DŻINS.doc

(1094 KB) Pobierz
DŻINS

DŻINS

 

 

UWAGA: Przed przystąpieniem do pracy pobierz deseń "ScanLineDzins.pat" i zapisz go w katalogu patterns pod głównym katalogiem Gimp:

 

ETAP 1 - DŻINS

 

1. Tworzymy nowy obraz (ctrl+n), wymiary 420x300px.

 

2. Nazwę warstwy "Tło" zmieniamy na "Dżins".

 

3. Wartwę "Dżins" pokrywamy kolorem niebieskim (ja użyłem #226688).

 

4. Filtry > Szum > rozproszenie RGB o nasepujących wartościach:

 

 

5. Tworzymy nową przezroczystą warstwę. Nazywamy ją "ScanLine".

 

6. Warstwę "ScanLine" wyełniamy deseniem "ScanLineDzins".

 

7. Na warstwie "Dżins" Filtry > Odwzorowania > Mapowanie Wypukłości o następujących wartościach:

 

 

8. Wyłącz warstwę "ScanLine":

 

 

9. Na warstwie "Dżins" Filtry > Szum > rozproszenie RGB (wartości jak w pkt. 4).

 

10. Twój Dżins jest już gotowy.

 

 

ETAP 2 - NICI

 

11. Za pomocą narzędzia Ścieżki, projektujemy linie (nici).

Oto i moje ścieżki:

 

 

Zalecam projektowanie każdej ścieżki osobno (ułatwia to późniejszą modyfikację):

 

 

Jeżeli nie robisz kieszeni pomiń punkty 12, 13, 14

 

12. Duplikujemy ścieżkę "Dżins". Nowo powstałą ścieżkę nazywamy "Kieszeń"

 

13. ścieżkę "Kieszeń" obracamy (shift+R) o jakiś stopień (ja użyłem -40)

 

14. Tworzymy zaznaczenie w kształcie naszej kieszeni (PPM na scieżkę "Kieszeń" > Ścieżka na zaznaczenie).

Powiększamy je o 2px (zaznaczenie > powiększ).

Zaznaczenie odwracamy (ctr+I).

Zaznaczenie czyścimy (ctrl+K).

 

15. Jako kolor pierwszoplanowy ustawiamy pomarańczowy (np. #ffdd00)

Uaktywniamy ściężkę (klik LPM na niej) i wciskamy "Rysowanie wzdłuż ścieżki":

 

 

 

 

16. Punkt 15 powtarzamy dla każdej ścieżki i dżins z nićmi jest gotowy:

 

 

ETAP 3 - PRZETŁOCZENIA

 

17. Tworzymy nową warstwę i nazywamy ją "Tłocz"

 

18. Na warstwie "Tłocz" stosujemy: Filtry > Renderowanie > Chmury > Jednolite chmury:

 

 

19. Duplikujemy warstwę "Dżins". Nowo powstałą warstwę nazywamy "Dżins tłocz".

Na warstwie "Dżins tłocz" usuwamy zbędny obszar, zostawiamy tylko to co ma być przetłoczone.

 

 

20. Na warstwie "Dżins tłocz" stosujemy: Filtry > Odwzorowania > Mapowanie wypukłości

 

 

21. Punkty 19 i 20 powtarzamy dla przetłoczenia kieszeni (i ewentualnie innych obszarów).

 

Efekt końcowy:

6

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin