Dz.U.85.56.289
ROZPORZ¥DZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPO£ECZNEJ
z dnia 4 listopada 1985 r.
w sprawie ksi¹¿ki kontroli sanitarnej.
(Dz. U. z dnia 20 grudnia 1985 r.)
Na podstawie art. 31 ust. 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Pañstwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 12, poz. 49) zarz¹dza siê, co nastêpuje:
§ 1. 1. Ka¿dy zak³ad pracy (statek) jest obowi¹zany posiadaæ ksi¹¿kê kontroli sanitarnej.
2. W razie gdy poszczególne dzia³y lub oddzia³y zak³adu pracy znajduj¹ siê poza jego siedzib¹ lub w ró¿nych obiektach w tej samej miejscowoœci, ka¿dy dzia³ (oddzia³) jest obowi¹zany posiadaæ osobn¹ ksi¹¿kê kontroli sanitarnej.
3. Wzór ksi¹¿ki kontroli sanitarnej okreœla za³¹cznik do rozporz¹dzenia.
§ 2. 1. Ksi¹¿ka kontroli sanitarnej jest prowadzona w formie zeszytu licz¹cego nie mniej ni¿ 20 ponumerowanych stron.
2. Ksi¹¿ka kontroli sanitarnej podlega oparafowaniu oraz opieczêtowaniu na pierwszej i ostatniej stronie przez w³aœciwego ze wzglêdu na siedzibê zak³adu pracy (dzia³u, oddzia³u) lub siedzibê armatora pañstwowego terenowego (portowego) inspektora sanitarnego.
3. Ksi¹¿ka kontroli sanitarnej powinna byæ okazywana na ka¿de ¿¹danie organów Pañstwowej Inspekcji Sanitarnej, a tak¿e innych organów uprawnionych na podstawie odrêbnych przepisów do przeprowadzania kontroli przestrzegania wymagañ higienicznych i zdrowotnych.
§ 3. 1. Organ, o którym mowa w § 2 ust. 3, przeprowadzaj¹c kontrolê, dokonuje wpisu do ksi¹¿ki kontroli sanitarnej.
2. Wpis do ksi¹¿ki kontroli sanitarnej powinien zawieraæ w szczególnoœci nastêpuj¹ce dane:
1) imiê, nazwisko i stanowisko s³u¿bowe osoby, która przeprowadzi³a kontrolê,
2) datê i godzinê kontroli,
3) stwierdzone naruszenie wymagañ higienicznych i zdrowotnych,
4) wydane doraŸne zalecenia, uwagi i wnioski oraz terminy ich wykonania,
5) podpis osoby przeprowadzaj¹cej kontrolê.
3. Pod wpisem dokonanym w ksi¹¿ce kontroli sanitarnej kierownik zak³adu pracy (statku) lub wyznaczony przez niego pracownik jest obowi¹zany z³o¿yæ podpis.
4. Wpis, o którym mowa w ust. 2, nie mo¿e zast¹piæ sporz¹dzenia protoko³u kontroli, je¿eli stwierdzone naruszenie wymagañ higienicznych i zdrowotnych uzasadnia wydanie decyzji administracyjnej lub wszczêcie postêpowania egzekucyjnego w administracji. O sporz¹dzeniu protoko³u nale¿y zamieœciæ informacjê w ksi¹¿ce kontroli sanitarnej.
§ 4. O usuniêciu stwierdzonego naruszenia wymagañ higienicznych i zdrowotnych kierownik zak³adu pracy (statku) jest obowi¹zany zawiadomiæ organ, który przeprowadzi³ kontrolê, nie póŸniej ni¿ w ci¹gu 3 dni od daty wyznaczonego terminu.
§ 5. Przepisy § 2 ust. 3, § 3 ust. 1 oraz § 4 stosuje siê odpowiednio do pracownika stacji sanitarno-epidemiologicznej, upowa¿nionego do wykonywania czynnoœci kontrolnych w imieniu pañstwowego inspektora sanitarnego.
§ 6. Traci moc zarz¹dzenie Ministra Zdrowia z dnia 18 grudnia 1954 r. w sprawie ksi¹¿ki kontroli sanitarnej (Monitor Polski z 1955 r. Nr 3, poz. 42).
§ 7. Rozporz¹dzenie wchodzi w ¿ycie z dniem og³oszenia.
Za³¹cznik
(strona pierwsza)
KSI¥¯KA KONTROLI SANITARNEJ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(nazwa i adres zak³adu pracy (statku)
(nazwa i adres organu sprawuj¹cego bezpoœredni nadzór nad zak³adem)
(nazwa i adres organu za³o¿ycielskiego)
Strony parzyste (2, 4, 6, 8 itd.)
Data i
godzina
kontroli
Nazwisko i stanowisko s³u¿bowe
osoby kontroluj¹cej
Stwierdzone naruszenie wymagañ
higienicznych i zdrowotnych lub
numer i data protoko³u kontroli
Strony nieparzyste (3, 5, 7, 9 itd.)
Wydane zalecenia, uwagi,
Podpisy
Wyniki kontroli wy-
wnioski oraz terminy ich
wykonania.
Informacja o
sporz¹dzeniu
protoko³u
osoby
kon-
troluj¹cej
kierownika
konania
zalecenia
(wniosku),
uwzglê-
dnienia opinii, data
i podpis
kontroluj¹cej
kaczucha12