Wypełnianie SAD.doc

(85 KB) Pobierz
No to pomału i stopniowo zaczynamy objaśnianie pól w dokumencie SAD

No to pomału i stopniowo zaczynamy objaśnianie pól w dokumencie SAD
bierzemy w łapki wydrukowany SAD oraz instrukcje i zaraz zrozumiecie dlaczego tak uparcie nalegałam na jej czytanie... zakładamy że na egzaminie dostaliśmy zadanie z dopuszczeniem do obrotu jakiegoś tam towaru...
muszą zostać wypełnione pola - 1 (pierwsza i druga część pola), 2, 3, 5, 6, 7 (zgłoszenie elektroniczne), 8, 12, 14, 15a, 18 (tylko w zakresie oznaczenia), 19, 20, 21 (tylko w zakresie przynależności państwowej), 22 (tylko w zakresie waluty), 23, 24, 25, 26, 29, 30, 31, 32, 33, 34a, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 46, 47,48, 49 i 54.

otwieramy na stronie 39 i tam mamy punkt:
C. Formalności dotyczące dopuszczenia do obrotu, uszlachetniania czynnego, odprawy czasowej, przetwarzania pod kontrolą celną, składowania w składzie celnym oraz wprowadzenia towarów do wolnego obszaru celnego o II typie kontroli

pole 1
to mały prostokącik zatytułowany 1 ZGŁOSZENIE i podzielony na trzy części... oczywiście obowiązkowy do wypełnienia a żeby go wypełnić przechodzimy na stronę 70 gdzie mamy punkt B. Kody stosowane przy wypełnianiu poszczególnych pól
ponieważ nasze zadanie to zwykłe zgłoszenie towaru importowanego to w pierwszej części pola wpisujemy IM a w drugiej wpisujemy A trzecią część pola zostawiamy w spokoju czyli nic tam nie wpisujemy

pole 2
to nieco większy prostokącik z lewej strony zatytułowany Nadawca/Eksporter tam wpisujemy dane z faktury firmy lub osoby która sprzedała towar naszemu klientowi dodatkowo na samej górze tego pola z prawej strony wpisujemy nip jeśli posiadamy takie info ale należy pamiętać że poprzedzamy ten numer symbolem kraju np. RU0123456789 a jeśli nie mamy takiego info wpisujemy BN co oznacza brak nipu natomiast na samym dole pola z prawej strony wpisujemy regon i tu należy pamiętać że w tym miejscu musi być 14 cyferek i jeśli jest mniej to uzupełniamy zerami brak regonu oznaczamy BR

pole 3
to mały prostokącik noszący tytuł Formularze i podzielony na dwie części tu podajemy liczbę formularzy gdyż może się zdarzyć że nasze zgłoszenie nie zamknie się na jednym formularzu i np. będziemy mieć do tego jeszcze 1 SAD-BIS wtedy w pieszą część wpisujemy 1 a w drugiej części 2 czyli formularz SAD jest 1/2 a SAD-BIS 2/2
natomiast gdy w SAD mamy tylko jedna pozycję to znaczy np. 5 tys. sztuk maszynek do golenia to nie musimy wypełniać pola 3 ale w polu 5 koniecznie wpisujemy 1

pole 4
wykazy załadunkowe - zostawiamy w spokoju

pole 5
znajduje się tuż pod polem 3 nosi tytuł Pozycje i tu wpisujemy ilość wszystkich pozycji czyli jeśli mamy tylko SAD wpisujemy 1 jeśli SAD + SAD-BIS wpisujemy 2 ilość pozycji jest ściśle powiązana z polem 31

pole 6
następny mały prostokącik o tytule Liczba opakowań no i w tym polu należy troszkę uważać bo tu wpisujemy ilość największych zbiorczych opakowań ale nie kontenerów !! to znaczy jeśli mamy te 5 tys. sztuk maszynek do golenia nie zapakowanych to wpiszemy 5000 a jeśli te maszynki mamy zapakowane w jakieś tam pudła po 1000 sztuk to wpiszemy ze mamy 5 potem to wszystko rozpiszemy w polu 31 używając odpowiednich kodów
jeśli nasze zgłoszenie będzie miała dwie pozycje np. 5 tys. sztuk maszynek do golenia i jeszcze 100 podkoszulek męskich i to wszystko „luzem” wpiszemy 5100 lub 6 w przypadku kiedy maszynki mamy spakowane w 5 pudeł i koszulki w 1 pudło....

pole 7
pole Numer referencyjny w naszym przypadku nie jest polem obowiązkowym ponieważ na egzaminie wypełnimy SAD „ręcznie” bez zastosowania metod informatycznych

pole 8
Odbiorca – oczywiście pole obowiązkowe wygląda dokładnie tak samo jak pole 2 i wypełniamy je podobnie tyle ze wpisujemy dane kupującego z faktury i jeśli posiadamy info o numerze nip to wpisujemy PL0123456789 jeśli nie to BN podobnie z regonem jeśli nie mamy piszemy BR jeśli mamy wpisujemy 123456789 i koniecznie uzupełniamy 00000 !!

pole 9, 10 i 11
zostawiamy w spokoju

 

pole 12
to pole zatytułowane Szczegóły dotyczące wartości i tu na egzaminie nie utrudniamy sobie życia i wpisujemy A czyli zakładamy że kupujący ze sprzedającym nie ma żadnych powiązań to pole jest ściśle powiązane z deklaracją DW1 my sobie później

pole 13
zostawiamy w spokoju

pole 14
Zgłaszający/przedstawiciel oczywiście obowiązkowe bezwzględnie i wpisujemy [1] w przypadku zgłaszającego [2] w przypadku przedstawiciela bezpośredniego albo [3] w przypadku przedstawiciela pośredniego
czyli najpierw wpiszemy z lewej strony od góry:
[2] agencja celna ABCD
ulica miasto kod
imię nazwisko
data wpisu na listę i numer 123/1234
a od prawej na górze nip koniecznie poprzedzony PL !! PL0123456789 i na dole regon 123456789 00000 koniecznie uzupełniony do 14 cyfr !!

pole 15 i 15 a oraz 15 b
no i tu mamy podział na część o tytule Kraj wysyłki/wywozu która nie jest obowiązkowa do wypełnienia... dodatkowo mamy 15 Kod kr. wys./wyw. i podział na rubryczkę a| i b| z czego pole 15a jest obowiązkowe !! tu wpisujemy kod literowy kraju wywozu np. RU który bierzemy ze strony 73 instrukcji wypełniania zgłoszeń... pole 15 b zostawiamy w spokoju bo nie jest wymagane do wypełnienia

pole 16
Kraj pochodzenia – tez zostawiamy w spokoju bo nie jest wymagane do wypełnienia

pole 17 i 17 a oraz 17 b
również zostawiamy w spokoju bo nie jest wymagane do wypełnienia

pole 18
to pole nosi tytuł Znaki i przynależność państwowa środka transportu przy przybyciu oraz jest podzielone na dwie części większą i mniejszą z prawej strony pola w części większej wpisujemy oznakowanie pojazdu którym są przewożone towary np. w przypadku transportu drogowego podajemy nr rejestracyjne pojazdu np. TR 123456 drugiej części pola nie wypełniamy !!

pole 19
choć małe jest nawet bardzo obowiązkowe nosi tytuł Kontener i należy o nim pamiętać żeby nie wiem co jeśli towar przewożony jest w kontenerze to wpisujemy 1 jeśli nie to zawsze wpisujemy 0 !!

pole 20
Warunki dostawy – to pole zostało podzielone na trzy części w pierwszej wpisujemy kod incoterms... przechodzimy na stronę 80 instrukcji i tam mamy kody i tak np. wpisujemy EXW a w drugiej części miejsce np. Moskwa natomiast trzecia część tego pola określa gdzie to miejsce się znajduje to znaczy czy na obszarze Polski czy w innym państwie członkowskim czy poza wspólnotą... w zależność od tego wstawiamy 1 , 2 lub 3 czyli wyglądałoby to tak: EXW | Moskwa | 3

 

pole 21
wygląda identycznie jak pole 18 ale nosi tytuł Znaki i przynależność państwowa aktywnego środka transportu przekraczającego granicę tyle że pierwszej części pola (tej większej) nie wypełnia się a natomiast wypełniamy drugie pole poprzez wpisanie kodu kraju np. PL kod bierzemy ze strony 73 instrukcji wypełniania zgłoszeń...

pole 22
Waluta i ogólna wartość faktury składa się z dwóch części w pierwszej wpisujemy kod waluty określającej wartość towaru np. USD ... w związku z tym przenosimy się na 81 stronę instrukcji a druga część pola przeznaczona jest na wpisanie wartości z faktury i należy bezwzględnie pamiętać że wpisujemy z dokładnością do 00 po przecinku !! i nie wykazujemy to żadnych rabatów czy upustów na cenie... czyli jak na fakturze mamy 29 900 i rabat 325 to wpisujemy 29 900,00 rabat wykażemy później w polu 44

pole 23
zatytułowane Kurs waluty to pole wypełniamy tylko w przypadku gdy do wyliczania należności przyjmujemy inny kurs waluty niż ten z objęcia procedurą

pole 24
to Rodzaj transakcji podzielone na dwie części żeby je wypełnić musimy przejść na stronę 85 instrukcji wypełniania zgłoszeń tam mamy sporą tabelkę podzielona na A i to tyczy się pierwszej części pola 24 i B co dotyczy drugiej części pola... jeśli nasz importer najzwyczajniej w świecie dokonał zakupu towaru wpisujemy 1 w pierwszej części pola i również 1 w drugiej części pola a jeśli np. byłby to zakup na raty wpisali byśmy 1 | 5
gdyby towar był obejmowany procedurą uszlachetniania to wpisali byśmy 4 w pierwsze pole i np. 1 w drugie pole

pole 25
Rodzaj transportu na granicy aby wypełnić to pole przenosimy się na stronę 87 instrukcji SAD i wybieramy odpowiedni kod np. dla transportu drogowego wpiszemy 3

pole 26
Rodzaj transportu wewnętrznego – wypełniamy na takiej samej zasadzie co pole 25 i tak dla transportu drogowego wpiszemy 3

pole 27 i 28
zostawiamy w spokoju bo są to pola nie obowiązkowe

pole 29
to pole zatytułowane Urząd wprowadzenia i tu wpisujemy kod urzędu celnego przez który zostały wprowadzone towary np. PL394000 – na egzaminie powinien być podany ten kod w zadaniu.

 

pole 30
Lokalizacja towaru - w tym miejscu na egzaminie nie utrudniamy sobie życia i wpisujemy kod urzędu celnego w którym towary mogą zostać podane rewizji... no chyba że jasno będzie wynikało z treści zadania że towar znajduje się w miejscu uznanym lub innym to w takim przypadku przenosimy się na stronę 88 i 89 instrukcji gdzie mamy szczegółowo opisane kody jakich powinniśmy użyć w tym polu


nooo... i tu zaczynają się troszkę poważniejsze pola takie jak:

pole 31
zatytułowane - Opakowania i opis towaru; znaki i numery; numer(-y) kontenera(-ów); Liczba i rodzaj w tym polu należy zwrócić uwagą na odpowiednią kolejność wpisów i na to żeby nie robić bałaganu informacyjnego ponieważ niekiedy trzeba tu sporo zmieścić... w pierwszej kolejności wpisujemy:
1) dokładny opis towaru... to znaczy bez przesady Winkopis ma być na tyle dokładny by pozwolił na sklasyfikowanie i identyfikację towaru, ilość z jednostką miary
2) rodzaj, znaki, ilość opakowań - skrzynki, paczki, beczki, kartony itp
3) kontenery i ich numery

wspomagamy się kodami ze strony 91 instrukcji... czyli np. jeśli mamy towar w postaci zwykłych czajników kuchennych w ilości 100 sztuk zapakowanych w 10 kartonów to w tym polu wpiszemy:
czajnik kuchenny 100 sztuk
CT - 10

aaa... i jeszcze ważna sprawa to pole przewidziane jest dla jednej pozycji !! nie wciskamy tu czajników, misek i garnków Winkczajniki zostawiamy w SAD a miski i garnki wpiszemy w SAD BIS !!

pole 32
to Pozycja i tu wpisujemy kolejny numer pozycji w stosunku do formularza czyli jeśli mamy na fakturce jeden towar to wypełniamy sam SAD i w polu 5 wpiszemy 1 tak samo w polu 32 wpiszemy 1 a jeśli nasza fakturka będzie miała 3 towary np. czajniki, miski i garnki to w polu 5 SAD'u wpiszemy 3 a w polu 32 wpisujemy 1 następnie w SAD BIS wpiszemy kolejno dwie pozostałe pozycje również w polu 32 wpisując kolejno 2 i 3

pole 33
jest zatytułowane Kod towaru i podzielone jest na 5 części - przenosimy się na stronę 106 instrukcji...
w pierwszej części umieszczamy 8 cyfr kodu CN sklasyfikowanego towaru
w drugiej części wpisujemy 2 cyfry przypisane TARIC a jeśli na egzaminie będziemy korzystać z papierowej taryfy to wpisujemy 00
w trzeciej części wpisujemy dodatkowy kod np. kod Mersinga
w czwartej części też mamy miejsce na dodatkowy kod np. kod cła antydampingowego
w piątej części wpisujemy kody krajowe dotyczące vat'u albo akcyzy
jeśli nie mamy dodatkowych kodów to pola zostawiamy puste !!

pole 34
to pole Kod kraju pochodzenia i podzielone jest na dwie części a| i b| z czego wypełniamy tylko pole 34 a !! wracamy się do strony 73 instrukcji gdzie mamy literowe kody krajów i tak czysto profilaktycznie do WKC i odwiedzamy tytuł II rozdział 2 tam się mieści definicja pochodzenia

pole 35
Masa brutto (kg) tu wpisujemy całkowitą wagę towaru razem z opakowaniem pomijając kontenery pojemniki i wypełnienie opakowań więc np. jeśli nasze czajniki w kartonach mają wagę 250 kg brutto i 200 kg netto to w tym polu wpiszemy właśnie 250 i tu uwaga!! jeśli nasze zgłoszenie zawiera 3 pozycje to w polu tym na dokumencie SAD wpiszemy całkowitą masę wszystkich towarów czyli np. mamy czajniki 250 miski 100 garnki 358 to w tej pozycji sumujemy masy brutto i wpisujemy 708 ale w SAD BIS pola 35 już nie wypełniamy !!

 

 

pole 36
to Preferencje wpisujemy tu kod informujący o taryfowym traktowaniu towaru i żeby wypełnić to pole musimy przenieść się na stronę 108 instrukcji tam mamy podział na wykaz A tyczący się pierwszej części kodu i wykaz B określający drugą część kodu...
jeśli na egzaminie z zadania nie wynika nic konkretnego to nie utrudniamy sobie życia i zakładamy że stosujemy stawkę erga omnes i nic nie kombinujemy więc odczytujemy to w taki sposób:
wykaz A - 1 wykaz B - 00 czyli nasz kod do pola 36 = 100

pole 37
Procedura i tu również potrzebujemy pomocy tym razem ze strony 114 instrukcji... ople to jest podzielone na dwie części musimy tu wpisać odpowiednie kody np. wnioskujemy o dopuszczenie do obrotu (dwie pierwsze cyfry 40) towaru który nie był objęty poprzednio żadną procedurą (dwie drugie cyfry 00) - wpisujemy w pierwszej części pola 4000 w tym przypadku drugiej części pola nie wypełniamy jest ona przeznaczona na szczegółowe określenie procedury wspólnotowej np. jeżeli byśmy wnioskowali o objecie towaru procedurą uszlachetniania czynnego w systemie zawieszeń który nie był wcześniej objęty żadną procedurą to w pierwszej części wpiszemy 5100 i w drugiej części wpiszemy A08 jeśli objęcie towarów procedurą uszlachetniania czynnego w systemie zawieszeń następuje bez zawieszenia poboru podatku akcyzowego...

pole 38
Masa netto (kg) podobnie jak pole 35 zawiera masę towaru tyle że netto czyli bez opakowania i wracając do naszych czajników w kartonach mających wagę 250 kg brutto i 200 kg netto to samo przez siebie mówi że wpiszemy 200 a w przypadku gdy mamy 3 pozycję wpisujemy tylko wagę towaru opisanego w polu 31... w SAD BIS wykażemy pozostałe wagi stosownie do towaru opisanego w polu 31 SAD'u BIS

pole 39
jest zatytułowane Kontyngent to pole wypełniamy kodem kontyngentu lub plafonu gdy wnioskujemy o jego zastosowanie jeśli nie chcemy korzystać z niego pole zostaje puste

pole 40
Deklaracja skrócona / Poprzedni dokument - przenosimy się na stronę 129 instrukcji bo do wypełnienia tego pola potrzebujemy znów odpowiednich kodów użytych w zależności od poprzedniego dokumentu np. jeśli została złożona deklaracja skrócona to wpiszemy:
X - kod dokumenty jaki został użyty jako deklaracja skrócona - numer dokumentu co da nam np. X - 380 - 12345

 

pole 41

Uzupełniająca jednostka miary to pole wypełniamy oczywiście jeśli przewiduje to taryfa a jeśli nie ma określonej tam jednostki to pole zostawiamy puste np. jeśli nasze czajniki w ilości 100 sztuk będą miały określoną jednostkę miary jako sztuki to w tym polu wpiszemy 100 a jeśli nie ma jednostki nie wypełniamy i podobnie się ma do pola 41 w SAD BIS....

 

pole 42

to Wartość pozycji w której umieszczamy kwotę z faktury towaru opisanego w polu 31i tu uwaga!! jeśli mamy rabat na fakturze nie uwzględniamy go jeszcze w tym polu i to pole tyczy się jednej pozycji a nie całości... reszta pozycji zostanie wpisana w SAD BIS wartość wpisujemy z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku a jeśli liczba jest pełna wpisujemy 00

czyli jeśli mamy.... uczepiłam się tych czajników  ale niech tam...

czajniki 200 euro

miski 250 euro

garnki 500 euro

razem 950 euro

i rabat 50 euro

to w pole 42 wpiszemy 200,00 a nie 950,00 !!

reszta pozycji przechodzi do SAD BIS

 

pole 43

Kod metody wartościowania i żeby wypełnić to pole przenosimy się na stronę 131 instrukcji a tam mamy:

1- metoda wartości transakcyjnej (Art. 29 ust.1 Wspólnotowego Kodeksu Celnego -WKC)

2 - metoda wartości transakcyjnej towarów identycznych (Art. 30 ust. 2 lit. a WKC)

3 - metoda wartości transakcyjnej towarów podobnych (Art. 30 ust. 2 lit. b WKC)

4 - metoda dedukcyjna (Art. 30 ust. 2 lit. c WKC)

5 - metoda wartości kalkulowanej (Art. 30 ust. 2 lit. d WKC)

6 – metoda ostatniej szansy (Art. 31 WKC)

 

czyli na egzaminie nie utrudniamy sobie życia i wpisujemy 1

 

pole 44

to pole zatytułowane Dodatkowe informacje / załączone dokumenty / świadectwa i

pozwolenia korzystamy ze strony 56 oraz 131 i dodatkowej listy kodów tam mamy wykazy kodów jakie będziemy musieli użyć przy wypełnianiu tego pola w pierwszej kolejności umieszczamy kod dotyczący okoliczności towarzyszących transakcji i tu tradycyjnie trzymamy się wersji że między kupującym a sprzedającym nie ma żadnych powiązań dlatego wpiszemy A00PL wszystkie kody oddzielamy koniecznie ";" następnie wpisujemy kody które określają elementy dodawane do wartości z pola 42 czyli wartości naszego towaru opisanego w polu 31 np.

031W= + 1550,50 to przeliczony na złotówki koszt transportu przywiezionych towarów do miejsca ich wprowadzenia na obszar celny Wspólnoty,

033W= + 482,30 to opłaty załadunkowe i manipulacyjne związane z transportem przywiezionych towarów do miejsca ich wprowadzenia na obszar celny Wspólnoty,

032W= +87,20 koszty ubezpieczenia przywiezionych towarów do miejsca ich wprowadzenia na obszar celny Wspólnoty,

001W= - 35,60 to rabat gotówkowy następnie od nowego wiersza wpisujemy kody dokumentów jakie dołączamy do zgłoszenia np. 5DK2; co oznacza upoważnienie do zgłoszenia towarów, jeżeli zgłoszenie celne dokonywane jest przez przedstawiciela

N935 – invoice 154/96 to faktura, na podstawie której deklarowana jest wartość celna towarów

 

pole to wypełniamy kwotami przeliczonymi na złotówki z lewej strony na dole ma taki prostokącik zaznaczony wypunktowaną linią bezwzględnie żeby nie wiem co należy o nim pamiętać tam wpisujemy PLN !!

 

pole to tak samo jak pole 31 dotyczy jednej pozycji

i uwaga!! jeśli mamy więcej niż jedną pozycję na fakturze np. 3 do tego ogólnie rabat 300 euro i koszty transportu 500 euro to wartości te musimy rozliczyć procentowo dla każdej pozycji... nie dzielimy tego na 3 i heja do przodu bo położymy SAD aż gruchnie...

 

teraz wam to zademonstruje tak na kwotach z kosmosu 

żeby rozliczyć rabat musimy policzyć udziały procentowe poszczególnych w ogólnej wartość

i tak zakładając że nasze towary w sumie mają wartość 29 900 euro

z czego przypada na pierwszy towar 625,00 na drugi 28 000,00 a na trzeci 1275,00 to

625,00 / 29 900,00 x 100% = 2,0903%

28000,00 / 29 900,00 x 100% = 93,6455 %

1275,00 / 29 900,00 x 100% = 4,2642 %

udział procentowy po z sumowaniu powinien dać nam 100% dlatego łapiemy przynajmniej 4 cyfry po przecinku żeby być jak najbliżej tych 100%

 

znamy już udziały więc możemy rozliczyć rabat 300 euro

300 x 2,0903 / 100 = 6,2709 zaokrąglamy do drugiego miejsca po przecinku 6,27

300 x 93,6455 / 100 = 280,9365 zaokrąglamy do drugiego miejsca po przecinku 280,93

300 x4,2642 / 100 = 12,7962 zaokrąglamy do drugiego miejsca po przecinku 12,80

suma rozliczonego rabatu powinna być jak najbliższa 300 no i tak nam wyszło

teraz rozliczony rabat przeliczamy na złotówki po odpowiednim kursie np. 3,0082

6,27 x 3,0082 = 18,86 zł czyli dla tej pozycji 001W = - 18,86

280,93 x 3,0082 = 845,09 zł

12,80 x 3,0082 = 38,50 zł

 

z kosztami transportu robimy podobnie tyle że rozliczenia dokonuje się według wagi netto a jeśli nie da się jej określić to według wagi brutto a jeśli nie jest możliwe określenie wagi ani netto ani brutto to wtedy należy rozliczyć koszty według wartości pozycji

 

udział procentowy poszczególnych pozycji w ogólnej wadze liczymy podobnie

zakładamy że ogólna waga to 1408 pierwsza pozycja to 1125 kg druga 218 kg a trzecia 65 kg

1125 / 1408 x 100 = 79,90057

218 /1408 x 100 = 15,48295

65 / 1408 x 100 = 4,616477

koszt transportu mamy 500 euro więc rozliczamy

500 x 79,90057 / 100 = 399,50285 = 399,50

500 x 15,48295 / 100 = 77,41475 = 77,40

500 x 4,616477 / 100 = 23,082385 = 23,10

 

przeliczamy na złotówki

399,50 x 3,0082 = 1201,7759 =1201,77 czyli dla tej pozycji 031W= + 1201,77

77,40 x 3,0082 = 232,83468 = 232,83

23,10 x 3,0082 = 69,48942 = 69,49

 

Podział kosztów nie jest taki straszny, na egzamin koniecznie zabierzcie swoje kalkulatory, których znacie funkcje, poniżej pokażę jak w bardzo prosty sposób zrobić podział:

 

Zostańmy przy przykładzie Duszki

pierwszy towar 625,00

drugi 28 000,00

trzeci 1275,00

koszty do podziału 300,00

liczymy to tak:(koszty) 300,00 / 29 900,00 (dzielimy przez sume towarów) = 0,01003344481 wciskamy na kalkulatorze "M+" (memory) teraz możemy wyjść wciskająć na kalkulatorze "ON/C.CE" nie "AC" (który zeruje również pamięć) i sprawdzamy czy jest nadal podświetlony "memeory" jeżeli jest to dalej wciskamy "MRC" i wyciągamy nasz wynik z pamięci 0,01003344481 mnożymy kolejno przez poszczególne wartości:

0,01003344481 x 625,00 = 6,2709 - zerujemy "ON/C.CE" i znowu "MRC"

0,01003344481 x 28 000,00 = 280,9365 - zerujemy i powtarzamy procedurę

0,01003344481 x 1 275,00 = 12,7962  proste?

podzielenie kosztów w ten sposób nawet dla 15 różnych towarów zajmie teraz 2 minuty.

 

pole 46

to Wartość statystyczna w tym polu wpisuję się wartość która jest ściśle powiązana z polem 42 44 i 47 otrzymuje się ją poprzez przeliczenie kwoty z pola 42 na złotówki i dodanie lub odjecie elementów wykazanych w polu 44 czyli rabaty koszty transportu itp. kwota z tego pola powinna być zbliżona do pola 24 DW1 dla poszczególnych pozycji którą to potem się wykazuje w polu 47 czyli jeżeli w polu 42 wpisaliśmy 200,00 euro to przeliczamy to po odpowiednim kursie na złotówki np. 3,0008

200,00 x 3,0082 = 601,64

w polu 44 wykazaliśmy koszty transportu i rabat

031W= + 1201,77 001W = - 18,86

dodajemy co trzeba i odejmujemy tez to co trzeba od naszej przeliczonej na złotówki wartości pozycji

601,64 + 1201,77 – 18,86 = 1784,55 = 1785 to jest nasza wartość statystyczna i to właśnie ona powinna być taka sama jak kwota z pozycji 24 DW1 czyli podstawa do ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin