PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
GRUPY V
NA ROK SZKOLNY 2010/2011
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc styczeń
Tematyka tygodniowa:
1. Ulubione zwierzątko.
2. Wesoły karnawał.
3. Moja Babcia i Mój Dziadziuś.
4. Poznajemy kosmos.
Dzieci będą:
Ø Dokarmiać zwierzęta w trudnych zimowych warunkach,
Ø Wymieniać zjawiska atmosferyczne,
Ø Zachowywać ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami,
Ø Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,
Ø Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,
Ø Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,
Ø Podawać powiązania między członkami rodziny
Ø Przygotowywać program artystyczny dla dziadków
Ø Rozbudzać szacunek do ludzi starszych,
Ø Estetycznie nakrywać do stołu,
Ø Rozwijać ekspresję plastyczną,
Ø Odtwarzać podany rytm,
Ø Poznawać nazwy wybranych planet Układu Słonecznego,
Ø Poznawać zawody związane z kosmosem,
Ø Uczestniczyć w lekcji biblioterapii,
Ø Wymieniać nazwy ubrań i podaje w jakiej kolejności należy je wkładać,
Ø Wykazuje się opiekuńczością w stosunku do zwierząt.
Kąciki zainteresowań:
Kącik- przyrody –
ü Doświadczenia ze śniegiem
Kącik – kalendarz- pora roku, miesiąc, dzień i data -zaznaczane przez dzieci
Kącik –Jestem bezpieczny w zimie i w czasie ferii.
Kącik – Dobre maniery przy stole.
Współpraca z rodzicami:
1. Kontakty indywidualne
2. Artykuł na gazetkę grupową
3. Wiadomości na krzynkach e –mail.
4. Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Ulubione zwierzątko.
Podstawa programowa dla kl. I – Zna zagrożenia ze strony zwierząt (niebezpieczne i chore zwierzęta) i wie jak zachować się w sytuacjo zagrożenia.
CEL OGÓLNY: Wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
3.01.11
Poniedz.
Kotek i myszka.
Poznawanie sposobów opieki nad kotem – posiadanym zwierzęciem.
I – Wybór dzieci do pełnienia cotygodniowych dyżurów w kącikach zainteresowań.
· Rysowany wierszyk ”Kotek”
· Zab. „Kocie głosy”.
· Ćwiczenia poranne wg autora - zestaw XII.
· Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.
II – Słuchanie opowiadania J. Papuzińskiej „Agnieszka opowiada bajkę” – rozmowa nt treści utworu.
· Ćw. relaksacyjne „Kocie futerko”
· Zabawa ruchowa „Kotek łapie myszkę”
· Praca plastyczna „Myszka”
III – Spacer po okolicy - obserwacja zmieniającej się przyrody- zwrócenie uwagi na właściwy ubiór zimą.
· Zabawa przy pios. „Niegrzeczna myszka”
· Rysowanie drogi kotków do myszki
IV – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Ćwiczenia logo rytmiczne z tekstem- STYCZEŃ.
V – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw
ü Potrafi zaopiekować się kotem,
ü Wykonuje pracę plastyczną,
ü Podejmuje dyżur w kąciku,
ü Zapina guziki i sznuruje buty przed wyjściem na spacer.
4.01.11
wtorek
Mieszkańcy sklepu zoologicznego.
Podawanie wiadomości na temat zwierząt, którymi się opiekują w domu.
I – Zabawy konstrukcyjne: budujemy domek dla naszego pupila.
· Różnicowanie dźwięków: z – dz.
II – Tańce: ćwiczenie kroków do tańca hiszpańskiego
· Opowiadanie o tym, jak należy dbać o swoje zwierzątko.
· Zab Dyd. „W sklepie zoologicznym”
· Zab. „Dokończ słowo”
· Zab ruchowa „Jestem papużką”
III – Spacer do lasu – obserwacja śladów zostawionych na śniegu przez zwierzęta.
· Zaznaczenie drogi Patryka do sklepu
· Słuchanie bajki czytanej przez N –la
· Zab Dyd. „Gdzie jest piesek?”
IV – Śpiewanie znanych dz. Piosenek na słowach miau lub hau
· Angielski.
· Ćw. graficzne „Koloruję wg wzoru”
V – Podsumowanie dnia, praca indywidualna.
ü Opowiada o danym zwierzątku,
ü Posługuje się przyimkami,
ü ćwiczy kroki tańca
ü Uczestniczy w zabawach
5.01.11.
środa
Zabawy w akwarium.
Dzielenie się wiadomościami nt akwarium i jego mieszkańcami.
I – Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
· Zab. „Akwarium” wg Vopla
· Zaznaczenie kalendarza pogody- utrwalanie nazw dni tygodnia
II – Zab przy pios. „Moje rybki” – wg U. Smoczynskiej – Nachtman
· Słuchanie utworu „Akwarium” C. Saint – Saensa
· Zab. z chustą animacyjna „Fale”
· Wykonanie papierowych rybek
III – Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: Lepimy bałwana.
· Słuchanie bajki czytanej przez N –la.
· Zab ruchowa „Jestem rybką”
IV – Ćw. ruchowo – graficzne „Fale”
· Religia
· Zab „Kto się boi rekina?”
V – Podsumowanie dnia- praca indywidualna; prace porządkowe w kącikach.
ü Porusza się przy muzyce
ü Układa określone kształty z figur geometrycznych
ü Słucha muzyki poważnej
ü Podporządkowuje się zasadom zabawy z chustą animacyjną.
7.01.11
piątek
Smutny piesek.
Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt domowych.
Miracz