PROGRAM WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA NAUCZYCIELI PUBLICZNEGO GIMNAZJUM.doc

(1017 KB) Pobierz
PROGRAM WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA NAUCZYCIELI PUBLICZNEGO GIMNAZJUM

PROGRAM WEWNĄTRZSZKOLNEGO  DOSKONALENIA   NAUCZYCIELI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W CZERNIEJOWIE

(Opracowany na lata 2006 – 2010)


Cele Wewnątrzszkolnego Doskonalenia  Nauczycieli

1. Wzrost efektywności pracy szkoły
2. Doskonalenie umiejętności i metod pracy z uczniami
3. Doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole
4. Doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów szkolnych i wychowawczych

 Formy  

·       warsztaty,

·       kursy  udoskonalające,

·       konferencje,

·       studia,

·       konsultacje  w  zespołach  przedmiotowych,

·       ewaluacje

L.p.

Przedsięwzięcia  szkoleniowe

Termin realizacji

Zadania

Odpowiedzialni

1.

Rozpoznanie potrzeb szkoły w zakresie doskonalenia nauczycieli oraz indywidualnych potrzeb pracowników

Wrzesień każdego roku

- rozmowy,

- ankiety,

- opracowanie,

  wyników ankiet.

Lider  WDN

Dyrektor

2.

Przedstawienie nauczycielom ofert szkoleniowych, nadesłanych przez Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli

Każdego roku

- nawiązanie

  współpracy

z ośrodkami  szkoleniowymi,

- prezentacja ofert.

Lider  WDN

Dyrektor

3.

Ustalenie tematyki szkoleń grona pedagogicznego.

Zorganizowanie posiedzeń samokształceniowych na tematy wynikające z potrzeb i planów pracy zespołów.

Wrzesień/ październik

Każdego roku

- określenie tematów szkoleń,

- nawiązanie współpracy z edukatorami,

- organizacja szkoleń na terenie placówki,

- przygotowanie

  referatów

Lider WDN,

Grono pedagogiczne,

Przewodniczący zespołów

4.

Współpraca z liderami poszczególnych zespołów

Każdego roku

- wymiana doświadczeń

Lider WDN

5.

Obserwacje zajęć-lekcje koleżeńskie

Każdego roku

- określenie

  przedmiotów

  obserwacji i jej procedury,

- ocena lekcji,

- podsumowanie

  i  wnioski

Lider WDN,

Dyrektor szkoły,

Grono pedagogiczne

6

Udzielenie pomocy osobom rozpoczynającym pracę w zawodzie przez doświadczonych pedagogów.

Każdego roku

- pełnienie funkcji

  opiekuna stażu

  przez niektórych 

  nauczycieli,

- ustalenie zasad

  współpracy

  z podopiecznymi,

- udzielenie pomocy nauczycielom,

- przekazywanie

  informacji zwrotnych na temat

  wykonywania zadań,

- wskazywanie

  źródeł informacji

  na tematy zawodowe,

- doskonalenie

  własnego warsztatu pracy.

Opiekunowie stażu,

Grono pedagogiczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Indywidualne uczestnictwo nauczycieli w kursach

i konferencjach

Każdego roku

- ustalenie potrzeb

  szkoły i przedstawienie ich nauczycielom,

- uczestnictwo w

  kursach, warsztatach, konferencjach,

- dzielenie się zdobytą wiedzą,

- wspólne tworze-

  nie nowych rozwiązań, koncepcji.

Dyrektor,

Lider WDN

8.

Poznawanie literatury metodycznej

Każdego roku

- gromadzenie

  literatury fachowej

Dyrektor,

Grono pedagogiczne,

Nauczyciel-bibliotekarz

9.

Edukacja multimedialna

Każdego roku

- udostępnienie

  nauczycielom

  Internetu w szkole,

- korzystanie z zasobów Internetu przez nauczycieli (ściąganie potrzebnych informacji, publikacje na stronach WWW, poszerzanie własnego warsztatu pracy), uaktualnianie strony internetowej szkoły.

Dyrektor,

Nauczyciel informatyki

10.

Analiza zdarzeń krytycznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych ).

Współpraca z zespołem wychowawczych.

Każdego roku

- analiza zdarzeń,

- wspólne ustalenie

  technik ich rozwiązywania,

- przekazywanie

  sobie informacji

  na temat niepokojących zjawisk.

Grono pedagogiczne,

Psycholog szkolny

11.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin