textfile13.txt

(7 KB) Pobierz
Eutanazja, kryptanazja, �mier� zdzicza�a


EUTANAZJA

Podstawowe poj�cia:

- Eutanazja- zab�jstwo z lito�ci. Akt pozbawienia �ycia na �yczenie, zw�aszcza w odniesieniu do osoby cierpi�cej na nieuleczalna chorob�.Potocznie nazywana DOBR� �MIERCI� 
- Zab�jstwo � przest�pstwo polegaj�ce na umy�lnym pozbawieniu �ycia cz�owieka.
Eutanazja jest, wi�c podobna do zab�jstwa w afekcie.
- Afekt � najwy�szy stopie� nasilenia emocjonalnej reakcji fizjologicznej, kt�ra ogranicza zdolno�� kierowania swym post�powaniem przez sprawc�, powoduj�c, �e emocje zyskuj� przewag� nad kontroluj�c� dzia�alno�ci� intelektu, silne wzburzenie nie ma charakteru chorobowego.

Typy eutanazji:

-EUTANAZJA CZYNNA ( �mier� jest spowodowana okre�lonym dzia�aniem )
- BIERNA � ( �mier� spowodowana na skutek zaniechania terapii podtrzymuj�cej �ycie)
-DOBROWOLNA ( �wiadoma pro�ba o spowodowanie �mierci, do eutanazji dobrowolnej mo�na zaliczy� r�wnie� samob�jstwa )
-NIEDOBROWOLNA, ( gdy chory nie jest w stanie wyrazi� takiej pro�by, np. jest w �pi�czce )

Nale�y wspomnie� o KRYPTANAZJI, kt�ra nie jest dobrowolnym u�miercaniem. Dzieje si� bez przyzwolenia jednostki. Po prostu Kto� stwierdza, �e nie zas�ugujemy na dalsz� egzystencj� i decyduje o naszym by�, albo nie by�.
Ja nazwa�bym ten ohydny proceder SELEKCJ� - termin ten stosowany w naukach biologicznych i hodowli, u�ywany by� tak�e przez nazist�w, g��wnie w kr�gach SS...
Podczas zbrodniczej akcji, selekcj� nazywano dokonywanie wyboru psychicznie i nieuleczalnie chorych w celu ich zabicia, jako bezu�ytecznych zjadaczy chleba.

Na tych kilku szcz�tkowych przyk�adach mo�emy zaobserwowa�, jak cienka niewidoczna linia dzieli nas od r�norakich manipulacji. Jak mo�emy szybko wpa�� w pu�apk� zdawa�oby si�- szczerych intencji; a szczerymi intencjami- jak powszechnie wiadomo, �Piek�o wybrukowano�.

Zwolennikom Eutanazji przytocz� pewne spostrze�enie, a odpowied� niech odnajd� , je�li nie w swoich sumieniach, to niech pomy�l� o sobie i zaczerpn� odpowiedzi w swym egocentrycznym jestestwie.




W literaturze fikcji naukowej pojawia si� motyw wy�ej rozwini�tej rasy, przewy�szaj�cej ludzko�� pod ka�dym wzgl�dem. Uznawszy ludzi za gatunek ma�o obiecuj�cy, bezrozumny i tylko za�miecaj�cy wszech�wiat swoj� marn� egzystencj�- przyst�puj� energicznie do jej eksterminacji. Analogicznie rozumuj�c- co W�wczas poczuj� Homo Sapiens ?
Oczywi�cie w ka�dym odezwie si� g�os etycznego niepokoju, odkurzone zostan� zapomniane warto�ci Boskiego Prawa do �ycia.
Istoty tzw. Wy�sze uznane zostan� za zbrodnicze i bestialskie monstra, kt�re w spos�b barbarzy�ski pragn� decydowa� o naszym �yciu.

Ale czy my sami, r�nimy si� od nich � decyduj�c o �yciu innych?
Jakie mamy prawo , aby wyr�cza� stw�rc�?
C� znaczy by� gorszym, czy lepszym???
...c� za brak szacunku, dla tajemnicy �ycia!
A nale�y wspomnie�, �e dzieci autystyczne, kt�re s� upo�ledzone fizycznie niejednokrotnie okazuj� si� geniuszami matematycznymi. Ich umys�y s� bardziej analityczne ani�eli mog�o by si� nam wydawa�. Ale wed�ug opinii zwolennik�w eutanazji, nale�a�o by im skr�ci� cierpienia, zafundowa� im �Dobr� �mier�.

Twierdzenie, �e eutanazja jest wolnym wyborem- jest fikcj�, trzeba by� pozbawionym rozumu, a�eby w to uwierzy�.
W krajach, gdzie Eutanazja jest legalna, ostateczn� decyzj� o jej przeprowadzeniu podejmuje lekarz. argumenty o mo�no�ci decydowania o swoim �yciu lub �mierci � to iluzoryczna pu�apka.
Wprost przeciwnie, nigdy w�adza lekarza nad pacjentem nie by�a tak dalece posuni�ta. 

To On podejmuje ostateczn� decyzj�, a nie osoba pragn�ca �mierci.

M�wienie o szybkiej i bezbolesnej �mierci, jest kolejnym spaczonym i propagandowym frazesem jej zwolennik�w.

Badania w Holandii wykaza�y, �e agonia po za�yciu przepisanych przez lekarzy lek�w, 
a� u 16% poddawanych eutanazji- trwa�a d�u�ej ni� zak�adano i nie by�a wcale bezbolesna.
Dodatkowo u 7% z nich wyst�pi�y dzia�ania niepo��dane ( np. skrajne trudno�ci z oddychaniem ). Niekt�rzy wybudzili si� nawet po zapadni�ciu w �pi�czk�.
Znane s� przypadki, kiedy to dawka �miertelna zadzia�a�a dopiero za 3 razem- nie zadzia�a�a nawet �ko�ska� dawka morfiny.
Instrukcje dotycz�ce przeprowadzania eutanazji w Australii nie zaleca�y, aby cz�onkowie rodzin byli obecni podczas eutanazji chorego.
Mo�e to by� bowiem nieprzyjemne dla obserwuj�cych {�rodki powoduj�ce �mier� cz�sto powoduj� konwulsje i spazmy mi�ni.
Richard Horton przewodnicz�cy brytyjskiej General Medical Council napisa� w �The Lancet� � �...brutalna rzeczywisto�� eutanazji i wspomaganego samob�jstwa mo�e- w wielu przypadkach- pogarsza� a nie polepsza� jako�ci opieki w ostatnich chwilach �ycia�.
Autor przytacza przypadki wybudzenia si� po eutanazji oraz nast�puj�cych dolegliwo�ci: cz�stoskurcz, nadprodukcja �luzu, czkawka, pocenie si� oraz duszno�ci.


Ponadto diagnozy lekarskie, b�d�ce podstaw� do podj�cia decyzji o eutanazji � mog� by� b��dne.
Organizm ludzki jest wysoce skomplikowany i czasem diametralnie r�ne choroby daj� podobne objawy, a rokowania co do oczekiwanego czasu �ycia pacjenta s� niekiedy swoistymi gdybaniami i domys�ami. D�ugo�� ludzkiego �ycia nie jest warto�ci� mierzaln� na tyle, aby mo�na by�o okre�li� dok�adn� dat�.
Pacjenci zainteresowani eutanazj� zazwyczaj nie s� informowani o wynikach bada� nad prawdziwo�ci� diagnoz.
W badaniach Pentora, na pytanie �Czy znasz kogo�, kto pad� ofiar� b��du pope�nionego przez lekarza lub s�ysza�e� o takiej sytuacji?� 68% respondent�w odpowiedzia�o �TAK�.
Stephen Hawking, znany wybitny fizyk teoretyczny, sparali�owany z powodu bocznego stwardnienia zanikowego, mimo diagnoz lekarskich z lat 60, daj�cych mu 2 lata �ycia- �yje do dzisiaj i jest jednym z najwybitniejszych wsp�czesnych kosmolog�w i fizyk�w.

Tak wi�c frustracje lekarzy. Nieskuteczno�� leczenia, b�d� b��dy w diagnozie, mog� si� przek�ada� na kondycj� psychiczn� lekarza i jego p�niejsz� sk�onno�� do podejmowania b��dnych decyzji.
Zabijanie mo�e by� skrajn� form� sprawowania kontroli- jako ostateczny spos�b korzystania ze swojej wiedzy.

Ponadto, jak mo�na jednych leczy�, a innych u�mierca�??? Gdzie s� granice?
W momencie gdy zgadzamy si� na takie praktyki, uczymy przysz�e pokolenia m�odych lekarzy, �e skoro nie da si� wyleczy� pacjenta, to najlepiej by�o by go u�pi�.
W ten spos�b w przysz�o�ci pa�stwo mo�e zaoszcz�dzi� pieni�dze w bud�ecie, kt�rych nie b�dzie musia�o wyda� na opiek� paliatywn�.

To wszystko jest chore, tak jak i ludzie, kt�rzy na to przyzwalaj�.
Lecz gdzie tkwi przyczyna tej choroby?
Zwolennicy Eutanazji wnioskuj�, �e w b�lu kt�ry chc� ukr�ci� osob� cierpi�cym.

Ja jednak twierdz�, �e to tkwi w NAS. W naszym egoizmie, zaniku warto�ci moralnych, alienacji, wyobcowaniu, konsumpcyjnym modelu �ycia, a co najwa�niejsze w wygaszaniu wiary w Boga, kt�ry przez tyle wiek�w ni�s� krzy� ludzko�ci- daj�c jej nadziej�.
Nadziej� i mi�o��, kt�re niejednokrotnie pomaga�y nam znosi� znoje i trudy �ycia.

Dzi� zatracamy w cz�owiecze�stwie to co najpi�kniejsze, na rzecz �mierci zdzicza�ej i samotnej. Dla kilku srebrnik�w i odrobiny ziemskich uciech, uciekamy przed odpowiedzialno�ci�.
Jak tch�rze nie potrafi�cy stawi� czo�a cierpieniu, kt�re nie zawsze by�o tylko z�em, wszak�e inspirowa�o nas niegdy� do rzeczy wielkich.
Wolimy odej�� z podkulonym ogonem, nie maj�c odwagi spojrze� w oczy Bogu
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin