ProgramSztuka Rozak IV-VI.pdf

(441 KB) Pobierz
349015502 UNPDF
Maria Tomaszewska
Katarzyna Turowska-Zakrzewicz
S Z T U KA
( M UZ Y KA I P L A S T Y KA )
Program nauczania przedmiotu blokowego
w klasach IV–VI szko∏y podstawowej
(II etap edukacyjny)
349015502.002.png
© Copyright by Wydawnictwo Marek Ro ˝ ak Sp. z o.o.
Recenzenci:
dr hab. Tomasz Szkudlarek
mgr Witold Rzedzicki
mgr Alicja Chachulska
Wydanie I
ISBN 83–86608–92–7
349015502.003.png
SPIS TREåCI
Wyjtki z rozporzdzeÄ MEN w sprawie programw nauczania . . . . . . . . . . . . . IÐIV
Wst«p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Cele kszta¸cenia i wychowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Materia¸ nauczania zwizany z celami edukacyjnymi muzyki i plastyki:
Klasa IV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Klasa V . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Klasa VI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Opis procedury osigania celw:
Klasa IV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Klasa V . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Klasa VI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Za¸oýone osigni«cia uczniw:
Klasa IV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Klasa V . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Klasa VI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Propozycje metod oceny osigni« uczniw:
Klasa IV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Klasa V . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Klasa VI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
3
349015502.004.png
AUTORKI PROGRAMU
Mgr Maria Tomaszewska – nauczycielka muzyki, kompozytorka i autorka s∏ów
do 150 piosenek dzieci´cych, autorka wydanych przez Wydawnictwo M. Ro˝ak
i zatwierdzonych przez MEN podr´czników do muzyki dla klas I–III
uzupe∏nionych kasetami magnetofonowymi oraz podr´czników do klasy IV i V.
Od 10 lat prowadzi zaj´cia muzyczne wed∏ug swojego programu z dzieçmi
w ró˝nych przedzia∏ach wiekowych.
Mgr Katarzyna Turowska-Zakrzewicz – nauczycielka z oÊmioletnim
doÊwiadczeniem w nauczaniu plastyki. W pracy realizuje swoje zainteresowanie
zagadnieniami wspólnymi dla plastyki i literatury. Jest autorkà trzech
podr´czników do plastyki dla klas IV–VI przygotowywanych przez
Wydawnictwo M. Ro˝ak.
 
WYJÑTKI Z ROZPORZÑDZE¡ MEN
W SPRAWIE PROGRAMÓW NAUCZANIA
Rozporzàdzenie MEN z dnia 15 lutego 1999 r.
w sprawie warunków i trybu dopuszczania do u˝ytku szkolnego
programów nauczania z zakresu kszta∏cenia ogólnego oraz warunków
i trybu dopuszczania do u˝ytku szkolnego podr´czników
i zalecania Êrodków dydaktycznych
(wyjàtki)
§ 2
1. Przez program nauczania z zakresu kszta∏cenia ogólnego, zwany dalej „pro-
gramem nauczania”, dla szeÊcioletniej szko∏y podstawowej, gimnazjum i szkó∏ po-
nadpodstawowych nale˝y rozumieç opis sposobu realizacji celów i zadaƒ, ustalo-
nych w podstawie programowej kszta∏cenia ogólnego, okreÊlonej odr´bnymi prze-
pisami, zwanej dalej „podstawà programowà”, lub innych zadaƒ wspomagajàcych
realizacj´ tych celów. Program nauczania powinien obejmowaç co najmniej jeden
etap edukacyjny.
2. Program nauczania dopuszczony do u˝ytku szkolnego przez ministra w∏aÊci-
wego do spraw oÊwiaty i wychowania powinien zawieraç:
1) dla szeÊcioletniej szko∏y podstawowej i gimnazjum:
a) szczegó∏owe cele edukacyjne – kszta∏cenia i wychowania,
b) materia∏ nauczania zwiàzany z celami edukacyjnymi,
c) procedury osiàgania celów,
d) opis za∏o˝onych osiàgni´ç ucznia i propozycje metod ich oceny,
2) dla szko∏y ponadpodstawowej:
a) szczegó∏owe cele edukacyjne – kszta∏cenia i wychowania,
b) materia∏ nauczania zwiàzany z celami edukacyjnymi,
c) procedury osiàgania celów.
§ 6
1. Dopuszczone do u˝ytku szkolnego programy nauczania wpisywane sà do wy-
kazu programów nauczania z zakresu kszta∏cenia ogólnego dopuszczonych do u˝yt-
ku szkolnego, ze wskazaniem:
1) typu szko∏y, przedmiotu, bloku przedmiotowego lub innego rodzaju zaj´ç edu-
kacyjnych, dla których program jest przeznaczony,
2) autora (wspó∏autorów), tytu∏u programu, a w przypadku programu przezna-
czonego do publikacji – tak˝e wydawc´,
3) numeru dopuszczenia.
I
349015502.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin