montaz zegarow.pdf

(2216 KB) Pobierz
383774049 UNPDF
Instalacja boost & oil temp
Przedstawiamy (ProXa & Młody) prosty sposób na montaż zegarów ciśnienia doładowania (boost)
oraz temperatury oleju.
Zestaw wygląda tak :
Czyli osłona na zegar, przewody, czujnik oleju, czujnik ciśnienia (do bosst-a) uchwyty mocujące ,
taśmy itp. Jednym słowem potrzebna nam będzie wiertarka, zestaw kluczy , szklanka zagotowanej
wody, lutownica i czas... :)
Montaż
Materiał ten jest tylko instrukcją pomocniczą, wiele elementów wykonania które nie wpływają na treść zostały w tym tekście pominięte. Pamiętaj,
wszystkie modyfikacje wykonujesz na własne ryzyko.
383774049.008.png
Na początku trzeba ustalić co będziemy robić i jak... proponuję zacząć od wybrania miejsca na
wwiercenie się w rurę idąca z IC w którą wstawimy metalową zwężkę do której później
podepniemy rurkę idącą do czujnika ciśnienia. (w przypadku silników benzynowych jest to
prostsza sprawa bo wszędzie mamy mase przewodów gdzie można się w piąć) w Tdi sprawa
wygląda troszkę inaczej ale o tym niżej.
Zdjęcie omawianej rury.
Wybieramy jak najdogodniejsze miejsce na wwiercenie się.
Tak wygląda rura po wwierceniu się w nią (oczywiście trzeba sie przebić :) )
Materiał ten jest tylko instrukcją pomocniczą, wiele elementów wykonania które nie wpływają na treść zostały w tym tekście pominięte. Pamiętaj,
wszystkie modyfikacje wykonujesz na własne ryzyko.
383774049.009.png 383774049.010.png
Tutaj widzimy już wciśniętą zwężkę (ostrzegam że wciśnięcie jej nie jest łatwe ale to oczywiste na
jakieś nieszczelności nie można sobie pozwolić) .
Do zwężki podłączamy przewód widoczny na zdjęciu ( przeźroczysta rurka ) który biegnie do
elektronicznego czujnika ciśnienia widocznego po lewej stronie .
Następnym krokiem jest umieszczenie czujnika w jakimś dogodnym miejscu.
Materiał ten jest tylko instrukcją pomocniczą, wiele elementów wykonania które nie wpływają na treść zostały w tym tekście pominięte. Pamiętaj,
wszystkie modyfikacje wykonujesz na własne ryzyko.
383774049.011.png 383774049.001.png
Całość po złożeniu powinna wyglądać mniej więcej tak jak na powyższym zdjęciu. (Pod
przewodami paliwa widać zwężkę , rurkę która jest ułożona pod przewodem biegnącym od IC i
czujnik boost) . Z czujnika ciśnienia wychodzą 3 kabelki masa,zapłon (w naszym przypadku
wzielismy kabelek ze stacyjki, chodzi oto aby nasze zegary zapalały sie po przekręceniu kluczyka a
nie świeciły cały czas) ,czujnik(do zegara).
My rozwiązaliśmy kabelek masy w prosty sposób :
śróbka po lewej stronie kolo filtra paliwa.
Materiał ten jest tylko instrukcją pomocniczą, wiele elementów wykonania które nie wpływają na treść zostały w tym tekście pominięte. Pamiętaj,
wszystkie modyfikacje wykonujesz na własne ryzyko.
383774049.002.png 383774049.003.png
Jak mowa o kabelkach to czas na elektrykę.
Tak naprawdę do komory silnika z wnętrza auta przechodzą tylko trzy kabelki (czujnik
oleju, czujnik boost, zapłon) wiec nie jest tego dużo w bardzo łatwy sposób można przeciągnąć je w
poniższy sposób.
W naszym przypadku były to 3 przewody koloru białego różniły się końcówkami każda miała inny
kolor tzn. Czerwony (zapłon) , niebieski czujnik oleju, biały czujnik boost. Na lewym zdjęciu widać
jak udało nam się przebić , a na prawym widzimy w którym to jest miejscu dokładnie pod
zaworkiem N75 widać nasz kabelki... miejsce łatwo zlokalizować a przewody wychodzą koło
pedału gazu.
Kolejnym krokiem są bezpieczniki. Chyba nie trzeba opisywać jak się do nich dostać.
Następnie przekładamy przewody które przed chwilą przeciągaliśmy w pobliże bezpieczników. I
spokojnie możemy przylutować już przewody.
Materiał ten jest tylko instrukcją pomocniczą, wiele elementów wykonania które nie wpływają na treść zostały w tym tekście pominięte. Pamiętaj,
wszystkie modyfikacje wykonujesz na własne ryzyko.
383774049.004.png 383774049.005.png 383774049.006.png 383774049.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin