Model motywacyjny by Libucha & Włodarczyk.doc

(48 KB) Pobierz

SYSTEM MOTYWOWANIA

 

 

Opis firmy:

·         Firma zajmująca się tworzeniem programów oraz oprogramowań dla innych firm. Produkty (księgowe; narzędzia finansowe; systemy analityczne; etc.) są tworzone jako oferty lub na zamówienie. Są to zarówno duże kody niezbędne do funkcjonowania firm jak i małe usprawniające ich działanie.

·         Firma została założona w 1999 roku w Poznaniu. Początkową koncepcją było przygotowanie poszczególnych przedsiębiorstw na uniknięcie komplikacji związanych ze zmianą licznika z 99 na 00. Po początkowych sukcesach i umocnieniu swojej pozycji firma ugruntowała swoje działanie na terenach województwa: Wielkopolskiego, Mazowieckiego, Kujawsko- Pomorskiego, Lubuskiego, Dolnośląskiego, Opolskiego, Łódzkiego oraz Małopolskiego.

·         Obecnie siedziba firmy znajduje się w Poznaniu.

·         W planach przedsiębiorstwa jest ekspansja na województwa wschodnie i północne kraju.

·         Struktura przedsiębiorstwa podzielona jest na:

-Dział informatyki kreatywnej (projekty w ramach ofert),

-Dział informatyki podstawowej (tworzenie produktów na zamówienie),

-Dział informatyki serwisowej,

-Dział hardware,

-Dział administracji,

-Dział marketingowy,

-Dział handlowy,

-Dział PR

-Dział HR

-Kierownictwo naczelne.

 

 

Warunki wstępne systemu motywacyjnego:

 

Cechy organizacji:

·         Średni dochód roczny firmy z ostatnich czterech lat wynosi: 27 640 000 zł. netto.

·         Szacowana wartość majątku firmy szacowana jest na 5 800 000 zł.

·         Na dzień dzisiejszy firma zatrudnia 83 osoby.

·         Zyskowność 2303 333 zł – płace. ???????????????????

·         Firma specjalizuje się w branży informatycznej.

·         Firma zdobyła pozycję lidera na terenie obsługiwanych województw.

·         Firma cechuje się szybkim rozwojem innowacji technologicznych w dziale informatycznym.

·         Kultura organizacji ????????????

·         Każdy z pracowników z działu informatyki kreatywnej, informatyki podstawowej, administracji, handlowego oraz marketingu wywiera wpływ na dalszy rozwój oraz decyzje poprzez składanie okresowych raportów do kierownictwa naczelnego.

·         Produkty firmy tworzone są w oparciu o zarówno standardowe języki programowania, jak i nowatorskie silniki pracowników firmy. Programy są tworzone jako samodzielne systemy dla zaprojektowanych maszyn lub przystosowane do funkcjonowania w systemach Win 98/Xp/Vista/Win7 oraz systemie Mac.

·         Firma ma obecnie charakter Spółki Handlowej.

·         Do zarządu firmy należą głowni założyciele firmy (4 osoby) posiadające większość udziałów spółki, oraz dwie z ilością udziałów wynoszącą odpowiednio 11% i 10%.

Firma oprócz Kierownictwa naczelnego, składa się z sześciu działów:

-Dział informatyki kreatywnej (projekty w ramach ofert), 10+1 osób

-Dział informatyki podstawowej (tworzenie produktów na zamówienie), 12+1 osób

-Dział informatyki serwisowej, 16+1 osób

-Dział hardware, 6+1 osób

-Dział administracji, 5+1

-Dział marketingowy, 7+1 osób

-Dział handlowy, 8+1 osób

-Dział PR, 2+1 osób

-Dział HR, 2+1 osób

Każdy z nich, składa się z pracowników liniowych oraz jednego menedżera

nadzorującego pracę i komunikującego swój dział z kierownictwem naczelnym oraz z

innymi działami.

·         Płace w firmie opierają się na zarobkach stałych, dotyczących wszystkich pracowników zależnie od ich funkcji. W przypadku działów obu informatyk, handlowego i marketingowego zarobki powiększane są o dodatkowe wyniki przekładające się na zysk firmy. Wynagrodzenie kierownictwa naczelnego powiększane jest o 5% miesięcznego zysku firmy.

·         Na rynku pracy firma stanowi miejsce dla aplikantów z wysokim wykształceniem, dokonaniami oraz udokumentowanymi osiągnięciami w przypadku obu działów informatyki oraz marketingu. Dział handlowy wymaga znajomości dwóch języków obcych oraz przejście miesięcznego okresu próbnego. Działy administracji i hardware wymagają biegłej obsługi systemów. Dodatkowo od pracowników działu administracji wymaga się znajomości dwóch języków obcych, natomiast od działu hardware znajomości struktury i budowy nowych podzespołów na których pracują pracownicy działów informatycznych oraz administracji.

·         Firma wychodzi ze strategią długofalową w celu zdobycia jak największej ilości rynku, oraz utrzymania stałych klientów. Tworzy projekty na zamówienie, później je administrując, oraz przedstawia się nowym firmom z potencjalnymi projektami tworzonymi na ich potrzeby.

 

Cechy pracownika (przedstawiciel handlowy):

·         Kobieta lub mężczyzna.

·         Wiek od 26 do 40 lat.

·         Osoby stanowiące głownie jednoosobowe gospodarstwo domowe, ale to nie reguła.

·         Osoby, których wiara, poglądy, ani rodzina nie przeszkadza w systematyce pracy owocującej beneficjami (dopuszczalny jest jeden miesiąc z rzędu bez zawiązania z klientem nowej umowy i tylko cztery razy do roku). Pracowite, zdolne do samo-motywacji, odporne na stres i umiejące efektywnie zarządzać własnym czasem. Skrupulatne, punktualne oraz rzetelne.

 

·         Potencjalny pracownik musi spełniać następujące wymogi:

-Nienaganny i klarowny język Polski

-Charyzmatyczna osobowość.

-Indywidualne umiejętności komunikacji z osobami różnych szczebli i branż.

-Szeroka wiedza na temat podmiotów gospodarczych wywodzących się z rynku

polskiego oraz zagranicznego.

-Znajomość języka niemieckiego oraz angielskiego, ma poziomie zaawansowanym.

-Prawo jazdy

-Umiejętność komunikacji wszelkiego rodzaju za pośrednictwem sieci.

-Podstawowa wiedza z informatyki oraz gotowość do zgłębiania wiedzy z tego

zakresu.

-Być gotowym na przejście miesięcznego okresu próbnego w którym musi wdrążyć

wiedzę i umiejętności niezbędną do sprawnego funkcjonowania w firmie. Nauka

opiera się na szkoleniach i próbnych kontraktach na terenie Poznania.

-Schludność.

 

·         Dodatkowo punktowane cechy:

-Wyższe wykształcenie. Szczególnie z ekonomi, marketingu, reklamy i mediacji.

-Znajomość języka rosyjskiego.

-Przynajmniej półroczne doświadczenie zawodowe w dziale handlowym w innej

firmie.

-Doświadczenie zawodowe z działu sprzedaży bezpośredniej gdzie wymagany jest

kontakt z klientem, potrzeba „wyjścia do ludzi” oraz kreatywny przekaz.

-Miła aparycja

-Bycie w trakcie dokształcania się oraz podnoszenia swoich kwalifikacji.

 

·         Zakres wiedzy i obowiązków:

-Pracownik posiada kwalifikacje niezbędne do podjęcia pracy.

-Znajomość produktów firmy.

-Wstępna znajomość funkcji danego produktu.

-Znajomość bazy danych klientów firmy.

-Codzienna aktualizacja wiedzy odnośnie nowo powstałych oraz rozwijających się

przedsiębiorstw w kraju.

-Pracownik wyszukuje nowych potencjalnych klientów  na rynku w celu:

przedstawienia umiejętności firmy oraz zapoznaniu z dotychczasowymi produktami;

zbierania zamówień na indywidualne produkty.

-Analizując bazę produktów oraz dotychczasowych klientów firmy proponuje kolejne

rozwiązania i usługi.

-Działa w terenie.

-Ma umówić przynajmniej dwa spotkania handlowe w ciągu tygodnia. O każdym

informuje menedżera działu handlowego.

-Odpowiada za przepływ informacji między kontrahentami a firmą w czasie

zawiązywania umowy.

-Ma zdać raport z każdego spotkania oraz wnioski, dlaczego spotkanie zakończyło się

pomyślnie lub niepomyślnie, do menedżera działu handlowego.

-Pod koniec miesiąca ma zdać raport wyników z tego okresu oraz notatkę własnych

obserwacji odnośnie zmian i ukierunkowania rynku gospodarczego.

 

Cechy otoczenia:

·         Firma funkcjonuje na terenie kraju o ustroju demokratycznym.

·         Firma w kwestii podatków rozlicza się z godnie z wymogami obecnego ustroju wobec osób prawnych.

·         Firma odprowadza za pracowników składki do ZUS oraz wybranych przez nich funduszy trzeciego filaru. Oprócz tego sama firma obejmuje pracowników pełnym ubezpieczeniem NW oraz sam ma wykupioną polisę jako zabezpieczenie w razie hipotetycznej sytuacji bankructwa i niewypłacalności dla pracowników.

·         Pracownicy otrzymują miesięczne wynagrodzenia zgodnie z warunkami w umowie o pracę. systemem 10-tego każdego miesiąca. Dodatkowe beneficja otrzymują pracownicy wedle opisu w podpunkcie „Płace firmy…” w Cechach organizacji.

·         W firmie nie ma struktur o charakterze związków zawodowych.

·         Sytuacja na rynku pracy- bezrobocie, oraz zastój gospodarczy w wyniku, którego wiele osób w większych korporacjach traci pracę.

·         Poziom rozwoju gospodarczego-

·         Stopień integracji z gospodarką światową- Dość duża integracja z gospodarką USA w sektorach: bankowym, uzbrojeniowym oraz częściowo informatycznym.

 

 

Konstrukcja systemu motywowania:

Zgłoś jeśli naruszono regulamin