Klasa II aTemat: Porządkujemy swoje otoczenie – zabawy matematyczne.Cel ogólny: utrwalanie umiejętności porządkowania, segregowania wgokreślonej cechy.Cele szczegółowe:- utrwalanie umiejętności dbania o porządek;- utrwalanie umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów wgokreślonych cech – tworzenie zbiorów;- oznaczanie liczebności zbiorów;- porównywanie liczebności zbiorów, zastosowanie znaków >, <, = ;posługiwanie się liczebnikami;- utrwalanie umiejętności wyróżniania zbioru pustego;- utrwalanie umiejętności pisania ze słuchu krótkich wyrazów;- utrwalanie znajomości kolorów;- zastosowanie w działaniu zdobytej wiedzy;Prezentowanie umiejętności uczniów:- potrafią klasyfikować przedmioty, obrazki wg określonej cechy;- potrafią utworzyć zbiór, wyróżnić w otoczeniu;- przeliczają elementy zbioru, przyporządkowują odpowiednią cyfrę:- wyróżniają w otoczeniu zbiór pusty, oznaczają cyfrę;- potrafią porównać liczebność zbioru, stosują znaki <, >, = ;- potrafią napisać ze słuchu krótkie wyrazy;- rozróżniają podstawowe kolory;- rozumieją potrzebę dbałości i znaczenia porządku.Metody- problemowa;- przypadków;Środki dydaktyczneWyposażenie klasy w porządkowanym zakresie, obrazki, tablica, kreda, karty pracy, klocki(różne rodzaje), pojemniki, cyfry, znaki <, >, =, ołówki.Forma pracy- Indywidualna z elementami zbiorowej.Tok zajęć1. Przypomnienie wiadomości o porach roku.2. Charakterystyka obecnej pory - zima.3. Przypomnienie słów piosenki „Zła zima”.Słowa piosenki:Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!Szczypie w nosy, szczypie w uszyMroźnym śniegiem w oczy prószy,Wichrem w polu gna!Nasza zima zła!Hu! Hu1 Ha! Nasza zima zła!Płachta na niej długa, biała,W ręku gałąź oszroniała,A na plecach drwa...Nasza zima zła!Hu! Hu1 Ha! Nasza zima zła!A my jej się nie boimy,Dalej śnieżkiem w plecy zimy,Niech pamiątkę ma!Nasza zima zła!(Tekst: Maria Konopnicka)4. Omówienie treści słów piosenki przez nauczyciela.5. Zaśpiewanie słów piosenki.6. Wyklaskiwanie rytmu (miarowy, mieszany) piosenki „Zła zima”.7. Wprowadzenie instrumentów perkusyjnych i ich nazewnictwo: tamburino, trójkąt, bębenek, grzechotka, dzwoneczki.8. Zabawa z instrumentami perkusyjnymi w kółku do piosenki „Zła zima”.9. Śpiew piosenki połączony z grą na instrumentach.10. Odzwierciedlenie słów piosenki za pomocą gestów:- pokaz gestów przez nauczyciela;- naśladowanie przez uczniów.11. Odzwierciedlenie słów piosenki - wykonanie zbiorowego kolażu plastycznego.12. Podsumowanie zajęć:- śpiew piosenki połączony z grą na instrumentach;- samodzielne wypowiedzi uczniów na temat zajęć.
kanaolka