PLAN PRACY01.doc

(156 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

GRUPY  V

NA ROK SZKOLNY 2010/2011

 

 

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc styczeń

Tematyka tygodniowa:

1.      Ulubione zwierzątko.

2.      Wesoły karnawał.

3.      Moja Babcia i Mój Dziadziuś.

4.      Poznajemy kosmos.             

 

Dzieci będą:

Ø      Dokarmiać zwierzęta w trudnych zimowych warunkach,

Ø      Wymieniać zjawiska atmosferyczne,

Ø      Zachowywać ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami,

Ø      Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,

Ø      Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,

Ø      Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,

Ø      Podawać powiązania między członkami rodziny

Ø      Przygotowywać program artystyczny dla dziadków

Ø      Rozbudzać szacunek do ludzi starszych,

Ø      Estetycznie nakrywać do stołu,

Ø      Rozwijać ekspresję plastyczną,

Ø      Odtwarzać podany rytm,

Ø      Poznawać nazwy wybranych planet Układu Słonecznego,

Ø      Poznawać zawody związane z kosmosem,

Ø      Uczestniczyć w lekcji biblioterapii,

Ø      Wymieniać nazwy ubrań i podaje w jakiej kolejności należy je wkładać,

Ø      Wykazuje się opiekuńczością w stosunku do zwierząt.

 

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

Kącik- przyrody

ü      Doświadczenia ze śniegiem

Kącik – kalendarz- pora  roku, miesiąc, dzień i data  -zaznaczane przez dzieci

Kącik –Jestem bezpieczny w zimie i w czasie ferii.

Kącik Dobre maniery przy stole.

 

 

Współpraca z  rodzicami:

1.      Kontakty indywidualne

2.      Artykuł na gazetkę grupową

3.      Wiadomości na krzynkach  e –mail.

4.      Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Ulubione zwierzątko.

Podstawa programowa dla kl. I – Zna zagrożenia ze strony zwierząt (niebezpieczne i chore zwierzęta) i  wie jak zachować się w sytuacjo zagrożenia.

CEL OGÓLNY:  Wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

3.01.11

Poniedz.

 

 

Kotek i myszka.

Poznawanie sposobów opieki nad kotem – posiadanym zwierzęciem.

 

I – Wybór dzieci do pełnienia cotygodniowych dyżurów w kącikach zainteresowań.

·         Rysowany wierszyk ”Kotek”

·         Zab. „Kocie głosy”.

·         Ćwiczenia poranne wg autora  - zestaw XII.

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie  opowiadania J. Papuzińskiej „Agnieszka opowiada bajkę” – rozmowa nt treści utworu.

·         Ćw. relaksacyjne „Kocie futerko”

·         Zabawa ruchowa „Kotek łapie myszkę”

·         Praca plastyczna „Myszka”

III – Spacer po okolicy  - obserwacja zmieniającej się przyrody- zwrócenie uwagi na właściwy ubiór zimą.

·         Zabawa przy pios. „Niegrzeczna myszka”

·         Rysowanie drogi kotków do myszki

IV – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zabawa ruchowa „Kotek łapie myszkę”

·         Ćwiczenia logo rytmiczne z tekstem- STYCZEŃ.

V – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw

ü      Potrafi zaopiekować się kotem,

ü      Wykonuje pracę plastyczną,

ü      Podejmuje dyżur w kąciku,

ü      Zapina guziki i sznuruje buty przed wyjściem na spacer.

4.01.11

wtorek

 

 

Mieszkańcy sklepu zoologicznego.

Podawanie wiadomości na temat zwierząt, którymi się opiekują w domu.

I – Zabawy konstrukcyjne: budujemy domek dla naszego pupila.

·         Różnicowanie dźwięków: z – dz.

·         Ćwiczenia poranne wg autora  - zestaw XII.

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Tańce: ćwiczenie kroków do tańca hiszpańskiego

·         Opowiadanie o tym, jak należy dbać o swoje zwierzątko.

·         Zab Dyd. „W sklepie zoologicznym”

·         Zab. „Dokończ słowo”

·         Zab ruchowa „Jestem papużką”

III – Spacer do lasu – obserwacja śladów zostawionych na śniegu przez zwierzęta.

·         Zaznaczenie drogi Patryka do sklepu

·         Słuchanie bajki czytanej przez N –la

·         Zab Dyd. „Gdzie jest piesek?”

IV – Śpiewanie znanych dz. Piosenek na słowach miau lub hau

·         Angielski.

·         Ćw. graficzne „Koloruję wg wzoru”

V – Podsumowanie dnia, praca indywidualna.

ü                Opowiada o danym zwierzątku,

ü                Posługuje się przyimkami,

ü                  ćwiczy kroki tańca

ü                   Uczestniczy w zabawach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.01.11.

środa

 

 

Zabawy w akwarium.

Dzielenie się wiadomościami nt akwarium i jego mieszkańcami.

I Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

·         Zab. „Akwarium” wg Vopla

·         Zaznaczenie kalendarza pogody- utrwalanie nazw dni tygodnia

·         Ćwiczenia poranne wg autora  - zestaw XII.

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Zab   przy pios. „Moje rybki” – wg U. Smoczynskiej – Nachtman

·         Słuchanie utworu „Akwarium” C. Saint – Saensa

·         Zab. z chustą animacyjna „Fale”

·         Wykonanie papierowych rybek

III – Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: Lepimy bałwana.

·         Słuchanie bajki czytanej przez N –la.

·         Zab ruchowa „Jestem rybką”

IV – Ćw. ruchowo – graficzne „Fale”

·         Religia

·         Zab „Kto się boi rekina?”

V – Podsumowanie dnia- praca indywidualna; prace porządkowe w kącikach.

ü                  Porusza się przy muzyce

ü                  Układa określone kształty z figur geometrycznych

ü                  Słucha muzyki poważnej

ü                  Podporządkowuje się zasadom zabawy z chustą animacyjną.

7.01.11

piątek

 

 

Smutny piesek.

Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt domowych.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin