Gimnastyka korekcyjna
…………………………………………………………….
Nazwa agendy/koła
mgr Bożena Okuszko
………………………………………………………..........
Osoba prowadząca
Lp
Zagadnienia
O p i s
1.
Cele:
- wszechstronny rozwój organizmu przez zachęcanie, nagradzanie i docenianie wysiłku fizycznego i chęci w oparciu o indywidualny postęp ucznia, jego duchowy stan zdrowia
- poznanie własnej sylwetki poprzez nabycie umiejętności dostrzegania odchyleń od prawidłowej postawy
- wytworzenie umiejętności i nawyków prawidłowej sylwetki przy wykonywaniu ćwiczeń w trakcie zabawy, w domu i szkole
- wzmacnianie wiary we własne siły i zdolności osiągania wartościowych i trudnych celów korekcyjno – kompensacyjnych
- zrozumienie przez ucznia celowości uczenia się i utrwalania zasad i technik ruchu korekcyjnego, na który składa się pozycja wyjściowa, kierunek ruchu i pozycja końcowa
- umożliwienie sprawdzenia się w pełnieniu różnych ról związanych z aktywnością fizyczną, rozwijającymi i odkrywającymi uzdolnienia i zainteresowania ucznia, przy akceptacji i udziale rodziny
2.
Tematyka:
Ćwiczenia:
- stymulujące układ oddechowy, krążenia, nerwowy i ruchowy.
- ogólnorozwojowe
- wzmacniające mięśnie posturalne (obręczy barkowej, karku, prosty grzbietu, brzucha: proste, skośne i poprzeczne, pośladkowe, biodrowo-udowe i kończyn dolnych)
- przeciwdziałające i korygujące odchylenie od prawidłowej postawy
- rozciągające i zwiększające zakres ruchu w stawach
- antygrawitacyjne - uaktywniające mięśnie krótkie kręgosłupa
- elongacyjne
- korygujące daną wadę
- izometryczne
- izotoniczne
- z obciążeniem i wykorzystaniem przyrządów i przyborów
- gry i zabawy z elementami gimnastyki korekcyjnej
3.
Formy realizacji:
- zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla klas I – III z podziałem na rodzaj wad.
- współpraca z pielęgniarką szkolną, lekarzem, wychowawcą i rodzicami.
- konsultacje indywidualne z rodzicami.
4.
Termin realizacji:
II semestr
5.
Ilość uczestników
49 uczniów kl. I-III.
6.
Osiągnięcia:
Uczeń:
- ma świadomość potrzeby i sensu swoich działań na rzecz poprawy swojej wady postawy
- umie korygować postawę odcinkową (głowa - barki, ramiona - klatka piersiowa, brzuch – grzbiet, ustawienie nóg i stóp)
- umie prawidłowo reagować na komendy
- potrafi utrzymać prawidłową sylwetkę w trakcie ćwiczeń, gier zabaw na zajęciach w szkole i poza nią
- zna i stosuje ćwiczenia przeciwdziałające jego indywidualnej wadzie.
- zna zasady obowiązujące w ćwiczeniach, zabawach i grach kształtujących jego prawidłową postawę
7.
Wnioski:
- zwrócić uwagę na systematyczne uczestnictwo uczniów w zajęciach oraz wykonywanie ćwiczeń w domu
……………………………………………………
Data i podpis osoby prowadzącej
pudzio