SDJ.162.2008.06.pdf

(11456 KB) Pobierz
11500677 UNPDF
11500677.009.png
11500677.010.png
11500677.011.png
Spis treści
6/2008 (162)
Aktualności
6
Tam byliśmy...
12
Opis CD
14
Felieton
78
Prenumerata PRO
79
Prenumerata
80
Zapowiedzi
82
Miesięcznik Software Developer’s Journal (12 numerów w roku)
jest wydawany przez Software-Wydawnictwo Sp. z o. o., ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa
Dyrektor Wydawniczy: Sylwia Pogroszewska
Redaktor Naczelny: Iwona Chwedoruk, iwona.chwedoruk@software.com.pl
Kierownik produkcji: Marta Kurpiewska, marta.kurpiewska@software.com.pl
Adres korespondencyjny:
Software-Wydawnictwo Sp. z o. o., ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa
www.sdjournal.org redakcja@software.com.pl
Opracowanie graficzne: Robert Zadrożny
DTP Manager: Robert Zadrożny
Projekt okładki: Agnieszka Marchocka
Redakcja dokłada wszelkich starań, by publikowane w piśmie i na towarzyszących mu nośnikach informacje
i programy były poprawne, jednakże nie bierze odpowiedzialności za efekty wykorzystania ich; nie gwarantuje
także poprawnego działania programów shareware, freeware i public domain. Uszkodzone podczas wysyłki
płyty wymienia redakcja.
Opracowanie CD: Tomasz Kostro
Opracowanie aktualności: Rafał Kocisz
Korekta: Piotr Ozaist
Stali współpracownicy: Stefan Turalski, Rafał Kocisz
Betatesterzy: R. Zacharczyk, G. Kwiatkowski, S. Nieszwiec
Dział reklamy: reklama@software.com.pl
Prenumerata: Marzena Dmowska pren@software.com.pl tel.: (22) 427 36 79; (22) 427 36 53
Wszelkie znaki irmowe zawarte w piśmie są własnością odpowiednich irm i zostały użyte wyłącznie
w celach informacyjnych.
Płyta CD dołączona do magazynu przetestowano programem AntiVirenKit irmy G DATA Software Sp. z o.o.
Redakcja używa systemu automatycznego składu
Sprzedaż aktualnych lub archiwalnych numerów pisma po innej cenie niż wydrukowana na okładce
– bez zgody wydawcy – jest działaniem na jego szkodę i skutkuje odpowiedzialnością sądową.
Pismo ukazuje się w następujących wersjach językowych: polskiej , angielskiej .
Drukarnia: Plus Media
Nakład: 6 000 egz.
4
www.sdjournal.org Software Developer’s Journal 6/2008
11500677.012.png 11500677.001.png 11500677.002.png 11500677.003.png 11500677.004.png 11500677.005.png
 
Programowanie Java
Hibernate
54
Mariusz Róg
Mariusz przedstawia niezbędne informacje o specyficznej funkcjonalności ser-
wera Jboss w wersji 4.0, związanej z bazami danych i środowiskiem „Hibernate”.
Jest to prosty przewodnik, w jaki sposób implementować taką funkcjonalność.
Skierowany jest nie tylko do początkujących, ale również doświadczonych pro-
gramistów Java EE, pragnących ułatwić sobie prace korzystając z mechanizmów
automatycznego tworzenia i zarządzania fabryką sesji oraz hermetyzować war-
stwę bazy danych w kodzie i w wynikowej aplikacji jednocześnie zapewniając
łatwy dostęp do obsługi bazy.
Biblioteka miesiąca
Inżynieria
oprogramowania
ActiveRecords – nie tylko Rails 16
Marcin K. Paciulan
Marcin przedstawia ActiveRecords jako ciekawą, prostą i posiadającą wiele moż-
liwości bibliotekę. Dzięki zastosowaniu DRY i Convention over configuration imple-
mentacja wybranych rozwiązań jest szybka i przyjemna a co za tym idzie daje
wiele satysfakcji. Jest to na tyle interesujące rozwiązanie że zasługuje na uwagę
nawet jeżeli nie planujemy jego szerszego wykorzystania.
– metody integracji aplikacji
Albert Wachowicz
Albert w artykule skupił się na sposobach integracji aplikacji klienta JME z apli-
kacją serwera. Zaprezentował krótki przegląd metod za pomocą których można
skomunikować klienta z serwerem. Gruntownie zostaną opisane wybrane mecha-
nizmy integracji, które obecnie są najczęściej stosowane. Na koniec zostanie
przedstawiona ocena wybranych metod w odniesieniu do wszechstronnego
zastosowania.
58
SQAM/SQL
Linq to SQL
24
Warsztat Unix
Jacek Matulewski
Jacek poruszając temat technologii LINQ pisze że zazwyczaj mówi się o osa-
dzeniu języka SQL w języku C#. W przypadku LINQ to SQL zanurzenie to można
rozumieć niemal dosłownie – zapytanie LINQ jest w tym przypadku tłumaczone
bezpośrednio na zapytanie SQL wysyłane do bazy danych SQL Server 2005.
Unix – piszemy program na komórkę 68
Bartosz Taudul
Bartosz napisał że w chwili obecnej system operacyjny Symbian ma największy
udział w rynku smartfonów, jest więc interesującą platformą dla programistów.
Wymagane narzędzia są dostępne jednak tylko dla użytkowników Windowsów,
a samo programowanie przypomina wbijanie gwoździ bananem. Bartek przed-
stawia alternatywne podejście do tematu, które kładzie nacisk na wykorzysta-
nie uniksowego doświadczenia czytelników, nie boi się przy tym krzyknąć, że
król jest nagi.
Programowania XML
XML w większej Scali
34
Piotr Kochański
Piotr opisuje jak przetwarzanie dokumentów XML-owych stało się codzienno-
ścią w niezliczonej liczbie różnego rodzaju aplikacji. XML jest używany najczę-
ściej do przechowywania i udostępniania danych oraz do komunikacji między
aplikacjami (usługi sieciowe SOAP). W artykule autor zajął się problemem prze-
twarzania dokumentów XML-owych, omówił również dlaczego bardzo często jest
to niewdzięczne zadanie. Następnie przyjrzał się bliżej językowi programowa-
nia Scala.
Programowanie
gier i graiki
– piszemy grę na komórkę
Mirosław Skiba
Mirosław kieruje artykuł do osób, które miały wcześniej styczność z programo-
waniem w języku Java oraz z technologią J2ME i pisaniem Midletów, czyli apli-
kacji działających na telefonach komórkowych. Tworzenie aplikacji oraz gier 2D
było przedstawiane wielokrotnie w różnych publikacjach, również w Internecie
można znaleźć wiele przykładów i stron poruszających tą tematykę. Dlatego też
w niniejszym artykule skupimy się głównie na technologii tworzenia scen trójwy-
miarowych przy użyciu pakietu Mobile 3D Graphics.
44
Software Developer’s Journal 6/2008
www.sdjournal.org
5
Java Microedition
Mogile 3D Graphics
11500677.006.png 11500677.007.png 11500677.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin