MATURA_PODSTAWOWA_uklad_gramatyczny_OK.doc

(358 KB) Pobierz
ROZKŁAD MATERIAŁU w układzie gramatycznym/ PLAN WYNIKOWY dla poziomu podstawowego

ROZKŁAD MATERIAŁU W UKŁADZIE GRAMATYCZNYM

PLAN WYNIKOWY DLA POZIOMU PODSTAWOWEGO

 



             

PODRĘCZNIK I REPETYTORIUM Z TESTAMI

 

 

MATERIAŁ GRAMATYCZNY

 

 

FUNKCJE JĘZYKOWE / ZADANIE MATURALNE

 

CELE OSIĄGANE PRZEZ UCZNIA

 

 

CZASY TERAŹNIEJSZE

s. 176-177

 

 

Present Simple

 

Present Continuous

 

Czasownik Have

 

 

 

 

Ø          Rozmowa na podstawie ilustracji

         (s. 49, 60, 73)

 

OPIS ILUSTRACJI

Uczeń uzupełnia opis ilustracji do zadania z ustnego egzaminu maturalnego, wstawiając – w nawiasach – czasowniki w odpowiednim czasie.

 

 

Ø          Wybiera odpowiednią formę czasownika w zdaniach.

Ø          Tłumaczy podane fragmenty zdań na język angielski.

Ø          Znajduje i poprawia błędy w zdaniach.

Ø          Czasowniki podane w nawiasach wstawia w tekście w odpowiedniej formie czasu Present Simple

         lub Present Continuous.

Ø          Uzupełnia dialog podanymi czasownikami.

 

 

 

 

MATERIAŁ GRAMATYCZNY

 

 

FUNKCJE JĘZYKOWE / ZADANIE MATURALNE

 

CELE OSIĄGANE PRZEZ UCZNIA

 

CZASY PRZESZŁE

s. 178-180

 

 

Past Simple

 

Past Continuous

 

Past Perfect

 

Konstrukcja used to

 

Ø          Relacjonowanie wydarzeń

         (s. 43, 57, 169)

 

 

RELACJONOWANIE WYDARZEŃ

Uczeń wstawia – w nawiasach – czasowniki w czasach: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect lub stosując konstrukcję used to. Następnie dopasowuje uzupełnione akapity do poleceń w zadaniu maturalnym.

 

 

Ø          Zakreśla zdanie, które oddaje znaczenie zdania wyjściowego. Wyjaśnia wybór.

Ø          Wybiera odpowiednie formy czasowników, które prawidłowo uzupełniają tekst.

Ø          Wstawia czasowniki podane w nawiasach

w odpowiedniej formie czasu: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect oraz konstrukcji used to.

Ø          Przekształca zdania, używając podanego wyrazu, zachowując znaczenie zdania wyjściowego.

 

 

 

 

MATERIAŁ GRAMATYCZNY

 

 

FUNKCJE JĘZYKOWE / ZADANIE MATURALNE

 

CELE OSIĄGANE PRZEZ UCZNIA

 

CZASY PERFECT (porównanie

z innymi czasami)

s. 181-183

 

 

Present Perfect Simple

 

Present Perfect Continuous

 

 

 

NEGOCJOWANIE

Uczeń tłumaczy fragmenty zdań, używając czasowników w odpowiednich czasach: Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous. Następnie dopasowuje uzupełnione akapity do poleceń w zadaniu maturalnym.

 

 

Ø          Łączy początkowe części zdań z odpowiednimi zakończeniami.

Ø          Zakreśla formę czasu Present Perfect, której użyłby w określonej sytuacji.

Ø          Wstawia czasowniki w nawiasach w odpowiedniej formie czasu Present Perfect Simple lub Present Perfect Continuous.

Ø          Zakreśla odpowiednie formy czasowników

w wiadomościach z forum internetowego.

Ø          Poprawia błędy gramatyczne w podanych zdaniach.

Ø          Uzupełnia dialog czasownikami w nawiasach

w odpowiedniej formie czasu: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous.

 

 

 

MATERIAŁ GRAMATYCZNY

 

 

FUNKCJE JĘZYKOWE / ZADANIE MATURALNE

 

CELE OSIĄGANE PRZEZ UCZNIA

 

CZASY PRZYSZŁE

s. 184-185

 

 

Future Simple

 

Future Continuous

 

Konstrukcja be going to

 

Present Continuous

i Present Simple

 

UZYSKIWANIE INFORMACJI

Uczeń wybiera zdania, których użyłby, wypełniając polecenie podanego zadania maturalnego.

 

 

 

 

Ø          Określa, którą z podanych form czasu przyszłego użyje każda z wymienionych osób.

Ø          Wstawia czasowniki w nawiasach w odpowiedniej formie, wyrażając przyszłość.

Ø          Poprawia błędnie użyte w różnych sytuacjach formy czasu przyszłego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATERIAŁ GRAMATYCZNY

 

 

FUNKCJE JĘZYKOWE / ZADANIE MATURALNE

 

CELE OSIĄGANE PRZEZ UCZNIA

 

ZDANIA WARUNKOWE

s. 186-188

 

 

Zdania warunkowe

0, 1 i 2 stopnia

 

Ø          Negocjowanie

         s. 46, 169

 

 

NEGOCJOWANIE

Uczeń tłumaczy podane fragmenty zdań na język angielski, używając czasowników w odpowiedniej formie. Następnie dopasowuje uzupełnione akapity

do poleceń w zadaniu maturalnym.

 

Ø          Zakreśla zdanie, które oddaje znaczenie zdania warunkowego.

Ø          Układa rozsypane wyrazy w prawidłowej kolejności tak, aby utworzyć zdania warunkowe.

Ø          Zakreśla odpowiednie formy czasownika

w zdaniach warunkowych.

Ø          Wybiera zdanie warunkowe, którego użyłaby każda z wymienionych osób.

Ø          Tworzy zdania warunkowe 0, 1 i 2 stopnia, wstawiając czasowniki w nawiasach

w odpowiedniej formie.

Ø          Na podstawie podanych sytuacji układa zdania warunkowe 1 i 2 stopnia.

Ø          Uzupełnia pytania czasownikami w odpowiedniej formie, a następnie odpowiada na nie, używając zdań warunkowych 0, 1 i 2 stopnia.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin