SYSTEM MOTYWOWANIA
Opis firmy:
· Firma zajmująca się tworzeniem programów oraz oprogramowań dla innych firm. Produkty (księgowe; narzędzia finansowe; systemy analityczne; etc.) są tworzone jako oferty lub na zamówienie. Są to zarówno duże kody niezbędne do funkcjonowania firm jak i małe usprawniające ich działanie.
· Firma została założona w 1999 roku w Poznaniu. Początkową koncepcją było przygotowanie poszczególnych przedsiębiorstw na uniknięcie komplikacji związanych ze zmianą licznika z 99 na 00. Po początkowych sukcesach i umocnieniu swojej pozycji firma ugruntowała swoje działanie na terenach województwa: Wielkopolskiego, Mazowieckiego, Kujawsko- Pomorskiego, Lubuskiego, Dolnośląskiego, Opolskiego, Łódzkiego oraz Małopolskiego.
· Obecnie siedziba firmy znajduje się w Poznaniu.
· W planach przedsiębiorstwa jest ekspansja na województwa wschodnie i północne kraju.
· Struktura przedsiębiorstwa podzielona jest na:
-Dział informatyki kreatywnej (projekty w ramach ofert),
-Dział informatyki podstawowej (tworzenie produktów na zamówienie),
-Dział informatyki serwisowej,
-Dział hardware,
-Dział administracji,
-Dział marketingowy,
-Dział handlowy,
-Dział PR
-Dział HR
-Kierownictwo naczelne.
Warunki wstępne systemu motywacyjnego:
Cechy organizacji:
· Średni dochód roczny firmy z ostatnich czterech lat wynosi: 27 640 000 zł. netto.
· Szacowana wartość majątku firmy szacowana jest na 5 800 000 zł.
· Na dzień dzisiejszy firma zatrudnia 83 osoby.
· Zyskowność 2303 333 zł – płace. ???????????????????
· Firma specjalizuje się w branży informatycznej.
· Firma zdobyła pozycję lidera na terenie obsługiwanych województw.
· Firma cechuje się szybkim rozwojem innowacji technologicznych w dziale informatycznym.
· Kultura organizacji ????????????
· Każdy z pracowników z działu informatyki kreatywnej, informatyki podstawowej, administracji, handlowego oraz marketingu wywiera wpływ na dalszy rozwój oraz decyzje poprzez składanie okresowych raportów do kierownictwa naczelnego.
· Produkty firmy tworzone są w oparciu o zarówno standardowe języki programowania, jak i nowatorskie silniki pracowników firmy. Programy są tworzone jako samodzielne systemy dla zaprojektowanych maszyn lub przystosowane do funkcjonowania w systemach Win 98/Xp/Vista/Win7 oraz systemie Mac.
· Firma ma obecnie charakter Spółki Handlowej.
· Do zarządu firmy należą głowni założyciele firmy (4 osoby) posiadające większość udziałów spółki, oraz dwie z ilością udziałów wynoszącą odpowiednio 11% i 10%.
Firma oprócz Kierownictwa naczelnego, składa się z sześciu działów:
-Dział informatyki kreatywnej (projekty w ramach ofert), 10+1 osób
-Dział informatyki podstawowej (tworzenie produktów na zamówienie), 12+1 osób
-Dział informatyki serwisowej, 16+1 osób
-Dział hardware, 6+1 osób
-Dział administracji, 5+1
-Dział marketingowy, 7+1 osób
-Dział handlowy, 8+1 osób
-Dział PR, 2+1 osób
-Dział HR, 2+1 osób
Każdy z nich, składa się z pracowników liniowych oraz jednego menedżera
nadzorującego pracę i komunikującego swój dział z kierownictwem naczelnym oraz z
innymi działami.
· Płace w firmie opierają się na zarobkach stałych, dotyczących wszystkich pracowników zależnie od ich funkcji. W przypadku działów obu informatyk, handlowego i marketingowego zarobki powiększane są o dodatkowe wyniki przekładające się na zysk firmy. Wynagrodzenie kierownictwa naczelnego powiększane jest o 5% miesięcznego zysku firmy.
· Na rynku pracy firma stanowi miejsce dla aplikantów z wysokim wykształceniem, dokonaniami oraz udokumentowanymi osiągnięciami w przypadku obu działów informatyki oraz marketingu. Dział handlowy wymaga znajomości dwóch języków obcych oraz przejście miesięcznego okresu próbnego. Działy administracji i hardware wymagają biegłej obsługi systemów. Dodatkowo od pracowników działu administracji wymaga się znajomości dwóch języków obcych, natomiast od działu hardware znajomości struktury i budowy nowych podzespołów na których pracują pracownicy działów informatycznych oraz administracji.
· Firma wychodzi ze strategią długofalową w celu zdobycia jak największej ilości rynku, oraz utrzymania stałych klientów. Tworzy projekty na zamówienie, później je administrując, oraz przedstawia się nowym firmom z potencjalnymi projektami tworzonymi na ich potrzeby.
Cechy pracownika (przedstawiciel handlowy):
· Kobieta lub mężczyzna.
· Wiek od 26 do 40 lat.
· Osoby stanowiące głownie jednoosobowe gospodarstwo domowe, ale to nie reguła.
· Osoby, których wiara, poglądy, ani rodzina nie przeszkadza w systematyce pracy owocującej beneficjami (dopuszczalny jest jeden miesiąc z rzędu bez zawiązania z klientem nowej umowy i tylko cztery razy do roku). Pracowite, zdolne do samo-motywacji, odporne na stres i umiejące efektywnie zarządzać własnym czasem. Skrupulatne, punktualne oraz rzetelne.
· Potencjalny pracownik musi spełniać następujące wymogi:
-Nienaganny i klarowny język Polski
-Charyzmatyczna osobowość.
-Indywidualne umiejętności komunikacji z osobami różnych szczebli i branż.
-Szeroka wiedza na temat podmiotów gospodarczych wywodzących się z rynku
polskiego oraz zagranicznego.
-Znajomość języka niemieckiego oraz angielskiego, ma poziomie zaawansowanym.
-Prawo jazdy
-Umiejętność komunikacji wszelkiego rodzaju za pośrednictwem sieci.
-Podstawowa wiedza z informatyki oraz gotowość do zgłębiania wiedzy z tego
zakresu.
-Być gotowym na przejście miesięcznego okresu próbnego w którym musi wdrążyć
wiedzę i umiejętności niezbędną do sprawnego funkcjonowania w firmie. Nauka
opiera się na szkoleniach i próbnych kontraktach na terenie Poznania.
-Schludność.
· Dodatkowo punktowane cechy:
-Wyższe wykształcenie. Szczególnie z ekonomi, marketingu, reklamy i mediacji.
-Znajomość języka rosyjskiego.
-Przynajmniej półroczne doświadczenie zawodowe w dziale handlowym w innej
firmie.
-Doświadczenie zawodowe z działu sprzedaży bezpośredniej gdzie wymagany jest
kontakt z klientem, potrzeba „wyjścia do ludzi” oraz kreatywny przekaz.
-Miła aparycja
-Bycie w trakcie dokształcania się oraz podnoszenia swoich kwalifikacji.
· Zakres wiedzy i obowiązków:
-Pracownik posiada kwalifikacje niezbędne do podjęcia pracy.
-Znajomość produktów firmy.
-Wstępna znajomość funkcji danego produktu.
-Znajomość bazy danych klientów firmy.
-Codzienna aktualizacja wiedzy odnośnie nowo powstałych oraz rozwijających się
przedsiębiorstw w kraju.
-Pracownik wyszukuje nowych potencjalnych klientów na rynku w celu:
przedstawienia umiejętności firmy oraz zapoznaniu z dotychczasowymi produktami;
zbierania zamówień na indywidualne produkty.
-Analizując bazę produktów oraz dotychczasowych klientów firmy proponuje kolejne
rozwiązania i usługi.
-Działa w terenie.
-Ma umówić przynajmniej dwa spotkania handlowe w ciągu tygodnia. O każdym
informuje menedżera działu handlowego.
-Odpowiada za przepływ informacji między kontrahentami a firmą w czasie
zawiązywania umowy.
-Ma zdać raport z każdego spotkania oraz wnioski, dlaczego spotkanie zakończyło się
pomyślnie lub niepomyślnie, do menedżera działu handlowego.
-Pod koniec miesiąca ma zdać raport wyników z tego okresu oraz notatkę własnych
obserwacji odnośnie zmian i ukierunkowania rynku gospodarczego.
Cechy otoczenia:
· Firma funkcjonuje na terenie kraju o ustroju demokratycznym.
· Firma w kwestii podatków rozlicza się z godnie z wymogami obecnego ustroju wobec osób prawnych.
· Firma odprowadza za pracowników składki do ZUS oraz wybranych przez nich funduszy trzeciego filaru. Oprócz tego sama firma obejmuje pracowników pełnym ubezpieczeniem NW oraz sam ma wykupioną polisę jako zabezpieczenie w razie hipotetycznej sytuacji bankructwa i niewypłacalności dla pracowników.
· Pracownicy otrzymują miesięczne wynagrodzenia zgodnie z warunkami w umowie o pracę. systemem 10-tego każdego miesiąca. Dodatkowe beneficja otrzymują pracownicy wedle opisu w podpunkcie „Płace firmy…” w Cechach organizacji.
· W firmie nie ma struktur o charakterze związków zawodowych.
· Sytuacja na rynku pracy- bezrobocie, oraz zastój gospodarczy w wyniku, którego wiele osób w większych korporacjach traci pracę.
· Poziom rozwoju gospodarczego-
· Stopień integracji z gospodarką światową- Dość duża integracja z gospodarką USA w sektorach: bankowym, uzbrojeniowym oraz częściowo informatycznym.
Konstrukcja systemu motywowania:
mimi_mimi66