GRUPA A
Imię, nazwisko ... Nr indeksu
1. Który zestaw zawiera wymaganie klienta, któro nie pochodzi z zestawu ośmiu wymiarówJakości:
) zgodność ze specyfikacją, niezawodność
) estetyka, postrzeganie
r,) nitka cena, łatwość obsługi
dostępność w czasie, atrakcyjna wartość
2. Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe:
) Praca zespołowa zwiększa zaangażowanie pracowników
) Samokierujące się zespoły robocze powoływane są tylko na wydziałach produkcyjnych
) Członkowie samokierujących się zespołów roboczych są odpowiedzialni nie tylko za wykonanie pracy, ale za kierowanie samymi sobą
) Praca zespołowa jest jednym z ważnych elementów TQM
9. Które ze stwierdzeń jest nieprawdziwe
) efektem ciąg/ego doskonalenia są stopniowe ulepszenia z użyciem podręcznych środków
) zmiany dokonywane w ramach ciągłego doskonalenia nie potrzebują zwykle żadnych
i inwestycji
C)\ ciągłe doskonalenie jest akcja planowaną co jakiś czas, zwykle kilka razy do roku przez ścisłe
kierownictwo organizacji
D) ciągłe doskonalenie i pionierstwo paradygmatu pozwalają wyprzedzać konkurencję
10. Pionier paradygmatu to:
,a) ktoś kto odkrywa nowe reguły I czasem je patentuje
;B) ) ktoś kto stosuje w praktyce nowy paradygmat, który jest jeszcze powierzchowną
niesprawdzona ideą
C) szef służb kontrolujących jakość, który posługuje się opracowaną w Japonii metodą
paradygmatu
D) lider zespołu utworzonego dla zastosowania Poka-Yoke
3. TQM to:
) sposób zarządzania organizacją
) filozofia zorientowania na jakości wyznawana przez przedsiębiorstwo
C) kultura wewnątrz-zakładowa* D) każde z powyższych A, B i C
11. Wg TQM jakość to: Stopień doskonałości
Spełnienie uzgodnionych wymagań klienta C) Spełnienie uzgodnionych wymagań dostawcy 0) Spełnienie warunków sprecyzowanych w Ustawie o Jakości
4. Model Kano jakości wyrobu dzieli jakość na następujące grupy: A) Jakość wymagań podstawowych i Jakość powodującą entuzjazm Jakość estetyki. Jakość funkcjonalności i Jakość niezawodności
Jakość wymagari podstawowych. Jakość oczekiwana jako spełnienie wymagań wyartykułowanych przez klienta i Jakość powodującą entuzjazm D) Jakość mierzalną finansowo i Jakość mierzalną poza finansowo
12. Które z poniż...
rollo13