rozkład klasa 3 - sem. 1 i 2.docx

(159 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

ROZKŁAD MATERIAŁU

DO PODRĘCZNIKA

JA I MOJA SZKOŁA kl. III c

SEMESTR I

 


 

WRZESIEŃ

 

BLOK I. W SZKOLE PO WAKACJACH.

 

Propozycje tematów dziennych

Tematyka i szczegółowe zadania zajęć

 

1.ZNÓW W SZKOLE!

2,09,

1-2. Rozmowa na temat oczekiwań dzieci związanych z nowym rokiem szkolnym. Układanie dialogów.

Rozmowa na temat pierwszego dnia pobytu w szkole.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich oczekiwań i obaw związanych z nowym rokiem szkolnym.

Układanie i zapisywanie dialogów.

3. Z matematyką na wakacjach – rozwiązywanie zadań.

Rozmowa na temat przydatności na wakacjach umiejętności matematycznych.

Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.

Przypomnienie poznanych jednostek miar.

Obliczenia zegarowe i kalendarzowe.

2. DLACZEGO WARTO CHODZIĆ DO SZKOŁY?

3,09,

4.Gry i zabawy na świeżym powietrzu.

5. Nauka piosenki Szkolne podwórko. Granie na dzwonkach.

Poznanie i śpiewanie piosenki Szkolne podwórko.

Przypomnienie znaków muzycznych poznanych w klasie drugiej.

Rytm w utworach muzycznych, rytmizowanie tekstów.

Granie na dzwonkach prostych melodii.

6. Wspólne formułowanie odpowiedzi na pytanie Dlaczego warto chodzić do szkoły? na podstawie utworu N. Usenko Wiersz na pocieszenie. Pisanie wyrazów z u i ó.

Ćwiczenia w czytaniu wiersza.

  Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich oczekiwań związanych z rozpoczynającym się rokiem szkolnym.

Redagowanie i zapisywanie zdań na podany temat.

Pisanie wyrazów z u i ó.

7. Liczby w zakresie 100. System dziesiątkowy i pozycyjny.

Liczenie w zakresie 100 według podanego warunku.

Przypomnienie pojęć: liczba, cyfra, system dziesiątkowy, system pozycyjny.

Struktura liczby dwucyfrowej: dziesiątki, jedności.

Zapisywanie liczb słowami.

3.WSPOMNIENIA, KTÓRE

WARTO ZACHOWAĆ W PAMIĘCI

6,09,

pn

8. Przedstawienie środkami plastycznymi tematu Moja wakacyjna przygoda.

Wypowiedzi na temat reprodukcji.

Określanie stosunków przestrzennych na obrazie.

Poznanie sposobu przedstawiania postaci ludzkiej przez starożytnych Egipcjan.

9. Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 100.

Porównywanie liczb o różnej liczbie cyfr.

Porównywanie liczb o takiej samej liczbie cyfr.

Porządkowanie liczb według podanego warunku.

10. Gry i zabawy w wodzie. Przypomnienie regulaminu i zasad BHP obowiązujących na basenie.

11-12. Indywidualne wypowiedzi na temat najprzyjemniejszych wydarzeń w czasie minionych wakacji. Pisanie zdań na podany temat.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wakacyjnych wspomnień.

Pisanie wyrazów i zdań.

Zapisywanie dłuższej wypowiedzi na podany temat.

Głośne czytanie napisanych prac.

4.WAKACYJNA ZAGADKA

7,09,

wt

13. Kształtowanie umiejętności organizatorskich poprzez uczestnictwo w grach i zabawach.

14. Formułowanie odpowiedzi na pytanie Jakie zadanie musiał rozwiązać detektyw Pozytywka? na podstawie opowiadania G. Kasdepke Kto przebił dmuchaną piłkę?!

Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela.

Formułowanie odpowiedzi na pytania.

Opisywanie postaci.

Pisanie wyrazów z ż i rz.

15. Co się dzieje z powietrzem podczas jego ogrzewania i oziębiania?

Poznanie poprzez doświadczenia właściwości ogrzewanego i oziębianego powietrza.

16. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.

Przypomnienie nazw liczb w dodawaniu i odejmowaniu.

Dodawanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.

Odejmowanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego.

Liczba 0 w dodawaniu i odejmowaniu.

5.l ZNOWU WAKACYJNA ZAGADKA...

8,09,

ŚR

17. Rozmowa na temat sytuacji przedstawionej w wierszu A. Orłoś i J. Wolnego Koszule. Przypomnienie wiadomości o głoskach, literach, sylabach i zdaniach.

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.

Wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu.

Formułowanie odpowiedzi na pytania.

Pisanie zdań na podany temat.

Przypomnienie pojęć: głoska, litera, sylaba.

18. Cięcie, składanie i klejenie papieru – Zakładka do książki.

Przypomnienie zasad bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.

Cięcie i składanie papieru.

Wykonanie pomocy dydaktycznej dla potrzeb ucznia.

6. Powtarzamy wiadomości po wakacjach.

9,09,    CZW

19. Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych.

Przedstawienie przebiegu rozwiązania zadania w formie planu.

Rozwiązywanie zadań zgodnie z planem.

         - Rozwiązywanie i układanie zadań na porównywanie różnicowe

20. Wspólne tworzenie mapy – Nasze wakacje.

21. Dyktando sprawdzające pisownię wyrazów z ó i u.

7. To już znamy

10,09,       PT

22. Doskonalenie szybkości i zwinności.

23 - 24. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o częściach zdania. Wyszukiwanie w tekście rzeczowników, czasowników i przymiotników, określanie ich rodzajów i liczby.

25. rozwiązywanie zadań z obliczeniami zegarowymi i kalendarzowymi.

 

 

BLOK II. SZKOLNY, l NIE TYLKO, SAVOIR-VIVRE

 

 

Propozycje tematów dziennych

Tematyka i szczegółowe zadania zajęć

 

8.KTO SIĘ KOMU KŁANIA?

13,09,

PN

26-27. Formułowanie odpowiedzi na pytanie Co to jest savoir-vivre? Przypomnienie zasad obowiązujących podczas powitania. Wyrazy z ż i rz.

Poznanie zasad obowiązujących podczas witania się.

Poznanie znaczenia zwrotu savoir-vivre.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zasad zachowania obowiązujących w ich środowisku.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin