Pająk Jan - ZUM 03 - Teoria Magnokraftu - Magnokraft.pdf

(5158 KB) Pobierz
Microsoft Word - 14p_03.doc
Prof. dr inż. Jan Pająk
ZAAWANSOWANE URZĄDZENIA MAGNETYCZNE - tom 3
Teoria Magnokraftu - część 2:
Magnokraft
Monografia naukowa, 4-te wydanie, Nowa Zelandia, 2008 rok,
ISBN 978-1-877458-19-4.
Copyright © 1998 by Prof. dr inż. Jan Pająk.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii nie może zostać
skopiowana, zreprodukowana, przesłana, lub upowszechniona w jakikolwiek sposób (np. komputerowy,
elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania telewizyjnego, itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej
na piśmie zgody autora lub zgody osoby legalnie upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania
takiej pisemnej zgody na kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci którzy zechcą wykonać jedną jej kopię
wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i dotrzymają warunków że wykonanej
kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności zawodowej czy przynoszącej dochód, a także że skopiowaniu
poddadzą cały wybrany tom lub całą monografię - włącznie ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i
rysunków, wszystkimi rozdziałami, tablicami, rysunkami i załącznikami.
Opublikowano w Nowej Zelandii prywatnym nakładem autora, w dwóch językach: polskim i angielskim
Niniejsza monografia [1/4] stanowi raport naukowy z przebiegu badań autora. Stąd prezentacja wszelkich
zawartych w niej materiałów posiadających wartość dowodową lub dokumentacyjną dokonana została według
standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna uwaga autora skupiona była na
wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego udokumentowania źródeł, tj. aby każdy naukowiec czy
hobbysta pragnący zweryfikować lub pogłębić badania autora był w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie noszą
one poufnego charakteru), powtórzyć ich przebieg, oraz dojść do tych samych lub podobnych wyników.
Monografia [1/4] jest już czwartym wydaniem (poszerzonym, przeredagowanym i przeformatowanym)
najważniejszej [1] publikacji naukowej autora. Kompletowanie tej monografii zostało rozpoczęte w 1997 roku.
Pierwsze jej opublikowanie miało miejsce w 1998 roku (początkowo tylko w języku polskim). Aż do 2001 roku
[1/4] była upowszechniana w papierowej formie. Internetowe upowszechnianie jej czwartego wydania, już w
dwóch językach (polskim i angielskim) było rozpoczęte w 2001 roku. Od 2001 aż do 2008 roku tekst i ilustracje
[1/4] były oferowane oddzielnie w internecie w 3 formatach źródłowych (WP6, DOC, PDF). Począwszy od 2007
roku zmieniona i filozoficznie inna wersja tej monografii [1/4] zaczęła być upowszechniana w internecie jako
piąte wydanie [1/5]. W 2008 roku niniejsza [1/4] została przeformatowana tak że wszystkie ilustracje były już
powłączane do tekstu, zaś kompletna monografia [1/4] zaczęła być upowszechniana w poręcznym formacie PDF.
W czasach pisania niniejszej monografii [1/4], aż do października 1998 roku, adres autora był jak następuje:
Assoc. Prof. Jan Pająk,
Faculty of Engineering, Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)
94300 Kota Samarahan, Sarawak (Borneo), MALAYSIA
Od lutego 2001 roku, autor używa następującego adresu:
Dr inż. Jan Pająk
P.O. Box 33250
NEW ZEALAND
Tel. domowy (w 2008 r.): +64 (4) 56-94-820; E-maile: jpajak@poczta.wp.pl lub janpajak@gmail.com
Petone 5046
2
STRESZCZENIE tomu 3 monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne",
ISBN 978-1-877458-19-4
Czym będzie dyskoidalny magnokraft pierwszej generacji? Wyobraźmy sobie statek kosmiczny
napędzany pulsującym polem magnetycznym. Jego kształt będzie przypominał odwrócony do góry dnem talerz.
Wykonany będzie z przeźroczystego materiału o regulowanym stopniu odbicia i przepuszczania światła. Stąd w
obecności silnego światła słonecznego odbijał będzie promienie słoneczne jak lustro błyszczące się
metalicznym, srebrzystym kolorem cyny. Natomiast podczas lotów nocami będzie całkowicie przeźroczysty.
Potrafił on będzie mknąć bezgłośnie w przestworzach z ogromnymi szybkościami, a także w razie potrzeby
zawisnąć nieruchomo w jednym punkcie jak dzisiejszy balon. Będzie zdolny do latania w próżni kosmicznej,
powietrzu, wodzie, rozpalonych gazach i magmie, a nawet w materii stałej takiej jak skały czy budynki w
których drążył będzie szkliste tunele. Wyniesie on ludzi do gwiazd. Awansuje także naszą cywilizację do statusu
międzygwiezdnego, kiedy to nasza planeta przestanie być dla nas nie tylko żywicielką ale także i więzieniem.
Magnokraft budowany będzie w kilku odmianach technicznych. Najbardziej jego podstawowa odmiana
przyjmie właśnie kształt opisanego powyżej srebrzystego dysku. Niezależnie od niego, statek ten budowany też
będzie w tzw. wersji czteropędnikowej, przyjmującej kształt kwadratowej lub prostokątnej chatki z
piramidkowym dachem i czterema beczkowatymi pędnikami umieszczonymi w jej narożnikach. Ponadto
budowana będzie jego wersja osobista przyjmująca formę odpowiedniego kombinezonu składającego się m.in. z
pasa i butów zawierających w sobie pędniki magnetyczne. Osoby wyposażone w taki napęd osobisty zdolne
będą do latania w powietrzu, chodzenia po wodzie i wskakiwania na najwyższe budynki, bez zauważalnego dla
postronnego obserwatora specjalnego ekwipunku czy wehikułu.
Dyskoidalne (a także i czteropędnikowe) magnokrafty budowane będą w ośmiu typach wzajemnie
różniących się wielkością. Każdy ich następny typ będzie dwa razy większy od typu poprzedniego. Rozpoznanie
z którym typem mamy w danym momencie do czynienia dokonywać będzie można na kilka różnych sposobów -
najłatwiej poprzez pomiar stosunku wymiarów gabarytowych danego statku (w przypadku magnokraftów
dyskoidalnych - stosunku ich D/H=K).
Sercem magnokraftu będzie urządzenie napędowe zwane "komora oscylacyjna" opisane w tomie 2.
Urządzenie to będzie wypełniało w nim podobne funkcje jak pędnik odrzutowy wypełnia we współczesnych
samolotach.
Niezależnie od magnokraftów pierwszej generacji w przyszłości budowane też będą magnokrafty
drugiej i trzeciej generacji. Ich opisowi poświęcone jednak zostaną dalsze tomy tej monografii (patrz tomy 10 i
14).
Niniejsze opracowanie jest trzecim tomem najważniejszej mojej monografii, zestawiającym wyniki
wszystkich dotychczasowych badań jakie poświęciłem magnetycznym urządzeniom napędowym,
energetycznym i łącznościowym, które - jak to jednoznacznie wynika z przytoczonych w niej Tablic
Cykliczności - już wkrótce zapanować powinny na naszej planecie. Monografia ta prezentuje cały szereg takich
urządzeń, niemal wszystkie z których wynalezione zostały i rozpracowane przez mnie samego, na podstawie
przesłanek, wskazówek i symetryczności wynikających z moich Tablic Cykliczności. Jej treść rozbita została na
sześć oddzielnych tomów tekstowych, każdy poświęcony odrębnemu tematowi, plus dodatkowy tom siódmy
przygotowany dla wygodniejszego analizowania omawianych tutaj teorii a zestawiający powtórzenie wszystkich
tablic i rysunków. Niniejsze opracowanie jest jedynie jej pierwszym tomem. Opisuje ona podstawowe rodzaje
omawianych urządzeń, ich najistotniejsze atrybuty - szczególnie te umożliwiające ich wykorzystanie do
awansowania naszej cywilizacji do statusu podróży międzygwiezdnych, indukowane przez nie zjawiska, oraz
przykłady materiału dowodowego potwierdzającego pewność sukcesu po podjęciu się ich zbudowania. Zawiera
ona także procedury badawcze i rozwojowe oraz eksperymenty jakich zrealizowanie umożliwi zapoczątkowanie
procesu budowy i urzeczywistniania tych urządzeń, oraz weryfikowania poprawności teorii na jakich ich
działanie zostało oparte. Monografia ta reprezentuje więc opracowanie źródłowe dla owych urządzeń.
Aczkolwiek wielu czytelników może mieć subiektywne uczucie, że wehikuły i zaawansowane
urządzenia magnetyczne opisywane treścią tej monografii wybiegają daleko w przyszłość, jak to będzie
wykazane, faktycznie to już w chwili obecnej nasza cywilizacja posiada wszelką wymaganą technikę i wiedzę
aby natychmiast móc je zrealizować praktycznie. Czego ciągle jeszcze nam brakuje to dojrzałość filozoficzna
aby zaakceptować poprawność idei tych urządzeń, wiary w siebie i swoją zdolność do ich urzeczywistnienia,
oraz odwagi aby otwarcie zabrać się do ich budowania.
Zbudowanie magnokraftu i urządzeń do niego podobnych awansuje naszą cywilizację w erę lotów
międzygwiezdnych. Nadejście tej ery będzie się też wiązało ze zmianą w naszej filozofii, postawach, sposobie
patrzenia na otaczający nas świat, odpowiedzialności, rodzaju dotykających nas problemów, itp. Niniejsza
monografia m.in. uświadamia też niektóre aspekty tej wszechogarniającej zmiany.
3
SPIS TREŚCI tomu 3 monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne",
ISBN 978-1-877458-19-4.
Str: Rozdział:
─── ──────
1 Strona tytułowa
2 Streszczenie tomu 3
3 Spis treści tomu 3
(zauważ, ze pełny spis treści całej monografii [1/4] zawarty jest w tomie 1)
Tom 3 : Teoria Magnokraftu - część 2: Magnokraft
F-1 F. DYSKOIDALNY MAGNOKRAFT PIERWSZEJ GENERACJI
F-3 F1. Pędnik magnetyczny
F-5 F1.1. Zasada pochylania osi magnetycznej pędnika magnokraftu
F-6 F1.2. Układ napędowy
F-7 F1.3. Użycie pędników magnokraftu jako reflektorów świetlnych
F-8 F1.4. Użycie pędników jako agregatów klimatyzacyjnych
F-8 F1.5. Użycie pędników jako telepatycznych stacji nadawczo-odbiorczych
F-9 F1.6. Użycie pędników magnokraftu jako teleskopów i rzutników telepatycznych
F-11 F2. Powłoka magnokraftu
F-13 F2.1. Terminologia opisująca poszczególne części powłoki magnokraftu
F-16 F2.2. Materiały na powłokę magnokraftu
F-17 F2.2.1. Elektrodynamiczny model magnetorefleksyjności
F-18 F2.2.2. Telekinetyczny model magnetorefleksyjności
F-19 F2.3. Wyposażenie zewnętrzne powłoki magnokraftu
F-20 F2.4. Przestrzenie magnokraftu
F-21 F2.5. Pomieszczenia magnokraftu
F-24 F3. Kształty sprzężonych magnokraftów
F-24 F3.1. Sześć klas konfiguracji sprzężonych magnokraftów
F-26 F3.1.1. Kompleksy latające
F-28 F3.1.2. Konfiguracje semizespolone
F-28 F3.1.3. Konfiguracje niezespolone
F-29 F3.1.4. Platformy nośne
F-29 F3.1.5. Latające systemy
F-30 F3.1.6. Latające klustery
F-34 F3.2. Zasady sprzęgania i rozłączania
F-37 F3.3. Substancja hydrauliczna wypełniająca przestrzeń
pomiędzy magnokraftami (tzw. "anielskie włosy")
F-38 F3.4. Przewożenie małych statków na pokładach większych magnokraftów
F-38 F4. Warunki konstrukcyjne definiujące kształty powłoki magnokraftu
F-39 F4.1. Warunek równowagi pomiędzy siłą napędową i siłami stabilizacyjnymi
F-40 F4.2. Warunek narzucający aby liczba "n" pędników bocznych magnokraftu
była wielokrotnością czterech
F-41 F4.3. Podstawowy warunek stabilności siłowej
konstrukcji wehikułu wykorzystującego pędniki magnetyczne
F-43 F4.4. Warunek wyrażania współczynnika K przez stosunek
wymiarów gabarytowych
F-44 F4.5. Warunek optymalnego sprzęgania magnokraftów w latające systemy
F-45 F4.6. Warunek zazębiania się kołnierzy bocznych
F-45 F4.7. Typy magnokraftów
4
F-47 F4.8. Sposoby identyfikowania typu zaobserwowanego magnokraftu
F-49 F4.9. Szkielet magnetyczny
F-50 F5. Pole magnetyczne magnokraftu
F-51 F5.1. "Strumień startu"
F-52 F5.2. Nazewnictwo biegunowości magnesów
F-53 F5.3. Długość efektywna komór oscylacyjnych oraz siła magnetyczna netto
F-55 F5.4. Wyznaczanie wartości "strumienia startu"
F-57 F5.5. Wyliczenie "energii napełnienia" zawartej w polu magnokraftu
F-59 F5.6. Energia pola magnokraftu jest samo-odzyskiwalna
F-60 F5.7. Dlaczego ziemskie pole magnetyczne nie może być nazywane "słabym"
F-60 F5.8. Ziemskie pole magnetyczne jest w stanie wykonać
technicznie użyteczną pracę
F-61 F5.9. Eksperyment Joe Newman'a demonstrujący magnetyczny napęd balonu
F-62 F6. Manewrowanie magnokraftem
F-64 F6.1. Wznoszenie się, zawisanie i opadanie magnokraftu (magnetyczny wypór)
F-65 F6.2. Loty wzdłuż południków Ziemi (tj. loty z południa ku północy lub
z północy ku południu)
F-65 F6.3. Loty wzdłuż równoleżników Ziemi (tj. ze wschodu na zachód lub
z zachodu na wschód)
F-67 F6.3.1. Eksperyment udowadniający istnienie
równoleżnikowej siły napędowej
F-68 F6.3.2. Dedukcja jaka wyjaśnia zasadę formowania
równoleżnikowej siły napędowej
F-70 F6.3.3. Jak wyznaczać kierunek siły napędowej formowanej
przez wir magnetyczny (tzw. "reguła toczącej się kuli")
F-71 F6.4. Rotowanie magnokraftu (moment rotujący)
F-71 F6.5. Pochylanie magnokraftu (moment pochylający)
F-72 F7. Wir magnetyczny
F-73 F7.1. Obwody magnetyczne w magnokrafcie
F-75 F7.2. Formowanie wiru magnetycznego
F-76 F7.3. Jonowy obraz wiru
F-77 F8. Trzy tryby działania magnokraftu
F-79 F8.1. Wzrokowe i słuchowe rozpoznawanie trybu pracy magnokraftu
F-81 F8.2. System SUB dla sygnalizowania trybu działania magnokraftu
F-82 F9. Nieograniczona różnorodność obserwowalnych kształtów i wyglądów magnokraftu
F-85 F10.Własności magnokraftu
F-85 F10.1. Własności magnokraftu podczas działania w trybie wiru magnetycznego
F-87 F10.1.1. Własności tuneli wytopionych w skałach przez magnokrafty
F-92 F10.1.2. Świst wirujących mieczy
F-93 F10.2. Własności magnokraftu podczas bijącego trybu pracy
F-93 F10.2.1. Dźwięki buczące generowane przez magnokraft
podczas bijącego trybu pracy
F-95 F10.3. Własności magnokraftu podczas działania
w trybie soczewki magnetycznej
F-97 F10.3.1. Soczewka magnetyczna we wznoszącym się magnokrafcie
F-99 F10.4. Czarne belki pola magnetycznego
F-100 F11. Lądowiska magnokraftów
F-103 F11.1. Zniszczenie otoczenia wywoływane przez
lądujące magnokrafty pierwszej generacji
F-108 F11.2. Podstawowe przypadki lądowań pojedynczych magnokraftów
F-109 F11.2.1. Lądowiska magnokraftów z obwodami magnetycznymi
nawracającymi pod powierzchnią gruntu
F-111 F11.2.1.1. Wyznaczanie wymiarów magnokraftów na podstawie
5
śladów wypalanych przez nie w miejscach lądowania
F-114 F11.2.2. Lądowiska magnokraftu z obwodami magnetycznymi
cyrkulowanymi wzdłuż powierzchni gleby
F-115 F11.2.3. Lądowiska magnokraftu z obwodami magnetycznymi
cyrkulowanymi całkowicie w powietrzu
F-116 F11.3. Lądowiska formowane przez konfiguracje magnokraftów
F-117 F11.3.1. Lądowiska latających systemów
F-117 F11.3.2. Lądowiska latających klusterów
F-118 F12. Miejsca eksplozji magnokraftów
F-127 F13. Podsumowanie atrybutów magnokraftu
F-132 F14. Zniszczeniowy i militarny potencjał magnokraftów
F-134 F14.1. Użycie magnokraftów jako wehikułów nośnych
F-135 F14.2. Użycie magnokraftów jako broni selektywnego zniszczenia
F-137/180 Tablice F1 do F3 oraz rysunki F1 do F38
Uwagi :
(1) Istnieje też angielskojęzyczna wersja niniejszej monografii [1/4]. W przypadku wiec
trudności ze zdobyciem jej polskojęzycznej wersji, czytelnicy znający dobrze język angielski
mogą się z nią zapoznać w języku angielskim. Mogą też ją polecać do poczytania swoim
znajomym nie znającym języka polskiego.
(2) Obie wersje tej monografii [1/4], tj. angielskojęzyczna i polskojęzyczna, używają
tych samych ilustracji. Jedynie podpisy pod ilustracjami wykonane są w odmiennym języku.
Dlatego w przypadku trudności z dostępem do polskojęzycznych ilustracji, przeglądać można
angielskojęzyczne ilustracje. Warto również wiedzieć, że powiększenia wszystkich ilustracji z
monografii [1/4] są dostępne w internecie. Dlatego aby np. przeanalizować powiększenia tych
ilustracji, warto jest je przeglądać bezpośrednio w internecie. Dla ich znalezienia czytelnik
powinien odszukać dowolną totaliztyczną stronę którą ja autoryzuję, np. poprzez wpisanie
słowa kluczowego “ totalizm ” do dowolnej wyszukiwarki (np. do www.google.com), potem zaś
- kiedy owa totaliztyczna strona się ukaże, czytelnik powinien albo uruchomić jeszcze jedną
stronę nazywającą się “tekst_1_4.htm” (z egzemplarzami i ilustracjami monografii [1/4])
dostępną na tym samym serwerze, albo też wybrać opcję “tekst [1/4]” z menu owej
totaliztycznej strony. Proszę też odnotować że wszystkie totaliztyczne strony pozwalają na
załadowanie do swego komputera darmowych egzemplarzy całej niniejszej monografii [1/4].
(3) W przypadku wykonywania wydruku niniejszej monografii [1/5] z wersji
internetowej, lub z wersji wordprocessorowej dostarczonej na dyskietce, podana w tym spisie
treści numeracja stron niekoniecznie musi się pokrywać z numeracją stron na wydruku i
dlatego może wymagać wprowadzenia korekcji. Wynika to z faktu że formatowanie
niniejszego tomu tej monografii miało miejsce dla fontu "Arial" (12 punktów) oraz dla
standardowych nastaw wordprocessora "Word XP" pracującego pod WINDOWS XP. Dla
innych fontów, oraz dla innych wersji Word’a, formatowanie to niekoniecznie musi dawać
takie same zagospodarowanie stron.
(3) Warto też wiedzieć, że w internecie dostępne jest już obecnie następne, piąte
wydanie [1/5] niniejszej monografii. Treść tamtego następnego wydania [1/5] jest bardzo
podobna do treści niniejszego wydania [1/4], tyle że sformułowanie owej treści dokonane
zostało z filozoficznie odmiennego punktu widzenia.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin