, które wypowiadały np. głoskę p itd.).
  2. Uczniowie otrzymują zestaw karteczek, na których mogą wypisać prawa dzieci na bazie własnych doświadczeń.
    W celu wzbogacenia zgromadzonego przez uczniów materiału możemy zaproponować zestaw (Załącznik nr 1) wybranych praw dziecka przygotowany przez nauczyciela na podstawie Konwencji Praw Dziecka.

    Załącznik nr 1 do wydruku
  3. Uczniowie wyjmują z koperty karteczki z zapisanymi prawami (Załącznik nr 1), zapoznają się z nimi i przystępują do gry z wykorzystaniem również planszy (Załącznik nr 2).


    Wskazówki metodyczne

o        Karteczki odwracamy tekstem w dół.

o        Uczniowie kolejno losują karteczki, odczytują głośno i umieszczają na planszy, uzasadniając wybór tego właśnie miejsca.

o        Gdy wszystkie pola są zajęte, uczeń, który uważa, że jego prawo jest ważniejsze od prawa kolegi, musi podać argumenty, aby przekonać kolegę, by zabrał swoją karteczkę do siebie (w razie braku akceptacji właściciela kartki, by ona zmieniła miejsce, dopuszczalne jest głosowanie; o powrocie kartki do właściciela decyduje większość).Gra toczy się do wyczerpania karteczek. Wygrywa ten uczeń, który  pierwszy rozłoży na planszy wszystkie swoje karteczki.

 

  1. Prezentacja efektów pracy przez poszczególne grupy na forum klasy z uzasadnieniem podjętej decyzji - podanie argumentów:
    Dlaczego wybrane przez grupę prawa są tymi najważniejszymi?

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin