JEAN MIRTY.doc

(28 KB) Pobierz
JEAN MIRTY

JEAN MIRTY

- kończy pewien etap w teorii filmu

- był raczej historykiem kina, a zbudował kompletną teorie kina

- studiował fizykę i filozofie na Sorbonie

 

 

1963-65 – 3 tomy ‘Estetyka i Psychologia filmu’

- podział na starą i nową teorie filmu

- podsumowanie wszystkich wcześniejszych teorii, zamknięcie wszystkich wcześniejszych nurtów

- stawia jak gdyby most między teoriami normatywistycznymi a realistycznymi

 

kino – jest jednocześnie połączeniem zabiegów kreacyjnych i reprodukcji rzeczywistości

środki techniczne – dwie strony tego samego zjawiska

- poprzez film, człowiek mówi drugiemu człowiekowi, czym jest rzeczywistość,

   ale jest ona zawsze jakoś przedstawiona

 

obraz – zajmuje centralne miejsce, montaż zajmuje bardzo ważną rolę

 

- odwołanie się do tradycji filozoficznej

   rzeczywistość immanentna i transcendentna – to, co percypujemy i nie

percepcja – konstruowanie świata

- rzeczywistość jest forma naszej świadomości

 

obraz fotograficzny – mechaniczna reprodukcja obrazu z obiektywu

- reprodukcja jest kwazi bezosobowa, automatyczna, ale nigdy nie jest obiektywna

teoria obrazu filmowego – obraz, jako że jest obrazem objawia nam sens

                                              on nie znaczy, tylko pokazuje

                                           – obraz w ruchu ukazuje znaczenia, które wynikają z organizacji ruchu – rola kreatorów

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin