ROZKŁAD MATERIAŁU
DO PODRĘCZNIKA
JA I MOJA SZKOŁA kl. III c
SEMESTR I
WRZESIEŃ
BLOK I. W SZKOLE PO WAKACJACH.
Propozycje tematów dziennych
Tematyka i szczegółowe zadania zajęć
1.ZNÓW W SZKOLE!
2,09,
1-2. Rozmowa na temat oczekiwań dzieci związanych z nowym rokiem szkolnym. Układanie dialogów.
– Rozmowa na temat pierwszego dnia pobytu w szkole.
– Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich oczekiwań i obaw związanych z nowym rokiem szkolnym.
– Układanie i zapisywanie dialogów.
3. Z matematyką na wakacjach – rozwiązywanie zadań.
– Rozmowa na temat przydatności na wakacjach umiejętności matematycznych.
– Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.
– Przypomnienie poznanych jednostek miar.
– Obliczenia zegarowe i kalendarzowe.
2. DLACZEGO WARTO CHODZIĆ DO SZKOŁY?
3,09,
4.Gry i zabawy na świeżym powietrzu.
5. Nauka piosenki Szkolne podwórko. Granie na dzwonkach.
– Poznanie i śpiewanie piosenki Szkolne podwórko.
– Przypomnienie znaków muzycznych poznanych w klasie drugiej.
– Rytm w utworach muzycznych, rytmizowanie tekstów.
– Granie na dzwonkach prostych melodii.
6. Wspólne formułowanie odpowiedzi na pytanie Dlaczego warto chodzić do szkoły? na podstawie utworu N. Usenko Wiersz na pocieszenie. Pisanie wyrazów z u i ó.
– Ćwiczenia w czytaniu wiersza.
– Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich oczekiwań związanych z rozpoczynającym się rokiem szkolnym.
– Redagowanie i zapisywanie zdań na podany temat.
– Pisanie wyrazów z u i ó.
7. Liczby w zakresie 100. System dziesiątkowy i pozycyjny.
– Liczenie w zakresie 100 według podanego warunku.
– Przypomnienie pojęć: liczba, cyfra, system dziesiątkowy, system pozycyjny.
– Struktura liczby dwucyfrowej: dziesiątki, jedności.
– Zapisywanie liczb słowami.
3.WSPOMNIENIA, KTÓRE
WARTO ZACHOWAĆ W PAMIĘCI
6,09,
pn
8. Przedstawienie środkami plastycznymi tematu Moja wakacyjna przygoda.
– Wypowiedzi na temat reprodukcji.
– Określanie stosunków przestrzennych na obrazie.
– Poznanie sposobu przedstawiania postaci ludzkiej przez starożytnych Egipcjan.
9. Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 100.
– Porównywanie liczb o różnej liczbie cyfr.
– Porównywanie liczb o takiej samej liczbie cyfr.
Porządkowanie liczb według podanego warunku.
10. Gry i zabawy w wodzie. Przypomnienie regulaminu i zasad BHP obowiązujących na basenie.
11-12. Indywidualne wypowiedzi na temat najprzyjemniejszych wydarzeń w czasie minionych wakacji. Pisanie zdań na podany temat.
– Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wakacyjnych wspomnień.
– Pisanie wyrazów i zdań.
– Zapisywanie dłuższej wypowiedzi na podany temat.
– Głośne czytanie napisanych prac.
4.WAKACYJNA ZAGADKA
7,09,
wt
13. Kształtowanie umiejętności organizatorskich poprzez uczestnictwo w grach i zabawach.
14. Formułowanie odpowiedzi na pytanie Jakie zadanie musiał rozwiązać detektyw Pozytywka? na podstawie opowiadania G. Kasdepke Kto przebił dmuchaną piłkę?!
– Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela.
– Formułowanie odpowiedzi na pytania.
– Opisywanie postaci.
– Pisanie wyrazów z ż i rz.
15. Co się dzieje z powietrzem podczas jego ogrzewania i oziębiania?
– Poznanie poprzez doświadczenia właściwości ogrzewanego i oziębianego powietrza.
16. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.
– Przypomnienie nazw liczb w dodawaniu i odejmowaniu.
– Dodawanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.
– Odejmowanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.
– Liczba 0 w dodawaniu i odejmowaniu.
5.l ZNOWU WAKACYJNA ZAGADKA...
8,09,
ŚR
17. Rozmowa na temat sytuacji przedstawionej w wierszu A. Orłoś i J. Wolnego Koszule. Przypomnienie wiadomości o głoskach, literach, sylabach i zdaniach.
– Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
– Wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu.
– Pisanie zdań na podany temat.
– Przypomnienie pojęć: głoska, litera, sylaba.
18. Cięcie, składanie i klejenie papieru – Zakładka do książki.
– Przypomnienie zasad bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.
– Cięcie i składanie papieru.
– Wykonanie pomocy dydaktycznej dla potrzeb ucznia.
6. Powtarzamy wiadomości po wakacjach.
9,09, CZW
19. Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych.
– Przedstawienie przebiegu rozwiązania zadania w formie planu.
– Rozwiązywanie zadań zgodnie z planem.
- Rozwiązywanie i układanie zadań na porównywanie różnicowe
20. Wspólne tworzenie mapy – Nasze wakacje.
21. Dyktando sprawdzające pisownię wyrazów z ó i u.
7. To już znamy
10,09, PT
22. Doskonalenie szybkości i zwinności.
23 - 24. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o częściach zdania. Wyszukiwanie w tekście rzeczowników, czasowników i przymiotników, określanie ich rodzajów i liczby.
25. rozwiązywanie zadań z obliczeniami zegarowymi i kalendarzowymi.
BLOK II. SZKOLNY, l NIE TYLKO, SAVOIR-VIVRE
8.KTO SIĘ KOMU KŁANIA?
13,09,
PN
26-27. Formułowanie odpowiedzi na pytanie Co to jest savoir-vivre? Przypomnienie zasad obowiązujących podczas powitania. Wyrazy z ż i rz.
– Poznanie zasad obowiązujących podczas witania się.
– Poznanie znaczenia zwrotu savoir-vivre.
– Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zasad zachowania obowiązujących w ich środowisku.
–...
alicja2106