Woda_lad_powietrze_0107.doc

(33 KB) Pobierz
WODA, LĄD, POWIETRZE

WODA, LĄD, POWIETRZE

 

 

Wiek dziecka: 56 lat

 

Cele:

·          Zapoznanie z różnymi pojazdami, poszerzenie wiedzy

·          Naśladowanie odgłosów pojazdów (ćw. ortofoniczne)

·          Usprawnianie motoryki wielkiej

 

Rekwizyty:

Sznurówki lub kawałki pasków materiału w trzech kolorach, z których można zrobić 3 obręcze

             

Miejsce zabawy: podwórko, pokój

 

Przebieg:

Na początku, rodzic może zapytać dziecko, jakie zna pojazdy. Kiedy dziecko zacznie wymieniać nazwy, pytamy czy wszystkie z nich poruszają się tak samo? W ten sposób dojdziemy do pojęcia różnych środowisk poruszania się pojazdów (woda, ląd, powietrze). Następnie, proponujemy dziecku zabawę.

Rozkładamy trzy obręcze i ustalamy, jaki kolor oznacza dane środowisko, np. niebieska – woda, białe – powietrze, zielony – ląd (w zależności od tego, jakie mamy kolory pasków). Rozkładamy je dosyć daleko od siebie tak, aby dziecko przemieszczając się z jednego miejsca w drugie mogło pobawić się w naśladowanie danego pojazdu.

Rodzic wymienia jeden pojazd np. samolot, a dziecko naśladując ten pojazd zmierza do odpowiedniej obręczy (w naszym przypadku białej, bo samolot lata w powietrzu).

 

Przykłady pojazdów w danych środowiskach:

·          woda: łódka, statek, ponton, barka, żaglówka, prom,

·          ląd: rower, motor, samochód, ciężarówka, wóz konny, autobus, pociąg, tramwaj, karetka, hulajnoga

·          powietrze: samolot, helikopter, paralotnia, balon, śmigłowiec, lotnia

 

Wskazówki:

Jeśli mamy encyklopedię dla dzieci, w której pokazane są i opisane wyżej wymienione pojazdy, warto z dzieckiem obejrzeć i opowiedzieć mu o różnicach, np. miedzy żaglówka a statkiem, paralotnią a lotnią, itp.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin