Zostań swoim szefem.pdf

(277 KB) Pobierz
Zostań swoim szefem
Zostaĺ swoim
szefem
Autor: David McMullan
TĀumaczenie: Tomasz Rzychoĺ
ISBN: 83-7361-562-8
TytuĀ orygina Āu: Be Your Own Boss
Format: 121x194, stron: 184
Rozpoczķcie dziaĀalnoľci gospodarczej i utrzymanie siķ na rynku jest dla wielu
niejasnym, a dla wiķkszoľci niepewnym przedsiķwziķciem. JeŃeli chcesz podejmowaě
ryzyko i omijaě ukryte przeszkody, bķdzie Ci potrzebne wĀaľciwe przygotowanie
i wiedza o planowaniu dziaĀalnoľci gospodarczej. Ta ksiĴŃka Ci w tym pomoŃe.
âZostaĺ swoim szefemÒ Ð zwiķzĀy i wszechstronny przewodnik autorstwa
doľwiadczonego przedsiķbiorcy, Davida McMullana Ð dostarcza praktycznych,
Āatwo przyswajalnych wskazwek dotyczĴcych zaĀoŃenia wĀasnego biznesu
i prowadzenia go szlakiem sukcesu. KsiĴŃka wyjaľnia, jak naleŃy planowaě dziaĀania,
a takŃe wskazuje potencjalne problemy Ð wielu z nich moŃesz uniknĴě i zagwarantowaě
swojej firmie ľwietlanĴ przyszĀoľě. Zanim podejmiesz decyzjķ o rozpoczķciu
dziaĀalnoľci gospodarczej, przeczytaj tķ ksiĴŃkķ. PomoŃe Ci ona :
¤ wybraě rodzaj dziaĀalnoľci;
¤ opracowaě biznesplan;
¤ pozyskaě kapitaĀ;
¤ wybraě siedzibķ;
¤ zarzĴdzaě przedsiķbiorstwem;
¤ prowadziě marketing, sprzedaŃ i promocjķ.
Niniejsze, zaktualizowane wydanie stanowi nieocenionĴ pomoc dla kaŃdego
raczkujĴcego przedsiķbiorcy pragnĴcego uniknĴě puĀapek Ńycia gospodarczego
i odnieľě sukces. Niech ta ksiĴŃka bķdzie inwestycjĴ w TwojĴ nowĴ firmķ.
8069687.004.png 8069687.005.png 8069687.006.png 8069687.007.png 8069687.001.png 8069687.002.png
Spis treci
Od Tłumacza
9
1. Kim jeste? 11
Zmiana na lepsze .............................................................................12
Stan umysłu sprzyjajcy osiganiu sukcesu .................................12
Dlaczego chcesz rozpocz działalno gospodarcz?...............14
Kim jeste?.........................................................................................16
Praca w domu: konsekwencje dla rodziny ...................................19
Zacznij działa..................................................................................21
Nauka i ci)*ka praca....................................................................... 22
Nie myl o tym w niesko+czono. Zabierz si) do pracy!......... 23
2. Wybór rodzaju działalnoci 25
Przejmowanie istniejcego przedsi)biorstwa.............................. 25
Franczyza ......................................................................................... 26
Sprzeda* bezporednia................................................................... 29
Rozpoznawanie rynku ................................................................... 30
Produkty i usługi — rynek zbytu ................................................. 30
Polityka cenowa .............................................................................. 34
Punkt sprzeda*y.............................................................................. 39
Promocja .......................................................................................... 39
3. Rada eksperta
43
Wsparcie ze rodków publicznych
dla osób rozpoczynajcych działalno ................................... 44
Orodki Krajowego Systemu Usług............................................. 46
Organizacje handlowe ................................................................... 46
Inne 9ródła informacji................................................................... 48
O co pyta doradców?.................................................................... 48
6
Z OSTA SWOIM SZEFEM
4. Biznesplan 49
Cel opracowywania biznesplanu ................................................ 49
Wzór biznesplanu........................................................................... 50
Przykład biznesplanu......................................................................53
Kosztorys ......................................................................................... 60
Przychody ze sprzeda*y ................................................................. 62
Rachunek zysków i strat .................................................................63
Prognoza rachunku przepływów pieni)*nych ........................... 65
5. &ródła finansowania przedsi)biorstwa 69
Twój wkład własny.......................................................................... 70
Wspólnik...........................................................................................71
Współmał*onek ...............................................................................71
Rodzina i przyjaciele .......................................................................71
Po*yczki w instytucjach niebankowych........................................... 72
Kredyty bankowe ............................................................................ 72
Wi)cej o usługach bankowych ...................................................... 74
Porednicy finansowi ..................................................................... 76
Dawcy kapitału podwy*szonego ryzyka (venture capital)........ 76
Spółdzielcze Kasy Oszcz)dnociowo-Kredytowe....................... 77
6. Formy organizacyjno-prawne przedsi)biorstw 79
Przedsi)biorstwo jednoosobowe .................................................. 79
Spółki osobowe ................................................................................81
Spółki kapitałowe ........................................................................... 86
Inne formy organizacyjno-prawne............................................... 88
Podatek VAT ................................................................................... 89
7. Siedziba firmy 93
Praca w domu .................................................................................. 93
Lokalizacja ....................................................................................... 94
Kompleksowa obsługa biurowa?.................................................. 95
Placówka sprzeda*y detalicznej .................................................... 96
Wynaj)cie lokalu............................................................................. 99
Kupno lokalu ................................................................................ 100
Władze samorzdowe oraz instytucje
wspierania przedsi)biorczoci ................................................. 102
Jak szuka pomieszcze+ do wynaj)cia lub do kupienia?......... 104
S PIS TRECI
7
8. Marketing, sprzeda3 i promocja 105
Zanim rozpoczniesz......................................................................106
Reklama ......................................................................................... 107
Reklama w lokalnych gazetach ................................................... 109
Rola sprzeda*y ...............................................................................110
Mailing............................................................................................ 111
Sprzeda* przez telefon ..................................................................114
Przygotowanie do wizyty u klienta .............................................125
Na zako+czenie tygodnia pracy...................................................132
Rozwijanie relacji z dotychczasowymi klientami .....................133
Wizerunek Twojej firmy...............................................................133
Troska o klienta .............................................................................137
Internet............................................................................................138
9. Zarz6dzanie przedsi)biorstwem 141
Zarzdzanie czasem.......................................................................141
Zarzdzanie przepływami pieni)*nymi .....................................146
Zatrudnianie pracowników..........................................................150
Alternatywne metody zatrudniania............................................152
Podsumowanie...............................................................................154
10. Gdzie szuka8 informacji?
155
Kim jeste?
Prawdopodobnie dysz do tego, aby działa na własny rachunek,
lecz powiniene rozway argumenty za i przeciw rozpoczynaniu
działalnoci gospodarczej. Ta ksika Ci w tym pomoe.
Poniej znajduje si" lista pyta#, które na pocztek powiniene so-
bie zada. Niniejsza ksika ułatwi Ci znalezienie odpowiedzi na nie.
Jak zamierzasz rozpozna rynek?
Co b"dzie przedmiotem Twojej działalnoci?
Czy potrzebujesz kapitału?
Jak zdob"dziesz kapitał, jeeli jest on Ci potrzebny?
W jaki sposób zamierzasz prowadzi sprzeda?
Czy b"dziesz efektywnie wykorzystywał swój czas?
Czego powiniene si" dowiedzie o usługach bankowych
dla podmiotów gospodarczych, o prowadzeniu ksig
rachunkowych i ubezpieczeniach?
Czy zamierzasz by płatnikiem VAT?
Czy rozpoczniesz działalno w formie przedsi"biorstwa
jednoosobowego, spółki jawnej czy spółki z ograniczon
odpowiedzialnoci?
Gdzie moesz zasi"gn porady i czy jest ona bezpłatna?
Czy działalno b"dzie miała charakter produkcyjny czy usługowy?
Zamierzasz prowadzi j w domu czy w biurze? Czy rozpoczniesz j
w formie przedsi"biorstwa jednoosobowego czy spółki z ograniczo-
n odpowiedzialnoci? Czy zamierzasz powi"ca jej cały swój czas
czy tylko cz"? Aby odpowiedzie na te wszystkie pytania, konieczne
jest z Twojej strony profesjonalne podejcie do przedsi"wzi"cia.
Dodam jeszcze, e ta ksika ujmuje zagadnienie od podstaw
w sposób praktyczny i wszechstronny.
Czy odpowiada Ci praca na własny rachunek?
8069687.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin