Twórczość.docx

(23 KB) Pobierz
KONSPEKT SZKOLENIA Z TRENIGU TWÓRCZOŚCI

SWPS

KONSPEKT SZKOLENIA Z TRENIGU TWÓRCZOŚCI

Praca zaliczeniowa

 

 

 

Paulina Kacprzyńska; Dominika Libucha

2011-05-18

 


1.      Opis sytuacji wyjściowej (charakterystyka grupy, potrzeb rozwojowych).

Skupiając się na potrzebach rozwojowych firmy „SUPER GUZIK”, podstawowymi umiejętnościami, które trzeba udoskonalić ( w pierwszej kolejności) to budowanie zespołu oraz komunikacja. Szkolenie zaproponowane przez autorów pracy, jest skierowane do pracowników średniego szczebla firmy, od których zależy budowanie zespołów, w każdym dziale, jak również poprawny przepływ informacji pomiędzy pracownikami, działami oraz kadrą kierowniczą.

 

2.      Cele projektu szkoleniowego

CEL GŁÓWNY: Budowanie zespołu, poprawienie skuteczności komunikacyjnej.

CEL KOŃCOWY: Uczestnicy szkolenia, będą umieć skutecznie budować i zarządzać zespołem oraz poprawnie komunikować się z podwładnymi i współpracownikami w firmie.

CEL DOTYCZĄCY DZIAŁAŃ: Udział w ćwiczeniach, związanych z tematyką szkolenia. Mają one na celu, pokazanie mechanizmów tworzenia grup oraz jej zarządzaniem, jak i również  wypracowanie technik komunikacyjnych.

CEL DOTYCZĄCY TREŚCI: Zapoznanie uczestników. z merytorycznymi podstawami tematów, poruszanych na szkoleniu.

 

3.      Opis wybranych ćwiczeń

Ćwiczenie 1 ARCHELODZY

Streszczenie : Uczestnicy wcielają się w odkrywców, którzy próbują odgadnąć przeznaczenie różnych przedmiotów.

Cele: Ćwiczenie pobudzające. Rozwijanie kreatywności

Materiały: Kartki i długopisy. Dużo małych przedmiotów – np. owoce, pudełko za słodzikiem, foremka do lodu, torebka herbaty, ziarno kukurydzy, guzik, zakrętka od plastikowej butelki, płyta CD, kostka Rubika, termos, świeca, bezpiecznik, kuchenne przybory, itp.

Czas trwania: ok. 30 minut.

Procedura:

1.      Wyjaśnij, że archeolodzy znajdują czasem rzeczy, których funkcji i przeznaczenia nie znają. W takich sytuacjach muszą posłużyć się własną wyobraźnią. Uczestnicy powinni wcielić się w archeologów, którzy prowadząc wykopaliska za tysiąc lat – odkrywają nieznane sobie przedmioty. Zadanie polega na odgadnięciu jak największej liczby ich możliwych zastosowań.

2.      Podziel grupę na zespoły i rozdaj im zapakowane przedmioty. Zaproponuj, by każdy zespół w miarę możliwości udał się do odrębnego pomieszczenia.

3.      Poproś wszystkich o powrót na miejsca i przedstawienie swoich odkryć na „ sympozjum archeologów”. Uczestnicy mogą kwestionować propozycje innych zespołów.

 

         Ćwiczenie 2 NA JAKIM WÓZKU JEDZIEMY?

         Streszczenie: Uczestnicy przedstawiają w sposób metaforyczny własną firmę.

         Cele: Budowanie zespołu. Rozwijanie kreatywności.

         Materiały: Kartki i długopisy

         Czas trwania: ok. 25 minut

         Procedura:

1.      Poproś uczestników, by zamknęli oczy i zastanowili się z jakim pojazdem kojarzy im się firma, w której pracują. Każdy powinien napisać swoją propozycję na kartce.

2.      Zapytaj słuchaczy, ilu kierowców ma taki pojazd, jak szybko może się poruszać, czy nadaje się do jazdy w terenie, jakiego paliwa potrzebuje itd. Poproś, by zapisali odpowiedzi na kartce.

3.      Zaproponuj, by indywidualnie lub grupowo opisali pojazd, który symbolizowałby idealną firmę – taką, w jakiej chcieliby pracować.

 

UWAGI: Wybrane pozwolą  na, wyćwiczenie umiejętności budowania zespołów (mechanizmów twórzenia się grup), zarządzania nimi (np. pozwolą na wybieranie liderów, którzy posiadają autorytet rzeczywisty w grupie) oraz polepszą komunikację z podwładnymi oraz współpracownikami, co pozwoli na swobodny przepływ informacji oraz uniknięcie konfliktów związanych z przepływem informacji w firmie. A wszystko to w podejściu do problemu w sposób twórczy.

 

 

Biblografia:

1.      „Gry Szkoleniowe, Zestaw dla trenerów”; Oficyna ekonomiczna, Kraków 2006.

2.      „ Trening Twórczości”, GWP

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin