Jak dzia�a nag��wek reklamowy, kt�ry budzi niepohamowan� ciekawo�� czytelnika? Jaki jest najbardziej skuteczny wzorzec nag��wka reklamowego? Istnieje lista stu najbardziej skutecznych nag��wk�w reklamowych. Jeden z nich jest szczeg�lnie skuteczny i bardzo uniwersalny - mo�na go zastosowa� w wi�kszo�ci przypadk�w. Ten wzorzec zosta� stworzony i zastosowany z wielkim powodzeniem przez Dale�a Carnegiego, tw�rc� s�ynnej ksi��ki "Jak zdoby� przyjaci� i nauczy� si� wp�ywa� na ludzi". Przy okazji polecam jej lektur� - jest bardzo ciekawa i motywuj�ca. Dale Carnegie zatytu�owa� tak swoj� ksi��k� oraz kursy, jakie prowadzi� w latach trzydziestych ubieg�ego wieku. Zar�wno kursy, jak i ksi��ka okaza�y si� wielkimi sukcesami. Carnegie sta� si� dzi�ki nim popularny i bogaty. Co jest najciekawsze? Ksi��ka ca�y czas jest bestsellerem! Zauwa�y�em to zupe�nie przypadkowo kilka lat temu i widz�, �e obecnie jest tak samo - je�li wpiszesz tytu� ksi��ki do wyszukiwarki najwi�kszej obecnie ksi�garni internetowej, jak� jest www.amazon.com to jest bardzo du�e prawdopodobie�stwo, �e ksi��ka ta ca�y czas b�dzie na li�cie stu najlepiej sprzedaj�cych si� ksi��ek. Wiele os�b my�li jednak, �e ten nag��wek wcale nie b�dzie dzia�a� tak skutecznie, poniewa� to nie jest nic mocnego, ani powalaj�cego. Te� tak kiedy� my�la�em, zanim nie dowiedzia�em si�, co mo�na z nim zrobi� i jak mo�na wzmocni� jego dzia�anie. Dam przyk�ad - za��my, �e m�j nag��wek brzmi: "Jak rzuci� palenie?" To ju� i tak o wiele lepiej ni�, na przyk�ad - "Rzucanie palenia - powracaj�cy problem" - taki nag��wek spotka�em kiedy� w pewnym pi�mie na temat zdrowia. Co jeszcze mo�na zrobi�, aby brzmia� lepiej? Mo�na zastosowa� s�owa, kt�re zawsze silnie dzia�aj� na klient�w. Te s�owa to takie swoiste wzmacniacze stan�w. Te s�owa to: szybko, przyjemnie, rado�nie, �atwo, tanio, naturalnie, skutecznie, promocyjny, skuteczny, znany, nowoczesny, sprawdzony, darmowy. Je�li mo�esz zastosowa� gdziekolwiek w swoim tek�cie kt�re� z tych s��w, to zr�b to bez wahania. Powy�sze przymiotniki zawsze poprawiaj� odbi�r Twojego tekstu przez klienta. Jak mo�na to zastosowa� w powy�szym przyk�adzie? Na przyk�ad w ten spos�b: "Jak �atwo i naturalnie rzuci� palenie?" To brzmi lepiej ni� po prostu "Jak rzuci� palenie?" To jednak nie wszystko - wyobra� sobie, co my�l� wszystkie te osoby, kt�re czytaj� taki nag��wek, a kt�re pal� papierosy i my�l� o rozstaniu si� z na�ogiem? Jakie jest ich najpowa�niejsze zastrze�enie? Za��my, �e jest to przekonanie, �e nie uda im si� rzuci� palenia, poniewa� wielokrotnie pr�bowa�y i nigdy im si� to nie uda�o. To m�j przyk�ad - nie wiem, jak to jest w wi�kszo�ci przypadk�w. Przypuszczam jednak, �e nie tak daleko od tego, co wymy�li�em. Jak mog� zmodyfikowa� m�j nag��wek? W nast�puj�cy spos�b: "Jak �atwo i naturalnie rzuci� palenie (nawet, je�li wielokrotnie pr�bowa�e� i nigdy Ci si� to nie uda�o)?" Co robi wi�kszo�� ludzi po przeczytaniu takiego nag��wka? Ju� maj� pomy�le�, �e nie ma sensu czyta� dalej, ale po przeczytaniu tekstu w nawiasie stwierdzaj�, �e mo�e jednak rzuc� dalej okiem - no bo nag��wek odni�s� si� bezpo�rednio do ich g��wnego zastrze�enia. Dzi�ki temu zosta�o ono niemal�e zupe�nie wyeliminowane. Oczywi�cie, ten sam wzorzec mo�na zastosowa� w praktycznie ka�dej bran�y i przy sprzeda�y dowolnej rzeczy. Oto inne jego inne zastosowania: "Jak przekonasz do swoich pomys��w najtrudniejszych rozm�wc�w (nawet, je�li wmawiali Ci, �e nie masz daru przekonywania)?" "Oto jak mo�esz zaskoczy� innych graj�c z �atwo�ci� �wiatowe przeboje na gitarze (nawet, je�li s�dzisz, �e nie masz s�uchu ani talentu muzycznego)?" "Jak mo�esz zarabia� du�e pieni�dze (ponad 56000 dolar�w rocznie), graj�c w swoje ulubione gry komputerowe (nawet, je�li my�lisz to, co my�la�a wi�kszo�� naszych obecnych klient�w - czyli, �e to niemo�liwe)" Oczywi�cie, potem musisz dotrzyma� s�owa, czyli je�li obiecujesz, �e klient nauczy si� �atwo gra� na instrumencie, to musi tak rzeczywi�cie by�. Powiem wi�cej - warto zrobi� co�, dzi�ki czemu zapunktujesz w oczach klienta nawet jeszcze bardziej - warto nie tylko wywi�za� si� ze swoich obietnic, ale nawet jeszcze je przekroczy�. Wierz mi - klienci b�d� Ci� za to kochali! Dlaczego? Poniewa� w dzisiejszym �wiecie mn�stwo jest os�b, kt�re obiecuj� co�, a potem nie wywi�zuj� si� z obietnicy. Aleksander Buczny
elfriede20