TREŚCI KOREKCYJNE.pdf

(73 KB) Pobierz
treści korekcyjne.handout
PRZYKŁADY TREŚCI KOREKCYJNYCH
[opracowanie: Bożena Wołoszyn]
Obszar funkcjonowania
Doświadczenie w socjoterapii – treści korygujące .
JA – DOROSŁY
Jestem fajny i są osoby, które mnie lubią.
Mogę mieć przyjaciół.
Mogę zdobyć sympatię innym pokazując, jaki jestem naprawdę.
Nie muszę być silny by mnie szanowano.
JA – RÓWIEŚNICY
Jestem dla dorosłych ważną osobą.
Dorośli zauważają moje potrzeby.
Akceptują mnie takim jaki jestem.
JA – ZADANIE
Potrafię zrobić wiele rzeczy.
Mam duże szanse na sukces.
Mam wiele umiejętności.
Warto próbować i uczyć się nowych rzeczy.
JA – JA
Lubię siebie.
Jestem sympatyczny i życzliwy.
Mam poczucie humoru.
Mam wiele dobrych cech.
Źródła:
Schlack, T. (2003). Socjoterapia. O możliwościach pracy z „klasą” w klasie, Profilaktyk, 1, 11-17.
Strzemieczny, J. (1988). Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci w wieku szkolnym. W: J. Strzemieczny (red.), Zajęcia
socjoterapeutyczne (s. 5 - 51). Warszawa: Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Ośrodek Rozwoju Umiejętności
Wychowawczych.
© Fabryka Projektów Społecznych
www.fundacjafps.pl
150004485.001.png 150004485.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin