Sprawdzian_2_kl-2_matematyka_zadania.pdf

(1674 KB) Pobierz
Sprawdzian_2_kl-2_matematyka_zadania_Layout 2
2
SPRAWDZIAN DLA UCZNIÓW KLASY II
Umiejętności i wiadomości matematyczne
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
1.
Dopisz pod osią liczbową brakujące liczby.
10
11
12
14 15 16
18
20
2.
Dokończ zdania według wzoru.
Wzór:
Liczba
12
to jedna dziesiątka i dwie jedności.
a) Liczba 14 to
.
b) Liczba 20 to
.
3.
Oblicz.
3 +7 +5 =
6 +4 +5 =
0 +10 +6 =
4.
Dokończ zdania według wzoru.
Wzór:
Jedna dziesiątka i pięć jedności to liczba 15.
a) Jedna dziesiątka i osiem jedności to liczba .
b) Jedna dziesiątka i trzy jedności to liczba .
2
Sprawdzian dla uczniów klasy II. Umiejętności i wiadomości matematyczne
626104729.050.png 626104729.061.png 626104729.063.png 626104729.064.png 626104729.001.png 626104729.002.png 626104729.003.png 626104729.004.png 626104729.005.png 626104729.006.png 626104729.007.png 626104729.008.png
 
5.
Połącz liczby zapisane słowami z odpowiednimi liczbami zapisanymi za pomocą cyfr.
12
14
16
szesnaście
dwadzieścia
dwanaście
trzynaście
czterdzieści
czternaście
6.
Oceń, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe. Obok każdego z nich zaznacz
TAK lub NIE.
a) Suma to wynik odejmowania.
TAK
NIE
b) Różnica to wynik odejmowania.
TAK
NIE
c) Wynik dodawania to suma.
TAK
NIE
7.
Zapisz podane liczby jako sumę trzech liczb.
13 =
15 =
17 =
8.
Podczas wycieczki Pan Wojtek fotografował gdańskie kamienice. W poniedziałek
sfotografował 6 kamienic, we wtorek 5, a w środę 4. Ile kamienic sfotografował?
Obliczenie:
Odp.:
2
Sprawdzian dla uczniów klasy II. Umiejętności i wiadomości matematyczne
626104729.009.png 626104729.010.png 626104729.011.png 626104729.012.png 626104729.013.png 626104729.014.png 626104729.015.png 626104729.016.png 626104729.017.png 626104729.018.png
9.
Oblicz dowolnym sposobem różnice.
19 – 6 – 3 =
18 – 6 – 1 =
17 – 4 – 2 =
20 – 5 – 5 =
10.
Poniżej widzisz uczniów klasy IIb. Policz dziewczynki, chłopców oraz wszystkich
uczniów razem, a następnie odpowiedz na pytania.
a) Czy w klasie IIb jest parzysta liczba dziewczynek?
b) Czy w klasie IIb jest parzysta liczba chłopców?
c) Czy w klasie IIb jest parzysta liczba uczniów?
2
Sprawdzian dla uczniów klasy II. Umiejętności i wiadomości matematyczne
626104729.019.png 626104729.020.png 626104729.021.png 626104729.022.png 626104729.023.png 626104729.024.png 626104729.025.png 626104729.026.png 626104729.027.png 626104729.028.png 626104729.029.png 626104729.030.png 626104729.031.png 626104729.032.png 626104729.033.png 626104729.034.png 626104729.035.png 626104729.036.png 626104729.037.png 626104729.038.png
11.
Oblicz dowolnym sposobem sumy i różnice.
9 + 7 =
13 – 6 =
6 + 5 =
12 – 3 =
8 + 6 =
11 – 6 =
12.
Zuzia, Jacek i Olek mają w skarbonkach po 16 zł. Napisz na monetach ich wartości.
Wzór:
Pieniądze Zuzi:
Pieniądze Jacka:
Pieniądze Olka:
2
Sprawdzian dla uczniów klasy II. Umiejętności i wiadomości matematyczne
626104729.039.png 626104729.040.png 626104729.041.png 626104729.042.png 626104729.043.png 626104729.044.png 626104729.045.png 626104729.046.png 626104729.047.png 626104729.048.png 626104729.049.png 626104729.051.png 626104729.052.png 626104729.053.png 626104729.054.png 626104729.055.png 626104729.056.png 626104729.057.png 626104729.058.png 626104729.059.png 626104729.060.png 626104729.062.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin